Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi bemaristi ilmoittautuu!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Viljo540
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 55
    • KPO

    Uusi bemaristi ilmoittautuu!!!

    Terve vaan kaikille!!!
    Tuli vaihdettua autoo,vaihdokkina tuli tommonen -93 540iA
    Nahkasisustaa ja sähköllä akkunat ja kattoluukku,kaikki toimii

    Muutamia kysymyksiä on kerennyt mieltä askarruttamaan,eli:

    -Öljyt on aivan mustat,arvelin vaihtaa...mitä ootte käyttäny???Ja onko tossa jotain erikoisniksejä vai onko vaan ihan normaali auton öljynvaihto?Oon ymmärtäny et 540--> menee enemmän ku muihin?

    -Laatikon öljyt arvelin vaihtaa samaan konkurssiin,mitäs sinne suositellaan??
    Ja miten moinen tapahtuu,onko öljypohjassa roppu vai mites?!?

    Muutakin saa kertoilla,vinkkejä,erikoisominaisuuksia yms.On tosiaan ensimmäinen bemari minkä omistan ja en oikeestaan tiedä näistä mitään.
    Sieg Nature!

    -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

    -2001 e39 touring iA 525- "musta"
    -1998 Zetor 7431-
    -1989 w124 230-
    -1972 El Camino 383cid-
    -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
    -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    #2
    Kasiin menee öljyä 7,50 litraa. Muista suodatin. Castrol Magnatec 5W-40 on todettu useaan otteeseen hyväksi öljyksi tuohon ja moneen muuhunkin moottoriin.

    Lootan öljynvaihdon jättäisin ammattilaiselle, jos automaatin öljynvaihdosta ei ole kokemusta. Jos laatikko toimii hyvin niin en itse edes lähtisi öljyjä vaihtamaan tai vaihdattamaan.

    Tässä on iha hyvää iltalukemista:





    EDIT: Samalla kun lasket öljyt pois niin kannattaa varuilta tarkistaa öljypumpun kiinnitys:
    Last edited by Playpig; 03-04-2012, 18:19.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

    Comment

    • penari
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 596
      • Vihanti

      #3
      Ite oon käyttäny castrollin magnatec 5w40. tilavuus n7,5l


      laatikon öljyjä tuskin ite kannattaa rueta vaihtamaan, koska ne joutuu huuhtelemalla vaihtamaan ellei halua uusia samalla koko laatikkoa.
      F01 730d semivoll
      e30 325 turbo m-tech2

      Comment

      • penari
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 596
        • Vihanti

        #4
        Originally posted by penari View Post
        Ite oon käyttäny castrollin magnatec 5w40. tilavuus n7,5l


        laatikon öljyjä tuskin ite kannattaa rueta vaihtamaan, koska ne joutuu huuhtelemalla vaihtamaan ellei halua uusia samalla koko laatikkoa.
        tupla
        Last edited by penari; 03-04-2012, 22:33.
        F01 730d semivoll
        e30 325 turbo m-tech2

        Comment

        • M5 bemu
          BTCF Member
          • Nov 2007
          • 318
          • Turku

          #5
          eikös näissä m60 koneissa kandennu ihan ekaks ottaa öljypohja irti ja tarkastaa öljypumpun pultit ja ratas, et on kiinni. Muistaakseni ominaisvika et pultit aukee. Korjatkoon viisaammat jos tämä väärää tietoa!!!
          TEAM E34

          Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
          Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            #6
            Originally posted by Playpig View Post
            EDIT: Samalla kun lasket öljyt pois niin kannattaa varuilta tarkistaa öljypumpun kiinnitys:
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=43119
            Originally posted by M5 bemu View Post
            eikös näissä m60 koneissa kandennu ihan ekaks ottaa öljypohja irti ja tarkastaa öljypumpun pultit ja ratas, et on kiinni. Muistaakseni ominaisvika et pultit aukee. Korjatkoon viisaammat jos tämä väärää tietoa!!!

            Tuossahan se tulikin jo kertaalleen. Eli kannattaa ne pulttien momentit tarkistaa, ettei käy haavereita.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • Viljo540
              Bimmer Rookie
              • Apr 2012
              • 55
              • KPO

              #7
              Kiitoksia vastauksista!
              Melkosen määrän hörppää ööliä toi mosa

              Ei oo kokemusta ku jenkkilaatikoista ja niistäkin vaan th-350:stä,miks se pitää huuhdella se laatikko?!?

              Ei siinä mun mielestä mitään vikaa oo ja vaihtaakin ihan hyvin, ajattelin vaan että oispa nekin sitte vaihdettu....th-350:sen öljynvaihto kun on melkoista lastenleikkiä,roppu/pohja pois,öljyt pois,uudet öljyt ja suodatin sisään ja kovaa ajua

              Sitten lisäkysymys:Moottori vähän ravistaa tietyillä kierroksilla ja tyhmäkäynnilläkin tasaisin väliajoin,ihan ku ois yks pytty pois pelistä vähän aikaa...vähä niinku yrittäs sammua tasaisin väliajoin???

              Mistähän lähtis vikaa metsästämään?
              -Tulpat,jos ei saa kipinää välillä???Ja jos ne ni mitkä pitäs ostaa tilalle?Ja onko tossa puola samassa paketissa?
              -Moottorin kiinnityskumit/värinänvaimentimet yms. vastaavat?Ei kyllä oikein täsmää siihen et se tekee sitä tasaisin väliajoin
              -Suuttimet?!?Miten?
              -Vai onkohan venttiilin säädöt viturallaan,tai muuta isompaa?

              Kiitoksia vastanneille,täältä luultavasti tulee enemmänkin tyhmiä newbie-kysymyksiä jatkossakin...ja luultavasti noissa linkeissä asiaa paljon ehkä jopa näihinkin kysymyksiin mut en oo kerenny niihin työkiireiden takia perehtyä,prkl!
              Sieg Nature!

              -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

              -2001 e39 touring iA 525- "musta"
              -1998 Zetor 7431-
              -1989 w124 230-
              -1972 El Camino 383cid-
              -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
              -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

              Comment

              • -Mage-
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 295
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Viljo540 View Post
                ......

                Sitten lisäkysymys:Moottori vähän ravistaa tietyillä kierroksilla ja tyhmäkäynnilläkin tasaisin väliajoin,ihan ku ois yks pytty pois pelistä vähän aikaa...vähä niinku yrittäs sammua tasaisin väliajoin???

                .....
                Veikkaisin että tulpat ui öljyssä, tyyppivika.
                Jos näin niin vaihdat venttiilikopan tiivisteet ja tulpat. Ja ne kopan pultit joissa ne kumi jutut juuressa tulisi vaihtaa samalla, muuten jää uusillakin tiivisteillä vuotamaan.

                Toi on melko helppo homma johon tosin tuhraantuu jonkin verran aikaa kun tekee. Tiivisteen kohdalleen saanti on vähän hankalaa, siinä on sellaset leveämmät kohdat mitkä pitää saada kohdalleen loviin jotka on tietenkin ihan koneen takaosassa...

                Comment

                • Viljo540
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 55
                  • KPO

                  #9
                  Ok,kuulostaa järkeenkäyvältä ja jos vielä tyyppivika niin aloitetaan siitä.
                  Kiitoksia sulle vastauksesta!!!

                  Tähän saa laittaa kaikkee mitä mieleen tulee noiden tyyppivioista ja kaikesta muustakin mitä ois hyvä tietää.

                  Ajovalon poltin palo tänään,mukavaa ku auto kertoo et se on menny,muuten vois mennä pitkäkin tovi ennen ku tajuais asian...toivottavasti ei tarvii puolta autoo purkaa niinku golfin kanssa,no ei siinäkään nyt tarvinnu ku puskuria käyttää irti mut silti.
                  Sieg Nature!

                  -2003 e39 touring 525 iA msport- "mustanvärinen"

                  -2001 e39 touring iA 525- "musta"
                  -1998 Zetor 7431-
                  -1989 w124 230-
                  -1972 El Camino 383cid-
                  -1974 Tunturi pappa puch- "Black Pappa"
                  -1969 Amazon b20- "Amazzingsson"

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #10
                    Eiköhän tuo aika kestävä laitos ole, kun saa nuo pienet tyyppiviat käytyä läpi, jotka on suht helppo korjata. Veikkaisin, että jos ei ole vaihdettu, niin kuskinpuolen moottorin tukikumi on kaputt.

                    Tälläin käy oma motti tyhjäkäyntiä. "Vasta" 315tkm ajettu:



                    On se joskus enemmänkin tärrännyt ja silloin olikin isommat imuvuodot kyseessä mm. takakannessa oleva huohotin ja imusarjan tiivisteet, sekä kaasuläpin ja imusarjan välinen tiiviste. Silloinkin päästöt oli lähes nollissa (HC). Se mielestäni kertoo vain siitä, että ECU:n adaptaatiosysteemi toimii hyvin.
                    Last edited by pheno; 05-04-2012, 15:34.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎