Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tdsa,"ihme"vika!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gubbe89
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 315
    • Mouhijärvi

    #16
    Eikun vaan vaihtoon se kikkare ja taas sahailet akun tyhjäksi Sitten ihmetellään lisää ja todetaan, että polttoaine oli loppu.

    Joo onhan noita sähköjä tuonne mun päähän joku amatööri joskus koittanu tehdä, mutta kun ei se maajohto pysy kiinni sikamassalla...
    nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
    nyk. Yamaha XJR 1200 -98
    nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
    ex. E34 525 TDS Touring -93
    ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
    ex. Yamaha YZF 1000R -02
    ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
    ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
    ex. E34 535i -88
    ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
    ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

    Comment

    • Stenkka
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 33
      • finland

      #17
      Originally posted by gubbe89 View Post
      Eikun vaan vaihtoon se kikkare ja taas sahailet akun tyhjäksi Sitten ihmetellään lisää ja todetaan, että polttoaine oli loppu.

      Joo onhan noita sähköjä tuonne mun päähän joku amatööri joskus koittanu tehdä, mutta kun ei se maajohto pysy kiinni sikamassalla...
      Dodii, anturi kokeiltu kaverin autosta, ei vaikutusta...eli jäljelle jää enää 4:sen suutin....voiko muuta enää olla...

      Comment

      • gubbe89
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2008
        • 315
        • Mouhijärvi

        #18
        Onko ohjausboksi saanut itseensä vettä? Oletko kokeillut nyt ilman sitä huijauskikkaretta ja vielä kaverin boksilla?

        Otapa muuten vielä selville mihin napoihin ohjausboksin liittimessä tulee käyttö- ja herätejännite. Jos saat auton käymään niin mittaa auton käydessä ja pelkästään avaimet kakkosasennossa jännite. Kannattaa myös tarkistaa, ettei herätettä tule ohjausboksille, kun virrat ovat nollilla. Ideana tässä on, että vaihteleeko jännite ja onko boksi kokoajan hereillä. Karkeasti latausjännitteen/akun napajännitteen verran pitäisi näyttää sekä herätteen että jatkuvan. Boksin herätteenhän pitäisi siis katketa, kun avain käännetään nollille. Siitä en ole satavarma, meneekö boksille erikseen myös 5 volttia, tuskin. Tuli vaan vielä mieleen rele- tai sulakevika.

        Yksi juttu vielä, mikä kannattaa katsoa on siellä ohjausboksin kaverina oleva "paljas" sulake, kannattaa kiristää sen sulakkeen ruuvit ja katsoa, ettei ole poikki tai murtunut.
        nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
        nyk. Yamaha XJR 1200 -98
        nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
        ex. E34 525 TDS Touring -93
        ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
        ex. Yamaha YZF 1000R -02
        ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
        ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
        ex. E34 535i -88
        ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
        ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

        Comment

        • Siim
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 41
          • Helsinki

          #19
          Ok, I'll try to explain, write In English, because my Finnish is not yet The best in the world
          This error seems to be the pump electronics, pump plug should be checked during working engine,number 1 and 2 wire resistance and the resistance of 1 and 3
          If you unplug it then you can find the numbers inside plug.

          1 and 2 would probably be about 2kohm.
          1 and 3, 0,8.
          Those are idle readings

          I hack my own 525tds bmw pump a bit,little adjustable
          resistor and switch if i need full power and smoke
          If i turn resistance too high,then the symptoms are same,4k rpm,then injector light and shutoff.
          "A turbo: exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."

          Comment

          • gubbe89
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2008
            • 315
            • Mouhijärvi

            #20
            Hi and welcome aboard!

            Do you mean the round multi connector about 20cm from the pump towards the wiring harness where each plug is covered by a rubber sock? What are those values? I mean to which parameter are they corresponded to?

            I've also been planning to build that kind of hack using the kickdown switch included to the throttle potentiometer which is obviously similar in all models. I think the injection hack needs a proper capacitor too to increase the injection amount smoothly - just to avoid tugging when the "kickdown switch" is applied.

            P.S. Don't hesitate to speak Finnish!
            Last edited by gubbe89; 03-04-2012, 03:46.
            nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
            nyk. Yamaha XJR 1200 -98
            nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
            ex. E34 525 TDS Touring -93
            ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
            ex. Yamaha YZF 1000R -02
            ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
            ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
            ex. E34 535i -88
            ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
            ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

            Comment

            • Stenkka
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 33
              • finland

              #21
              Nyt alkaa olla jo konstit vähissä, eikä vika vain kummene.

              Nyt autossa on:
              -uus pumppu
              -uus 4:sen suutin
              -uus nopeusanturi (startin alta)
              -saksassa laitettu huijauspotikka revitty irti
              -aivoboxiin vaihdettu vanhasta boxista "kampa" lastut

              edelleen lähtee käymään,mut kiekkamittari pimeänä alkaa huutamaan,ja suutinvalo syttyy sen jälkeen...=/

              Comment

              • gubbe89
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 315
                • Mouhijärvi

                #22
                Kyllä haisee jo palaneelle tämä vaiva. Sitten selvittelemään moottorin johtosarjaa. Eikä myöskään johtoja irrottelemalla tilanne kummene? Onko laatikon sähköpuolta selvitelty jo?
                Last edited by gubbe89; 10-04-2012, 04:22.
                nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                ex. E34 525 TDS Touring -93
                ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                ex. Yamaha YZF 1000R -02
                ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                ex. E34 535i -88
                ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                Comment

                • Stenkka
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 33
                  • finland

                  #23
                  Originally posted by gubbe89 View Post
                  Kyllä haisee jo palaneelle tämä vaiva. Sitten selvittelemään moottorin johtosarjaa. Eikä myöskään johtoja irrottelemalla tilanne kummene? Onko laatikon sähköpuolta selvitelty jo?
                  Juu kyllä nyt on meikällä neuvvot loppu, moottorin johtosarja auottu imusarjan alta,mitään sen suurempaa en siellä nähnyt,lootan puolta en vielä oo kattonu kun ei tuossa jäisellä kentällä paljon uida kehtaa...

                  Comment

                  • Stenkka
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2012
                    • 33
                    • finland

                    #24
                    Originally posted by Stenkka View Post
                    Juu kyllä nyt on meikällä neuvvot loppu, moottorin johtosarja auottu imusarjan alta,mitään sen suurempaa en siellä nähnyt,lootan puolta en vielä oo kattonu kun ei tuossa jäisellä kentällä paljon uida kehtaa...
                    EDIT: Kappas kappas,oli nopeusanturin johdot poikki sen liittimen sisältä...ja nyt toimii...tulipa vaihdettua pumppu,4:sen suutin ym. hilua tuon takia...

                    nyt tarttis sitte neuvoa pumpun hienosäätöön,kun lämpimänä meinaa sahauttaa pitkään ennenkuin käynnistyy...

                    Comment

                    • gubbe89
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 315
                      • Mouhijärvi

                      #25
                      Sullahan ei mennytkään kuin tonni poikineen hukkaan. Eli kun käännät pumpun kantta sylinterinkanteen päin menee ajoitus aikaisemmalle. Silloin pitäisi sahuutuksen loppua. Ajoitusarvo taisi olla 0,9mm. Holysmokella on erittäin hyvät ohjeet ajoittamiseen. Omastani käänsin perstuntumalla pari milliä pumpun kiinnityskehällä aikaisemmalle ja toimii. Pitäähän tuo ajoitus joskus tarkistaa vielä kyllä.

                      Tulipa mieleen, että kun sulla oli johdot liittimen sisästä poikki, että voisiko syy siihen olla rikkinäisissä moottorin tukikumeissa?
                      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
                      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
                      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
                      ex. E34 525 TDS Touring -93
                      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
                      ex. Yamaha YZF 1000R -02
                      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
                      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
                      ex. E34 535i -88
                      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
                      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

                      Comment

                      • Stenkka
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2012
                        • 33
                        • finland

                        #26
                        Originally posted by gubbe89 View Post
                        Sullahan ei mennytkään kuin tonni poikineen hukkaan. Eli kun käännät pumpun kantta sylinterinkanteen päin menee ajoitus aikaisemmalle. Silloin pitäisi sahuutuksen loppua. Ajoitusarvo taisi olla 0,9mm. Holysmokella on erittäin hyvät ohjeet ajoittamiseen. Omastani käänsin perstuntumalla pari milliä pumpun kiinnityskehällä aikaisemmalle ja toimii. Pitäähän tuo ajoitus joskus tarkistaa vielä kyllä.

                        Tulipa mieleen, että kun sulla oli johdot liittimen sisästä poikki, että voisiko syy siihen olla rikkinäisissä moottorin tukikumeissa?
                        Onneksi ei nyt ihan sentään sellaista rahamäärää menny, tuli siinä ohella silti laitettua tourinki samanlainen,ja sitten 324TD myös josta alan taiteilemaan mekaanista pumppua kylkeen,touringista nelosen suutin,ja etelästä pumppu 130e... Sitä anturin liitintä oli joskus korjailtu,tyhmää itseltä kun en niin heti kiinnittänyt siihen huomiota.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎