Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 LKM yhteensopivuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    E34 LKM yhteensopivuus

    Tervehdys.

    Itsellä siis rikkinäinen LKM-purnukka omassa autossa. Ajovalojen releessä ollut selkeästi heikko kontakti, ja rele on hieman sulanut ---> ajovalot ei toimi

    Elikkäs tännä olis nyt tarkotus tiedustella E34:n LKM - purkkien yhteensopivuutta.

    Asiaa olen googlaillut, ja noita LKM-moduleita näkyy olevan aivan "miljoonalla" eri varaosanumerolla.
    Sitä en kuitenkaan ole saanut selville, ovatko purkit vaihtokelpoisia keskenään...

    Muutama asia mitä on "varmoja eroja" löytynyt on;

    Kahta mallia;
    LKM-B (basic)
    LKM-L (luxury) lisättyjä toimintoja, en tiedä mitä...

    Sitten on vielä riippuen siitä, onko sumuvaloja edessä/takana/kummassakaan päässä (jenkkeihin myydyt).

    Mutta jos otetaan kaksi, sanotaan LKM-B - modulia, joissa on eri numerot, mutta kummatkin ovat peräisin autoista, jossa on sumuvalot edessä/takana, niin ovatko vaihtokelpoisia?

    Jenkkifoorumeilta olen lukenut jopa tarinaa, että kaikki LKM: t ovat keskenään vaihtokelpoisia, jos asennat sumuvaloilla varustettuun autoosi LKM:n missä ei "ole sumuvaloja" , niin ne eivät vaan toimi, muuten kaikki toimisi normaalisti?

    Jotain infoa/vahvistusta kaipais, jos joku on tätä koittanut.
    Sen tiedän, että noissa kaikissa on sama liitin, eli fyysisesti on mahdollista tökätä eri osanumerot omaavat boksit paikoilleen.

    Klasu
  • bigblock
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160
    • iisalmi

    #2
    Originally posted by Klasu- View Post
    Tervehdys.

    Itsellä siis rikkinäinen LKM-purnukka omassa autossa. Ajovalojen releessä ollut selkeästi heikko kontakti, ja rele on hieman sulanut ---> ajovalot ei toimi

    Elikkäs tännä olis nyt tarkotus tiedustella E34:n LKM - purkkien yhteensopivuutta.

    Asiaa olen googlaillut, ja noita LKM-moduleita näkyy olevan aivan "miljoonalla" eri varaosanumerolla.
    Sitä en kuitenkaan ole saanut selville, ovatko purkit vaihtokelpoisia keskenään...

    Muutama asia mitä on "varmoja eroja" löytynyt on;

    Kahta mallia;
    LKM-B (basic)
    LKM-L (luxury) lisättyjä toimintoja, en tiedä mitä...

    Sitten on vielä riippuen siitä, onko sumuvaloja edessä/takana/kummassakaan päässä (jenkkeihin myydyt).

    Mutta jos otetaan kaksi, sanotaan LKM-B - modulia, joissa on eri numerot, mutta kummatkin ovat peräisin autoista, jossa on sumuvalot edessä/takana, niin ovatko vaihtokelpoisia?

    Jenkkifoorumeilta olen lukenut jopa tarinaa, että kaikki LKM: t ovat keskenään vaihtokelpoisia, jos asennat sumuvaloilla varustettuun autoosi LKM:n missä ei "ole sumuvaloja" , niin ne eivät vaan toimi, muuten kaikki toimisi normaalisti?

    Jotain infoa/vahvistusta kaipais, jos joku on tätä koittanut.
    Sen tiedän, että noissa kaikissa on sama liitin, eli fyysisesti on mahdollista tökätä eri osanumerot omaavat boksit paikoilleen.

    Klasu
    Itsellä oli aiemmin LKM-B moduuli paikallaan ja kaikki muu toimi normaalisti omasta mielestäni mutta palaneista polttimoista ei tullut hälytyksiä mittaristoon.
    Viottuneen B moduulin tilalle tulikin sitten L moduuli ja ajattelin että väärä osa ei käy mutta kokeilin kumminkin ja OHO kaikki toimii niin kuin pitääkin + hälytykset alkoi tulla mittaristoon.
    Ilmeisesti tässä olisi kuulunutkin olla L moduuli alunperin ,mutta lienee matkan varrella vaihtunut.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Kiitokset tästä vastauksesta!

      Mulla on alunperin LKM-B tuossa, ja tossa ainakin mukana myös nuo hälyt palaneista valoista.
      Ehkä kortissa oli vaan vikaa sinulla sitten tuon suhteen.

      Mulla tuo alkuperäinen purkki on valmistettu -91 ja tuo millä ajattelin koittaa tuon korvaamista on -94 valmistettu.

      Kortit näyttää hyvinkin erilaisilta, levyn layoutti muuttunut selkeästi, mutta mitä jenkkiforumeilta (vähäistä) tietoa olen saanut, niin pitäisi (kai?) siltikin olla yhteensopivat.
      Lähinnä sitä "kuumottelin" ettei noissa ole tehty mitään järkyttäviä "miinoja" että toinen kortti polttaa autosta puoli johtosarjaa tai muuta mukavaa.

      Tässäpä vielä kuva noista omista korteistani


      Vasemmalla siis vanha, (-91) josta ajovalojen rele kärähtänyt, ja oikealla ilmeisen ehjä -94 vuoden kortti.

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Noniin, vastaanpa nyt itse tähän kun homma on kokeilemalla selvitetty.


        Eli vaihdoin siis vuoden -91 Hellan valmistaman LKM:n tilalle vuonna -94 valmistetun Loewen boksin.

        Kaikki toimii kuten ennen, paitsi myös se apukuskin puolimmainen etuvalo palaa ilman mitään patentteja. Puhutaan siis onnistuneesta korjauksesta

        Mitä jenkkifoorumeita enemmän selailin niin havaitsin, että siellä suosivat noita Loewen bokseja niiden paremman laadun takia.
        Silmämääräisesti Loewe kyllä oli juotoksiensa puolesta merkittävästi tota vanhaa Hellaa parempi.

        Toivottavasti tästä infosta on vielä jollekulle hyötyä

        Lasse

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎