BMW E34 520 vm-88, Kulutus 20l/100km

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Makessi
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 3
    • Suomi

    BMW E34 520 vm-88, Kulutus 20l/100km

    Joo kyseessä siis BMW E34 520 vuosimalliltaan -88 ja kone siis M20. Auto vie ihan törkeän paljon bensaa. Luin muita topicceja, mutta minulla ei havaittavissa huonosti käynnistyvyyttä tai pamauksia.
    Auto vaan vie aivan liikaa bensiiniä. Ihan jo normaali ajossa. Vuotoja en ole havainnut eikä autossa tuoksu bensiini. Auto tuntuu toimivan muuten hyvin, ehkä vähän voimaton alakierroksilla, en tiedä kun ensimmäinen 2l suora kuutonen, vertaillut vain v6 koneen vääntöön. Kenelläkään kokemusta samasta ongelmasta tai ideoita joilla voisi ongelman ratkaista??
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7035
    • Uusikaupunki

    #2
    Moottorin lämpöanturi ei ole hassumpi vaihtoehto.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Makessi
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 3
      • Suomi

      #3
      Jos oikein ymmärsin foorumeja lueskellessa, antureita on kaksi? toinen mittarille, toinen boksille (kai)? Missä nämä kyseiset anturit sijaitsevat ja mistä tiedän kumpa on kummalle? koska mittarin anturi tuskin sekoittaa seoksia...


      Ai niin, kone käy ehkä hiukan kylmänä. Jos mittariin on uskominen. Lämmöt nousevat ajettaessa ensimmäiseen valkoiseen viivaan, ku pitäisi ilmeisesti nousta puoleen väliin, jollei jopa paremmalle puolelle?
      Last edited by Makessi; 23-01-2012, 12:09.

      Comment

      • zeneg
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2007
        • 1238
        • Oulu

        #4
        Jos lämmöt ei nouse puoliväliin, niin termostaatti vaihtoon. Siinä syy miksi syö bensaa. Ja anturit voi mitata, FAQ alueelta löytyy varmasti arvot jostain manuaalista. Ja sillä sä tiedät kumpi on kumpi, kun laitat auton käyntiin ja otat toisen liittimen irti. Sitten ku mittaristosta häipyy elo, tiedät kumpi on kumpi.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #5
          Ruskea on mittaristolle ja sininen DME:lle
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Väännöttömyys alle 4000rpm on m20b20 moottorin ominaisuus, jota tietysti viat vielä pahimmillaan tehostavat.

            Autosi peränvälitys on todella tiuha ja koneen kierrokset korkeat maantielläkin.

            Kulutuksesi on huima, muttei se mitenkään todella pieneksi muutu korjaamallakaan.
            Olli.

            Comment

            • Makessi
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 3
              • Suomi

              #7
              Kiitän vastauksista! vaihdan huomenissa termostaatin ja mittaan antureiden kunnon. Tarvittaessa tietysti vaihdan.

              Ja en meinannutkaan millään 6l/100km päästä, mutta olis se ihan kiva päästä sinne 10l/100km tuntumaan.

              Comment

              Working...
              X