Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i Keittää matalilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aamupala86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 50
    • finland

    535i Keittää matalilla kierroksilla.

    Elikkäs auto keitti perjantaina ja nesteet katos siliän tien.

    Lauantaina sitten lisäsin nestettä ja lämmöt pysy kurissa ongelmitta, ja muutenki auto toimi moitteetta.

    Iltaa myöten kuitenkin huomasin että tyhjäkäynnillä parkissa alko lämmöt nousemaa pikasemmin ja pikasemmin.

    Tänään sunnuntaina lähin ajamaan ja menin moottoritielle ja puhalsi lämmintä ilmaa mutta heti kun otti kaasua pois nii ei menny kauaa kun lämmöt alko nousemaa ja puhals viileetä.

    Ajoin huoltoasemalla ja lisäsin vettä kun ajattelin et josko se on sit valuttanu nesteet pois mut ylihän ne pulppus vaa.

    Öljyt ja vedet ei ole sekasin...

    Eli siis kovilla kierroksilla tuntuu jäähyttävän mut kierrokset kun laskee nii kyllä laskee jäähytyskii olemattomii...

    Mahollista että ilmaa pelkästää? Vai selviäisköhän pumpun vaiholla..?

    Auttakaa joku... :CC
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #2
    Kokeile nyt alkuun ilmata se kunnolla, sitten vasta pumppua ja viskoa tarkistamaan.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Mistä ne nesteet tuli sitten ulos alunperin ?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • aamupala86
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 50
        • finland

        #4
        Originally posted by petrolhead View Post
        Mistä ne nesteet tuli sitten ulos alunperin ?
        En tiiä tosiaan mistä vuotaa kun nainen oli ratis ja ite niin kännis ettei tullu tutkittuu sillon, enkä nää mitää suurta vuotoo missää...

        Huomasin kyl et yks yläletkuist fuskaa ihan semisti, voikohan se vaikuttaa kuin paljo jäähytyksee?

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16357
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by aamupala86 View Post
          En tiiä tosiaan mistä vuotaa kun nainen oli ratis ja ite niin kännis ettei tullu tutkittuu sillon, enkä nää mitää suurta vuotoo missää...

          Huomasin kyl et yks yläletkuist fuskaa ihan semisti, voikohan se vaikuttaa kuin paljo jäähytyksee?
          Vetäsee ilmaa ja tunkee nesteet pihalle. Varmasti vaikuttaa.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by aamupala86 View Post
            En tiiä tosiaan mistä vuotaa kun nainen oli ratis ja ite niin kännis ettei tullu tutkittuu sillon, enkä nää mitää suurta vuotoo missää...

            Huomasin kyl et yks yläletkuist fuskaa ihan semisti, voikohan se vaikuttaa kuin paljo jäähytyksee?
            Antteksi, mutta kannattaako hirveesti ajaa, jos kerran lyönyt vedet pihalle ja varmaa syytä ei ole?

            Kunnolinen ilmaus
            Vuotojen tarkastus
            Viskon tarkastus
            Vesipumppa vaihtoon

            Tommoisia nyt ainakin...

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by aamupala86 View Post
              En tiiä tosiaan mistä vuotaa kun nainen oli ratis ja ite niin kännis ettei tullu tutkittuu sillon, enkä nää mitää suurta vuotoo missää...

              Huomasin kyl et yks yläletkuist fuskaa ihan semisti, voikohan se vaikuttaa kuin paljo jäähytyksee?
              No paljon. Vesipumppu, syylärin korkki ja ne ylävesiletkut ekana vaihtoon ja joku joka tietää mitä tekee , ilmaamaan järjestelmä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16357
                • Leppävirta

                #8
                Jos kyseessä M30 koneinen niin ilmaaminen ei ole järin vaikeaa. Onnistuu ilman koneen pyörittämistäkin. Keulaa hieman koholle ilmaruuvi auki,nesteet sisälle,puristele letkuja kunnes ei tule kuin nestettä ilmausruuvista. Sitten käyntiin ja vielä varmistelee että sieltä ei tule kuin nestettä sieltä ilmausruuvin alta. Ja toki pyörittää sitten koneen normi lämpöiseksi tämän jälkeen ja seuraa keittääkö vai ei. Mutta ensin ne nestevuodot tule korjata.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • aamupala86
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 50
                  • finland

                  #9
                  En tiiä noista koneist et mikä se tyyppi on mutta siin ihan keulilla löytyy ilmaus ruuvi ja sieltä tuli ilmaa paljo...

                  En onnistunu ilmaamaa, aluks olin tasasel, ja pitkää vettä meni meni meni. Ilmaa tuntu tulevan, sitte ajoin ylämäkee koholle ja sit suhina vaan koveni ja ilmaa tuli niin pirusti.

                  Enää ei vuoda nestettä mutta päätin että annan olla ja jatkan huomenna ja nostan tunkilla keulan koholle...

                  Kannattaak alavesiletkuu puristella kuinka paljon? Vai kunnes ilmaruuvista tulee pelkkää nestettä?

                  Auttakaa tyhmää... -.-

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16357
                    • Leppävirta

                    #10
                    niin kauan letkujen puristelua kunnes ilmaa ei tule enää.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #11
                      Lämmityslaitteen säädin pitää sit kääntää täysin auki myös, eli ihan kuumalle. Lämpömittaria kannattaa seurata ilmauksen aikana + tunnustella sisätilan suulakkeista, että alkaahan lämmintä varmasti tulla myös kabiinin puolelle.
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • aamupala86
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 50
                        • finland

                        #12
                        Kiitti kaikille neuvoista.

                        Tänään taas alotin urakan, tunkkasin auton ylös ja rupesin täyttämää
                        nesteit, tukin sen paisuntasäiliön ylivuoto letkun ja tungon pullon sen päälle täynnä nesteit et näkee millon tulee ilmaa ja kyllä tuli ja paljo, sit viel ilmaruuvinkaa sähelsin menemää ja alko vihdoinkii puhaltaa lämmintä sisälle ja lämmöt pysyy puoles välis.

                        Auto on aina ennen nostanu lämpöi tyhjäkäynnil ja miettin et josko viskossa vila mut ilmeisest siel on aina ollu ilmaa jonkuu verran...?

                        Mut nyt pelitti auto hyvin ja pysy lämpimänä hytti kovan testiajon ja parkittamisen aikana. Hyvä fiilis, toivon olin heittäny jo parit kerrat. :S

                        Comment

                        • O-Peksi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2007
                          • 2775
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by aamupala86 View Post
                          Kiitti kaikille neuvoista.

                          Tänään taas alotin urakan, tunkkasin auton ylös ja rupesin täyttämää
                          nesteit, tukin sen paisuntasäiliön ylivuoto letkun ja tungon pullon sen päälle täynnä nesteit et näkee millon tulee ilmaa ja kyllä tuli ja paljo, sit viel ilmaruuvinkaa sähelsin menemää ja alko vihdoinkii puhaltaa lämmintä sisälle ja lämmöt pysyy puoles välis.

                          Auto on aina ennen nostanu lämpöi tyhjäkäynnil ja miettin et josko viskossa vila mut ilmeisest siel on aina ollu ilmaa jonkuu verran...?

                          Mut nyt pelitti auto hyvin ja pysy lämpimänä hytti kovan testiajon ja parkittamisen aikana. Hyvä fiilis, toivon olin heittäny jo parit kerrat. :S
                          Talvella voi lämmöt pysyäkin kurissa rikkinäisen viskon kanssa, eli kannattaa se sekin vielä tarkistaa jotenkin. Mutta pääasia, että nyt pysyy jo nesteet sisällä!
                          ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                          Comment

                          • aamupala86
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 50
                            • finland

                            #14
                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Talvella voi lämmöt pysyäkin kurissa rikkinäisen viskon kanssa, eli kannattaa se sekin vielä tarkistaa jotenkin. Mutta pääasia, että nyt pysyy jo nesteet sisällä!

                            Ei pysyny aikasemmin, auto ollu mulle joku 4kk ja ikinä ei oo pysyny viileenä tyhjäkäynnillä, jos sitä kävis sormee tunkeen välii... :o Varmuuden vuoks. ^^

                            Comment

                            • Miika Tissari
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1802
                              • Varkaus

                              #15
                              Tarkasta tuleeko paisuntasäiliöön pikkuletkusta nestettä. Korkki auki ja annat vähän kaasua niin pitäisi tulla nestettä säiliöön. Ei olisi ensimmäinen 535 missä paisarin pikkureikä tukossa ja lämmöt heittelee...
                              Last edited by Miika Tissari; 25-01-2012, 15:09.
                              E28 ///M-tech V8 -83
                              E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎