Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i vm.-89 tukehtuminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikode
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 13
    • Pieksämäki

    535i vm.-89 tukehtuminen?

    ns. puutuminen tapahtuu risteykseen tullessa, kun laittaa kytkimen pohjaan, tuntuu et auto sammuu.

    Eli kierrokset laskee niin alas, että öljy+latauksen valot syttyy ja sit kierrokset pomppaa yli tonniin, minkä jälkeen palaa taas normaaliin 800:taan. mutenkin tuntuu että auto käy aika rikkaalla, ainakin pakokaasun hajusta päätelle (rahahan se tuoksuu).

    Nopeasti kaasupoljinta näpäyttäessa edellämainittu toistuu, eli kierrokset laskee ja palaa normaaliksi, niin ja kaasuläpän asentotunnistimesta kuuluu nopeesti kaasua painattaessa outo sirahdus(sähköinen) ääni, onko normaalia?.

    Tyhjäkäynnillä auto käy äänistä päätelle "kasimaisesti" eli hyrskyttäen ja jossain vaiheessa vähä väkinäisesti, eli kierrokset meinaa laskee pikkasen(ei tosin huomaa mittarista liiemmin), mut palaa normaaliks. lämpimänä käynnistettäessä auto ei aina lähe eka startilla tulille, mutta toisella hörähtää joskus mallikkaasti ja joskus taas väkinäisesti, eli en tiedä saako liikaa ainetta siinä vaiheessa.

    Mistä johtuu mittariston kulutusmittarin pieni nykiminen tasakaasulla ajaessa?

    niin ja tänään on vikakoodin luku, eli sen jälkeen mahdollisesti saa poistettua monta auheuttajaa ja mahdollisen vian aiheuttajan saa tietoon.

    tehtyjä huoltoja:
    -IMM tarkistettu/puhdistettu+haitariputket tarkistettu
    -Tulpat vaihdettu
    -venttiilit säädetty+venakopan tiiviste. imu:0.25 pako:0.30
    -alipaine letkut on tarkastettu ja imuvuotoja ei löytyny.
    Last edited by Nikode; 15-03-2012, 09:26.
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Haiskahtaa ihan Lambda-vialta. :think

    Itsellä teki aikoinaan juurikin samalla motilla seuraavaa, toimi kylmänä hyvin mutta lämpöjen noustua ensimmäiselle viivalle (Motronic alkaa käyttää lambdaa kokonaan) tippui tyhjäkäynti reiluun 500 rpm, kävi epätasaisesti ja meinasi sammua ja bensa luonnollisesti maistui enemmän kuin hyvin.

    kulutusmittarin nykiminen tasakaasulla viittaa juurikin edellämainittuun vikaan.

    BTW. älä sitten osta mitään tarvikelambdaa vaan boschilainen.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Nikode
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 13
      • Pieksämäki

      #3
      Originally posted by Axum View Post
      Haiskahtaa ihan Lambda-vialta. :think

      Itsellä teki aikoinaan juurikin samalla motilla seuraavaa, toimi kylmänä hyvin mutta lämpöjen noustua ensimmäiselle viivalle (Motronic alkaa käyttää lambdaa kokonaan) tippui tyhjäkäynti reiluun 500 rpm, kävi epätasaisesti ja meinasi sammua ja bensa luonnollisesti maistui enemmän kuin hyvin.

      kulutusmittarin nykiminen tasakaasulla viittaa juurikin edellämainittuun vikaan.

      BTW. älä sitten osta mitään tarvikelambdaa vaan boschilainen.
      joo tämä kävi kyllä mielessä, mutta tosin toivottavasti saa mittarilla koneesta koodit esille, ettei tarvii summanmutikassa osia vaihdella. aine kyllä maistuu tankillisella ~500km

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16395
        • Leppävirta

        #4
        Ääni myöskin lambdalle täältä. Ihan samanlaiset oireet aikoinaan -90 535 kanssa kun lambda hajosi.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Nikode
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 13
          • Pieksämäki

          #5
          eli tuo käynnistämisen vaikeuskin johtuu lamdasta, motronic heittää seokset rikkaalle ja näin ollen meinaa kastella tulpat??

          noniin, auto kävi piuhassa ja lamdaahan se valitti, paikallinen firma möi bossilaista noin satkun hintaan, eli tilasin miettimättä. toivottavasti nyt tulee oikeelainen sit.
          Last edited by Nikode; 15-03-2012, 13:31.

          Comment

          • Nikode
            Newbiemmer
            • Jan 2012
            • 13
            • Pieksämäki

            #6
            noniin, nyt saapui lambda anturi. kysymys kuuluu, että kuuluisiko sen olla oikeesti ihan suoraan asennettava ilman johtojen liittämistä? nimittäin tämän joutuu liittämään vanhaan pistokkeeseen.

            osanumero:0 258 986 506-36y bossilainen kuitenkin ja vissiin joku universal malli?

            mahtaakohan tuolla toimia ihan normaalisti?

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Nikode View Post
              noniin, nyt saapui lambda anturi. kysymys kuuluu, että kuuluisiko sen olla oikeesti ihan suoraan asennettava ilman johtojen liittämistä? nimittäin tämän joutuu liittämään vanhaan pistokkeeseen.

              osanumero:0 258 986 506-36y bossilainen kuitenkin ja vissiin joku universal malli?

              mahtaakohan tuolla toimia ihan normaalisti?
              käytä lambdan mukana tulleita liittimiä ja pidä johto katkaisun jälkeen saman mittaisena.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 314
                • Mouhijärvi

                #8
                Haiskahtaa siltä, että IMM:n lisäilmaruuvi on väärässä säädössä, todennäköisesti liikaa kiinni. Lambdalle ja jäähdytinnesteen lämpöanturille myös kannatusta.
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • aamupala86
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 50
                  • finland

                  #9
                  Itellä auto puutu aina liikkeelle lähtiessä ja vika löyty moottorin lämpötila anturista, maksaa muutaman euron.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎