Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 520i m20b20 käyntihäikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timpppa1
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 3
    • helsinki

    E34 520i m20b20 käyntihäikkää

    joo eli otsikon mukanen "vessa" mulla ja kylmänä ei oikee taho lähtee käyntiin, todella saa polkee ku tulpatonta mopoo ja starttiakin sahata jonku aikaa, kyllä se käyntiin siis lähtee, mutta saa räplää kaasuu iha huolella et starttaa ja heti ku suostuu starttaa ni minimissää pakko pitää 2000rpm et pysyy käynnis. sit aikanaan kun vähän lämpee ni pysyy tyhjäkäynnil ja pystyy kyl ajaa jne mut vähä rasittaaa tuollane.. nii ja sit vaik jos 2vaihteel polkasee vähä enemmän ja vaihtaa 3selle ni rupee rynkyttää vitusti ja ku käyttää kytkintä ja pikkase kierroksii laittaa 3sen takas ni ei sit menee iha nätisti... sitäkään ei aina tee.. ja on kyl muutenki aika tukkonen vehje et onks kellää kokemusta tälläsest tapauksest, voisko mahollisesti olla kaasuläpän asentotunnistin ja kampiakselin asentotunnistin? tai jotai muuta mitä teil tulee mielee, ois ihan kiva saada käyntihäiriöt pois ni elämä helpottus kummasti ja säästyy kone ku ei tarvii heti kylmänä huuattaa 2000rpm.. auto helsingis jos joku suostuis ystävällisesti vaik tulla tsekkaa iha paikan päällä sen temppuilua...?
  • Valtsude
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 739
    • Jyväskylä

    #2
    Koita putsata ICV/tyhjäkäyntimoottori/lisäilmaluisti jollain puhdistusspraylla. Se sylinterin muotoinen pötikkä heti koneen päällä imuputkessa. Tahtoo kerätä ajan mittaan likaa, joka sitten jumittaa sisällä liukuvaa läppää ja pistää koneeseen menevän ilman määrän ketuiks. Kaks letkuliitintä auki ja liitin irti, 5min homma.
    E34

    Comment

    • timpppa1
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 3
      • helsinki

      #3
      kiitoksia vinkistä, vaan meinasitko et mikä puhdistus spray olis hyvä? joku yleinen elektroniikka spray vai mikä ? ja siis pitääks se koko höskä sit avata ja sit yrittää viel kasata vai onks se sit ihavvaan suihkii sitä ja pistää kasaan ja käyntiin et se tavallaa putsais ite sen vai mitenkä..? tyhmillä kysymyksillä viisastuu ees vähän...

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

        #4
        brake cleaner ja vaikka paineilmaa perään jos mahdollista. Ei tarvii purkaa kun otat vaan käteen ja suihkit sisuksiin. Sitten takaisin paikalleen.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • apenie
          Newbiemmer
          • Jul 2011
          • 1
          • Jämsä

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          brake cleaner ja vaikka paineilmaa perään jos mahdollista. Ei tarvii purkaa kun otat vaan käteen ja suihkit sisuksiin. Sitten takaisin paikalleen.
          Eikös ICV toimita ilmaa ainoastaan tyhjäkäynnillä moottoriin kun kaasuläppä on kiinni,onko sillä mitään virkaa kun kaasu on auki?

          Comment

          • sukram
            Bimmer Rookie
            • Dec 2005
            • 97

            #6
            Samanlaista häikkää...

            Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
            -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎