Onkos teillä ollut ongelmia pumpun kanssa? Kyseessä on sellanen magneetti vedolla oleva pumppu. Elikkäs se vuotaa alapuolelta, ootteko ite saanut paikattua sitä vai ootteko hankkinut uuden?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kiertovesipumppu
Collapse
X
-
Originally posted by RaineEipä se paikkaamalla taida parantua. Mulla menee perjantaina vaihtoon se pumppu kun ei lämmin riitä tyhjäkäynnillä ajossa kyllä tulee kuumaa ihan tarpeeksi. Just tänään ostin täältä foorumilta uuden käytetyn pumpun.
Suosittelen pumpun vaihtoa vähemmällä rassaamisella selviää ku kerralla vaihtaa uuden kun joutuu kuiteskin käyttään nesteet ulkona. KL-varaosissa uusi pumppu 145€ ja oliko Motonetissä pikkusen alta 100€.E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by juppisVesipumppu kannattaa vaihtaa uuteen. Se on kuluva osa ja usein näitten autojen heikko lenkki! Uusi pumppu maksaa vähän, mutta jos ei toimi niin voi tulla isotkin laskut.
Niin ja vielä käsittääkseni moottorin vesipumppu ongelma taisi olla ongelma M20 moottoreissa.JNJL
Comment
-
-
Originally posted by RaineEipä se paikkaamalla taida parantua. Mulla menee perjantaina vaihtoon se pumppu kun ei lämmin riitä tyhjäkäynnillä ajossa kyllä tulee kuumaa ihan tarpeeksi. Just tänään ostin täältä foorumilta uuden käytetyn pumpun.
Suosittelen pumpun vaihtoa vähemmällä rassaamisella selviää ku kerralla vaihtaa uuden kun joutuu kuiteskin käyttään nesteet ulkona. KL-varaosissa uusi pumppu 145€ ja oliko Motonetissä pikkusen alta 100€.JNJL
Comment
-
-
Mulla oli just sama ongelma (melkein rikoin koneen täs hässäkäs), eli pumpun alta tuli nesteet pihalle. Mulla on Hellan pumppu ja siitä oli halki tämä muovi kupu mikä erottaa moottorin pumpusta. Laakkoselta olis saanu pumpun 140 erkkiin, mut ku oli tarvinu vain tän muovikuvun niin jäin odotteleen ja poistin ko. härvelin ja hyvin piisaa lämpöä.
Koitin korjata liimalla, sain sen pitään, mut sit iski epävarmuus et jos se prakaa tienpäällä..........
T: TimppaE34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373
Comment
-
-
Jos lämpö ei riitä tyhjäkäynnillä, niin mä tutkisin samalla myös termostaatin kunnon. Jostain syystä jokku termarit tahtoo vanhemmiten kylmänä vuotaa, eli päästää vähätkin lämmöt koneesta jäähdyttäjään. Ja tarvike termarit on nykyään lähes ilmaisia. Just vaihdoin yhden TDS:ään, ja makso 12 e.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by sivultiMulla oli just sama ongelma (melkein rikoin koneen täs hässäkäs), eli pumpun alta tuli nesteet pihalle. Mulla on Hellan pumppu ja siitä oli halki tämä muovi kupu mikä erottaa moottorin pumpusta. Laakkoselta olis saanu pumpun 140 erkkiin, mut ku oli tarvinu vain tän muovikuvun niin jäin odotteleen ja poistin ko. härvelin ja hyvin piisaa lämpöä.
Koitin korjata liimalla, sain sen pitään, mut sit iski epävarmuus et jos se prakaa tienpäällä..........
T: TimppaJNJL
Comment
-
-
Oliko muovikuvussa selvä halkeama? minulla siinä ei näy halkeamia...Mitä liimaa käytit? oliko o-rengas tiiviste missä kunnossa? Saako sitä pelkkää kupua tai tiivistettä?
Mä käytin locktaittia, mut vissiin kandeis käyttää akryyliliimaa (joku viisas neuvo jälkeen päin). Toisaalta jos tää on kuluvaosa, niin miks harastaa tekohengitystä? Et mä otin koko pumpum pois ja odottelen mahdollista varaosaa tai jos sais Saksasta kohtuu hintaan uuden (faija on menos alku vuodesta).
Varaosia ei ainakaan Laakkoselta saanu, ois myyny koko pumpun.E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373
Comment
-
Comment