Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m30 EML Ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aamupala86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 50
    • finland

    E34 m30 EML Ongelma

    Eli auto on 535i -88 ja siinä on EML...

    Välillä kun kiihytän kovaa saattaa EML valo syttyä, joskus saattaa syttyy ihan tyhjäkäynnillä ja sitte tehot puolittuu. Se yleensä sammuu kun sammutan virrat mut sit joskus ae jäi palamaa yön läpi. Johon irrottaminen kaasuläpäst ei sammuta valoo. Ja sitte se elektroninen kaasuläppä pitää ihme surinaa kokoaika joka ei oo kuitenka tasast surinaa. Ja se surisee vaikka EML valo ei palaiskaa. Onkohan toi nyt ihan normaalii..?

    Oon koittanu ettii infoo asiaa joka paikast mut enpä oi löytäny.., :/
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Originally posted by aamupala86 View Post
    Eli auto on 535i -88 ja siinä on EML...

    Välillä kun kiihytän kovaa saattaa EML valo syttyä, joskus saattaa syttyy ihan tyhjäkäynnillä ja sitte tehot puolittuu. Se yleensä sammuu kun sammutan virrat mut sit joskus ae jäi palamaa yön läpi. Johon irrottaminen kaasuläpäst ei sammuta valoo. Ja sitte se elektroninen kaasuläppä pitää ihme surinaa kokoaika joka ei oo kuitenka tasast surinaa. Ja se surisee vaikka EML valo ei palaiskaa. Onkohan toi nyt ihan normaalii..?

    Oon koittanu ettii infoo asiaa joka paikast mut enpä oi löytäny.., :/
    Suriseeko siis myös vaikkei virrat olisi päällä? Surina on käytön aikana ihan normaalia. EML-valo indikoi vaan sen että järjestelmässä on vikaa, ja sen takia ei sammu jos läpän piuhan irroittaa, päinvastoin, pitääkin syttyä silloin. Toimivassa järjestelmässä EML-valo syttyy kun virrat laitetaan päälle, ja sammuu parin sekunnin päästä, ihan samalla tavalla kuin esim. airbag-valo. Sulla voi olla EML-poksi sökö, jos se tuolla tavalla oireilee että sytyttelee valoakin itsekseen. Kun EML menee vikatilaan niin kaasuläppä aukeaa maksimissaan n. 1/3 maksimista.
    Last edited by Supra^; 24-04-2012, 11:13.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • aamupala86
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 50
      • finland

      #3
      Surisee myös virrat pois päältä. Ja se syttää kyl vähäks aikaa kun laitan virrat päälle ja sammuu. Eli toimii normaalisti ainaki sillon tällöin.

      Ja sit toinen juttu et kun laitan virrat 2-asentoo nii jännitteet käy tippumaa hurjaa vauhtii. Olisko kellää
      Mitää aavistusta että mistä vois johtuu..? Alle minuutissa ollaa alle 10 voltin...

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Nyt kuulostaa tuo jänniteasia niin oudolta, että mittaappas akun jännite levossa, ja sama setti kone käynnissä, että lataako kunnolla.
        Pitäs kyllä jo tyhjäkäynnillä jännitteiden nousta yli 13v:iin muuten on jotain pielessä.

        Heikko akku tai heikko lataus voi johtaa kaikenmaailman häiriöviesteihin...

        Comment

        • aamupala86
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 50
          • finland

          #5
          Jännitteet käynnissä ihan kunnossa. Pitää vielä tarkistaa valuuko minnekkään kun kaikki virrat on poissa ja akku täysin levossa.

          Comment

          • aamupala86
            Bimmer Rookie
            • Jan 2012
            • 50
            • finland

            #6
            Onkohan jossain rele tuolle EML yksikölle joka vois olla jumiutunu..?

            Comment

            • aamupala86
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 50
              • finland

              #7
              Sit olis viel jonki sortin käynnistys ongelma...
              Eli auto nostaa tyhjäkäynnillä lämpöjä. (Koska visko ilmeisesti huonossa jamassa) sammutan auton ja sitte kun koitan käynnistää nii joskus starttaa todella nihkeesti. (Ihan kun ei olis virtaa juuilaan.) Lopetan starttaamisen ja koitan uusiks nii pyörii hemmetin hyvin startti taas mutta ei käynnisty ollenkaa vaikka kuinka sahaan. Lopetan starttaamisen ja alotan uusiks starttaamaa nii käynnistyy helposti. (Wtf?) Mutta käynti on alhasta ja epätasasta kunnos annan kerran kaasua nii sitte se tasaantuu. Eilen yöllä auto kuitenki sammu eikä kestäny käynnissä ja sitte shasin ja sahasin starttia
              mutta ei käynnistyny. Epäilin pumppuu joten vedin bp:n releen tilalle hyppylangan ja aikani tapeltuu jäykkää johtoo sain auton käyntii... Sit pistin releen takas ja auto toimi, eli ilmeisest sattumaa. (Ehti viiletä vähä??)

              Eli kellää ollu vastaavaa ongelmaa ja mistä vois johtuu?
              Bensapumppu? Moottorinlämpötilaanturi? Kampiakselin sensori?

              Kerran vaihoin ton lämpöanturin kun tuntu tukehtuvan liikkeelle lähtiessä mut nyt ei tee sitä kuitenkaa... Ja vaihoin anturin toisee käytettyy sillon, en uuteen.

              Comment

              • Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

                #8
                Visko vaihtoon sitte, ei tykkää kuumasta pitkäkantinen...

                Bensapumpun käynnistyminen vaatii asentotunnistimelta tiedon, että moottori pyörii, muuten ei mene sähköä b-pumpulle.

                Asentotunnistin on suhteellisen edullinen joten sitä ehkä kannattaa koittaa ensimmäisten joukossa, lähes ainoa anturi M30 moottorissa joka viallisena estää yksinään käynnistymisen täysin.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎