Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 virtalukko ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |auri
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 198
    • Helsinki

    E34 virtalukko ongelma

    Eli tossa äsken piti autolla lähteä liikenteeseen. Hyppäsin autoon ja käänsin avaimesta, avain kääntyi jotenkin oudosti loppuun asti mutta ei startannut. Käänsin avaimen pois ja sytytysvirta jäi päälle. Uusi yritys ja avain kääntyy kivuttomasti, mutta ei niin kuin sen pitäisi, rattilukko toimii myös oudosti ja sytytysvirta on kokoajan päällää. Mikäköhän vittu tohon nyt tuli?

    E: Lukon yritin ottaa pois tökkimällä siihen avaiman viereiseen pieneen reikään, mutta ei tunnu lähtevän millään irti.
    Last edited by |auri; 19-03-2012, 12:15.
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Vasta lukkopesän itse irroittaneena muutama vinkki:

    Itse käytin 1,5mm kuusiokoloavainta em. operaatioon, naulaa mukavampi sormille, ja riittävän tukeva.

    Työnnät kuusiokoloavaimen pään (lyhyen pätkän) koloon, ja ronkit edestakaisin, lukkopatruunan pesäänsä lukitseva "nystyrä" on ulkoreunalla, joten avainta kannattaa pitää siten, että reikään työnnettävä pää osoittaa hieman poispäin lukkopesästä.
    Tökit ja liikuttelet avainta hiukan samanaikaisesti, ei kannata menettää hermoja jos ei heti lähde, 10min ja todennäköisesti sulla on lukkopesä kädessä.
    Kun oikea kohta on löytynyt, lähtee lukkopesä ihan kivuttomasti avaimesta ulospäin vetämällä.

    Avaimen tulee olla 1-(radio) asennossa koko operaation ajan, muuten nystyrä ei linjaannu lukkopatruunassa olevan reijän kanssa!

    Kertaus vielä asennoista : 0 = rattilukko/virrat pois 1= Radio/lisävarusteet 2 = virrat päällä "käyntiasento" 3 = startti.


    Kun olet saanut lukkopatruunan pois tieltä, voit pyöritellä virtalukon pohjaa suoraan pitkillä pihdeillä lukkopatruunan rei`ästä.
    Mikäli vieläkin vaikuttaa epämääräiselle, niin sitten ratti pois, ja senjälkeen rattikolumnin alamuovi irti (4ruuvia) ja näet virtalukon pohjan.
    Virtalukon pohjalta lähtevät johdot menee liittimelle, joka on kuskinpaikalta katsottuna vasemman polven edessä olevan paneelin takana, sekin neljällä ruuvilla kiinni.

    Comment

    • |auri
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 198
      • Helsinki

      #3
      Kiitos ohjeista, yritin sillon aamulla vitutuspäissäni juuri 1,5mm kuusiokoloavaimella sörkkiä, mutta ei lähtenyt. Ongelma tossa on, että ykkös asentoa ei enään tahdo tuntea, pyörii niin epämääräisesti se avain siinä. Kuusiokoloavain kyllä yhdessä kohdassa uppoaa selvästi siihen reikään, mutta ei vain irtoa. No pitää jatkaa harjoituksia.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎