Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:n etutolppa ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    E34:n etutolppa ihmettelyä

    Kävi semmonen tapaus että alkoi pakkasilla apparinpuolen etutolpasta kuulumaan narinaa. Keula ylös ja tutkimaan. Kun renkaat käänsi keskeltä äärilaitaan vasemmalle, palautuivat ne takaisin keskiasentoon ja vähän ylikin oikealle. Etutolppa irti ja pöydälle; selvis että jousen yläpää päässyt nousemaan kupistaan niin ylös että se otti kiinni jousilautaseen (joka tulee 3 pultilla koriin kiinni). Renkaita käännettäessä jousi kiristyi, joka aiheutti tämän 'automaattisen' ohjauksen keskityksen.

    Alapäästä jousi istuu etutolppaan, mutta yläpää oli s****nan hankala saada takaisin paikoilleen ettei jousi olisi tullut yli kupin reunalta. Jouset eivät ole progressiiviset vaan kierre on vakio, eikä näyttänyt olevan pätkityt.

    Toisella puolella edessä on samanlainen jousi ja pysynyt ainakin toistaiseksi paikallaan. Auto on -89 e34 520i nyk. 524td. Vika ollut ilmeisesti auton hankinnasta lähtien. Aiemmin auto puolsi hitusen oikealle, nyt menee täysin suoraan.

    :shock:

    Kysymys kuuluu että onko noita jousen yläpään kuppeja olemassa eri halkaisijoilla? Voiko dieselin jouset olla halkaisijaltaan suuremmat?
    Ei mopolla mahottomia..
  • Lakeson
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 649
    • Jyväskylä

    #2
    Uppista. Eikö kukaan ole tapellut noiden etujousien kanssa? Onko e34:n eri mallien etutolppien jousikupeissa eroja?
    Ei mopolla mahottomia..

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎