Asiasta varmasti löytyy valmiita aiheita, mutta en mielestäni juuri samanlaista löytänyt, vaikka jo muutaman päivän foorumia jo lueskellut.
Eli tuli pari viikkoa takaperin ostettua 94vm 525 tds. 200km kotiin ajon jälkee nestettä oli kadonnut n. 2l. Asiaa hieman tarkkailtuani vekotin kerää järjestelmään hyvin nopeasti ilmaa ja painetta joten se sitä mukaa myös sylkee nestettä paisuntasäiliön korkista pihalle. Neste kuitenkin pysyy oikean värisenä eikä öljyjenkään väri ole mustasta mihinkään muuttunut. Käynnissä ollessaan paisuntasäiliön korkki auki ei nesteen pintaan nouse kuitenkaan kuplia. Myös kerran kun nestettä oli kadonnut aika roimasti huomasin että alavesi letku oli tyhjä? sitä hetken pumpattuani sain sen täyttymään nesteellä, joka kuitenkin oli kylmää vaikka moottori ja muut letkut olivat lämpimiä. Mielestäni ongelma on pahentunut koko ajan vaikken ole kyseisellä laitteella paljon ajanutkaan n. 200km auton pihaan saapumisen jälkeen.
Kysymys siis kuuluu olisiko kannen tiiviste mennyt tai peräti kansi halki? pitäisikö jotain muuta tarkistaa ennen kannen irroittamista? Mitkään letkun liitokset sun muut eivät ole märät tai mitään ja auton sisälle puhaltaa ihan hyvin lämmintä. Niin ja auto työntää melko rutkasti vaaleaa savua, joka ei mielestäni kuitenkaan haise jäähdytysnesteelle? Voin toki savun hajun suhteen erehtyä sillä en ole kovastikkaan moisia tapauksia haistellut.
Eli tuli pari viikkoa takaperin ostettua 94vm 525 tds. 200km kotiin ajon jälkee nestettä oli kadonnut n. 2l. Asiaa hieman tarkkailtuani vekotin kerää järjestelmään hyvin nopeasti ilmaa ja painetta joten se sitä mukaa myös sylkee nestettä paisuntasäiliön korkista pihalle. Neste kuitenkin pysyy oikean värisenä eikä öljyjenkään väri ole mustasta mihinkään muuttunut. Käynnissä ollessaan paisuntasäiliön korkki auki ei nesteen pintaan nouse kuitenkaan kuplia. Myös kerran kun nestettä oli kadonnut aika roimasti huomasin että alavesi letku oli tyhjä? sitä hetken pumpattuani sain sen täyttymään nesteellä, joka kuitenkin oli kylmää vaikka moottori ja muut letkut olivat lämpimiä. Mielestäni ongelma on pahentunut koko ajan vaikken ole kyseisellä laitteella paljon ajanutkaan n. 200km auton pihaan saapumisen jälkeen.
Kysymys siis kuuluu olisiko kannen tiiviste mennyt tai peräti kansi halki? pitäisikö jotain muuta tarkistaa ennen kannen irroittamista? Mitkään letkun liitokset sun muut eivät ole märät tai mitään ja auton sisälle puhaltaa ihan hyvin lämmintä. Niin ja auto työntää melko rutkasti vaaleaa savua, joka ei mielestäni kuitenkaan haise jäähdytysnesteelle? Voin toki savun hajun suhteen erehtyä sillä en ole kovastikkaan moisia tapauksia haistellut.
Comment