Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 3.8 -92 vaikea käynnistää lämpimänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2009
    • 67
    • --

    E34 M5 3.8 -92 vaikea käynnistää lämpimänä

    Hei

    Elikkä 3.8 on vaikea saada käyntiin lämpimänä. Kylmänä lähtee kun palmun alta. Jos lämpimänä sammuttaa ja 2-3 minuutin kuluttua starttaa lähtee ihan samantien käyntiin, mutta jos seisoo yli 5 minuuttia saa sahata käyntiin varmaan 20-30 sekuntia.

    1. Uudet jäähdytysnesteen ja imuilman lämpötilasensorit on asennettu.

    2. Uudet tulpat yms asennettu.

    3. Kone rempattu ja kaikki imusarjan yms letkut vaihdettu.

    4. Suuttimet testattu ja huollettu. Eli ei vuotoja imusarjaan.

    Auto ollut minulla yli 3 vuotta ja käytännöllisesti rakennettu uusiksi. Tämä ärsyttävä vika vaivannut koko ajan mikä auto ollut minulla. Vihjeitä ongelman aiheuttajasta kaivataan.

    Eku
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Onko livedataa luettu, että kaikki anturit antaa uskottavia lukemia?

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10501
      • Saaressa

      #3
      Vr anturi kannattaa tarkistaa. Omassa B36:ssa sen johto oli lähes poikki anturin juuresta.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • Eku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 67
        • --

        #4
        Pystyykö E34:ssa lukemaan livedataa ja täytyykö mennä merkkikorjaamolle vai miten homma käytännössä toimii?

        Mikä on VR anturi?? (edit: ilmeisesti ns. pick-up anturi moottorin etupäässä dampperipyörässä.)

        Voisikohan bensanpaineet kadota kun moottori lämpenee normaalia enemmän sammutetulla moottorilla?? Siis paineet karata jostain syystä?? Joku tällainen tulisi ainakin mieleen??

        Pystyykö bensapumppua pyörittämään pakkosyötöllä jotenkin niin saisi tämänkin vian tutkittua?

        Autoon on ainakin vaihdettu joku muu kuin alkuperäinen bensapumppu. Huomasin tämän kun vaihdoin autoon uuden bensatankin kun vanha vuosi saumoista.

        Eku
        Last edited by Eku; 06-02-2012, 19:08.

        Comment

        • vleivo
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 708
          • Zürich Switzerland

          #5
          Kiinostaa itseäkin tämä aihe, omakin lähtee kylmänä paremmin käymään. Ei tosin noin kauan tarvii veivata mutta kummiskin selvästi kauemmin lämpimänä. Puolat ja tulpat uusittu.
          1990 Chevy Corvette Convertible 5.7 TPI
          1991 BMW ”329i” Cabrio Ierland Engineering
          1991 Ford Mustang GT 5.0
          1994 BMW M5 3.8
          2011 H-D Fatboy Special
          2017 Opel Insignia Country Tourer 4x4

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎