Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tehot katoaa ajoittain korkeilla kierroksilla.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sukram
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 97

    Tehot katoaa ajoittain korkeilla kierroksilla.

    Kaverin jäärata-auto 525nen jossa myös joku lastu on tehnyt pientä kiusaa kilpailutilanteessa kun saattaa yllättäen hukata tehonsa hetkellisesti juuri kriittisellä hetkellä, eli "normiajossa" pelaa mutta sitten kun on täysi hönkä päällä esim. 2lla kaasu pohjassa ja vaihdetaan kolmoselle niin tapahtuu täysi puutuminen hetkeksi kunnes taas tehot löytyy,ja saattaa paukauttaa putkessa siinä samalla..

    Autossa putkisto yhdellä vaimentimella ja normihuollot tehty. Öljyt,bensansuodin jtsp.. Kun kaikki anturienliittimet käytiin läpi niin auto pelasi hetken hienosti mutta oireet palasi.. Ja nyt on tutkinnan alla releet jotka on lähellä päätietokonetta (en ny muista miksikä niitä sanottiin) koska niissä oli rasvaa ja selvää hionnan merkkiä.. Eli joskus näille jotain tehty,liekö lastutuksen aikaan (miten lie tuo lastutuskaan on toteutettu? Saako sitä mitenkään itse pois? Siis että olisi auton vakio ohjelma..?)

    mutta onko ideoita? Pitäiskö nuo releet vaihtaa ja mistä sellaiset löytyis? Vai olisiko jotain muuta vikaa.. Esim. Bensapumppu loppumassa tjsp?
    Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
    -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6
  • sukram
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 97

    #2
    Toisilla releillä kokeiltu eikä vaikutusta. Ideoita?
    Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
    -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

    Comment

    • sukram
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 97

      #3
      Itsekseni keskustelen...
      Tänään päästiin/pääsin itse ajamaan jäälle ja oireet oli pienemmät kun kaasuläppä anturin johto oli jääny irti ajo loppu siihen kun ylävesiletku irtosi ja ilmaus meni vaikeaksi... No ilmauksen jälkeen putsattiin ilmamassamittarin kotelo ja se lanka ja sitten tulpattiin letku joka menee suoraan kaasuläpän taakse (käsittääkseni bensahyöryjen kierrätys letku) ja sitten tyhjäkäyntisäädin putsattiin vaikka se herkästi liikkuikin (tyhjäkäynti välillä huonoa ja sammuu) kaasuläpän asentotunnistin irroitettiin ja oli tarkoitus vaihtaa mutta oli erimoinen joten laitettiin takaisin vanha ja "säätö"eri kohtaan.

      Tyhjäkäynti nousi hieman ja oireita ei enää tullut JOS nyt sit ei taas ilmaannu uudelleen.

      Voisko huono tyhjäkäynti ja paukkuminen johtua juuri tästä kun oireita ei tullut kun ei päästänyt kaasua kokonaan ylös vaihdossa 2-3lle? jos tuossa anturissa on se kohta "kulunut" jossa se "aina" on niin heittää läpän asentotiedot kuinka sattuu ja kone sekoaa hetkeksi ja nykii ja paukkuu...

      imm vikakoodiakin testeri näytti mutta jostain oon kuullu että se voi herjata immää vaikka häikkä olisi kaasuläpänasentotunnistimessa....
      Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
      -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎