Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i ei käy kaikilla(Ratkaistu)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonnizi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1501
    • Mäntsälä

    E34 525i ei käy kaikilla(Ratkaistu)

    eli kysssä on E34 525i moottori M50B25. auton vuosimalli on 91

    ei lähde ollenkaa 2 pytty mukaan mutta kaikki muut ovat mukana eli 1 3 4 5 6 pytty ovat mukana mutta toi 2 pytty ei lähde ollenkaan mukaan ajossa eikä tyhjä käynillä.
    ja puolat on tutkittu ja kaikki puolat antavat kipinää.

    osaateko sanoa missä on vika?

    Ratkaistu:
    - Postaus #46
    Last edited by tonnizi; 11-07-2022, 14:08.
    Social Media:
    - Twitter
    - Instagram
    - Twitch

    - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
    Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

    Nykyinen:
    E61 530d -04
    Ex:
    E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
  • Betrunken
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 458
    • Vantaa

    #2
    Saako bensiiniä?
    Jos saa niin sitten puristus ja ohivuotomittaus.
    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
    EX:
    -Bmw E28 518i
    -Saab 9000
    -Lada 2105
    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      #3
      Originally posted by Betrunken View Post
      Saako bensiiniä?
      Jos saa niin sitten puristus ja ohivuotomittaus.
      millä tämä ohivuotomitataan?

      ja saa bensaa
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Betrunken
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 458
        • Vantaa

        #4
        Korjaamolta löytyy yleensä k.o työkalu mutta jos saat ilmanpainetta jostain ja työkalun niin -> http://www.autotieto.net/Moottorin%2...otomittaus.htm
        Edit: ekana kannattaa tsekata ne puristuspaineet, helppo duuni.
        Ekana varmistaa ettei auto lähde käymää ollenkaan ja sitten toinen pyörittää mittarin tulpan reikään ja toinen starttaa kaasu pohjassa pari kolme sekkaa.
        http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=49-3123 työkalu
        Last edited by Betrunken; 25-04-2012, 01:21. Reason: ...
        Citroen ZX "Sacrebleu" edition
        EX:
        -Bmw E28 518i
        -Saab 9000
        -Lada 2105
        Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

        Comment

        • tonnizi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 1501
          • Mäntsälä

          #5
          Originally posted by Betrunken View Post
          Korjaamolta löytyy yleensä k.o työkalu mutta jos saat ilmanpainetta jostain ja työkalun niin -> http://www.autotieto.net/Moottorin%2...otomittaus.htm
          Edit: ekana kannattaa tsekata ne puristuspaineet, helppo duuni.
          Ekana varmistaa ettei auto lähde käymää ollenkaan ja sitten toinen pyörittää mittarin tulpan reikään ja toinen starttaa kaasu pohjassa pari kolme sekkaa.
          http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=49-3123 työkalu
          mut miten tää ohivuotomitataan? mitataan?
          Social Media:
          - Twitter
          - Instagram
          - Twitch

          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

          Nykyinen:
          E61 530d -04
          Ex:
          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            #6
            En tiedä tajusitko mutta tuossa oli linkki
            Lainaus linkin takaa:
            Ohivuotomittaus
            Varmistettava , ettei moottori missään tapauksessa pyörähdä käyntiin,
            kun yläkuolokohtaa haetaan. (Miten?)
            Yläkuolokohdan näyttämiseksi on olemassa myös laite, mikä
            kiinnitetään tulpan reikään ja se näyttää, kun ollaan yläkuolokohdassa.
            Mittaus:
            Mitattavan sylinterin on oltava siis yläkuolokohdassa, sytytyskierrolla
            imu- ja pakoventtiili sulkeutuneena. Mittari kalibroidaan ennen kuin se
            asennetaan tulpan reikään, jonka jälkeen sylinteriin puhalletaan
            paineilmaa, ja mittari ilmoittaa kuinka paljon vuotoa sylinterissä on.
            Tutkimalla, mistä vuoto kuuluu saadaan selville mahdollinen
            vika-/kuluneisuuskohta.

            -pakoputkesta sihisee => pakoventtiili vuotaa paineet
            -jäähdyttimessä kuplii => kannentiiviste vuotaa vesitilaan
            -toisesta sylinteristä (tulpan reijästä)sihisee=kannentiiviste sylinterien välillä vuotaa
            -vuotaa imusarjaan= imuventtiili vuotaa
            -vuotaa painetta öljyntäyttöaukosta = männänrenkaat kuluneet
            Suosittelen aluksi sitä puristuspainemittausta
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              #7
              Originally posted by Betrunken View Post
              En tiedä tajusitko mutta tuossa oli linkki
              Lainaus linkin takaa:


              Suosittelen aluksi sitä puristuspainemittausta

              juu, tässä se onki ku ei sihise pakoputkesta tai silleen, ei vaa niiku käy kaikkilla, ja jos on esim puristukset häviny niin mitäs kannataa ruveta vaihtaa?
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • Betrunken
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 458
                • Vantaa

                #8
                Nytten yritän selittää parhaimman mukaani:

                1. Mittaat puristukset joka sylinteristä, jos kakkosessa on enemmän heittoa muihin kun 2bar niin siellä on jotain vikana. ala-arvo taitaa olla 10bar
                2. Jos siellä oli jotain heittoa tai ei ollenkaan painetta niin aloitettaan ohivuotomittaus.
                3.Ekana sinun täytyy saada semmoinen tai käyttää korjaamolla. koska tuohon toimenpiteseen tarvitaan paineilmaa.
                4.Jos ohivuotomittaus on yli 15/20% niin silloin se päästää painetta jostakin lävitse.
                5. Toimiakseen palotapahtuma tarvitsee neljä asiaa.
                -paineen!
                -ilman
                -bensan
                -kipinän
                6.Silloin kun ohivuotomittaus laitteella laitetttaan painetta sylinteriin ja jostakin vuotaa, niin silloin VASTA aletaan katsomaan mistä se kusee elikkä->
                -pakoputkesta sihisee => pakoventtiili vuotaa paineet
                -jäähdyttimessä kuplii => kannentiiviste vuotaa vesitilaan
                -toisesta sylinteristä (tulpan reijästä)sihisee=kannentiiviste sylinterien välillä vuotaa
                -vuotaa imusarjaan= imuventtiili vuotaa
                -vuotaa painetta öljyntäyttöaukosta = männänrenkaat kuluneet

                Edit: oletko 100% varma että kakkos suutin antaa polttoainetta?
                Last edited by Betrunken; 25-04-2012, 03:11. Reason: ...
                Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                EX:
                -Bmw E28 518i
                -Saab 9000
                -Lada 2105
                Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  #9
                  Originally posted by Betrunken View Post
                  Nytten yritän selittää parhaimman mukaani:

                  1. Mittaat puristukset joka sylinteristä, jos kakkosessa on enemmän heittoa muihin kun 2bar niin siellä on jotain vikana. ala-arvo taitaa olla 10bar
                  2. Jos siellä oli jotain heittoa tai ei ollenkaan painetta niin aloitettaan ohivuotomittaus.
                  3.Ekana sinun täytyy saada semmoinen tai käyttää korjaamolla. koska tuohon toimenpiteseen tarvitaan paineilmaa.
                  4.Jos ohivuotomittaus on yli 15/20% niin silloin se päästää painetta jostakin lävitse.
                  5. Toimiakseen palotapahtuma tarvitsee neljä asiaa.
                  -paineen!
                  -ilman
                  -bensan
                  -kipinän
                  6.Silloin kun ohivuotomittaus laitteella laitetttaan painetta sylinteriin ja jostakin vuotaa, niin silloin VASTA aletaan katsomaan mistä se kusee elikkä->
                  -pakoputkesta sihisee => pakoventtiili vuotaa paineet
                  -jäähdyttimessä kuplii => kannentiiviste vuotaa vesitilaan
                  -toisesta sylinteristä (tulpan reijästä)sihisee=kannentiiviste sylinterien välillä vuotaa
                  -vuotaa imusarjaan= imuventtiili vuotaa
                  -vuotaa painetta öljyntäyttöaukosta = männänrenkaat kuluneet

                  Edit: oletko 100% varma että kakkos suutin antaa polttoainetta?
                  Tämä selvä. mutta kun se ei sihse tuolta pakoputkesta ainakaan. mutta on pitää katsella, pitää mittaa se puristukset. Btw saako ton puristusmitarin ostettua varaosa liikestä?
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • Betrunken
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 458
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by TareJR View Post
                    Tämä selvä. mutta kun se ei sihse tuolta pakoputkesta ainakaan. mutta on pitää katsella, pitää mittaa se puristukset. Btw saako ton puristusmitarin ostettua varaosa liikestä?
                    Ei se sihise sieltä pakoputkesta ennen kun ohivuotomittarilla laittaa painetta sinne siis jos siellä on joku vika.
                    Ja saa ostettua, oli jo tuossa ylempänä elikkä:http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=49-3123
                    Puristuspainemittari, muista katsoa noi kierre koot että sopii M50 koneseen!
                    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                    EX:
                    -Bmw E28 518i
                    -Saab 9000
                    -Lada 2105
                    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                    Comment

                    • tonnizi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2007
                      • 1501
                      • Mäntsälä

                      #11
                      Originally posted by Betrunken View Post
                      Ei se sihise sieltä pakoputkesta ennen kun ohivuotomittarilla laittaa painetta sinne siis jos siellä on joku vika.
                      Ja saa ostettua, oli jo tuossa ylempänä elikkä:http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=49-3123
                      Puristuspainemittari, muista katsoa noi kierre koot että sopii M50 koneseen!
                      juu ja tuolla voi mitatta sen ohivuoto mitauksen?
                      Social Media:
                      - Twitter
                      - Instagram
                      - Twitch

                      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                      Nykyinen:
                      E61 530d -04
                      Ex:
                      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                      Comment

                      • jumbo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 6603
                        • Lappeenranta

                        #12
                        Originally posted by TareJR View Post
                        juu ja tuolla voi mitatta sen ohivuoto mitauksen?
                        Aika väsynyttä juttua jo.
                        M550d

                        Comment

                        • Betrunken
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 458
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by TareJR View Post
                          juu ja tuolla voi mitatta sen ohivuoto mitauksen?
                          Et ,kun tuolla juuri mittaat sylintereistä paineet ja sen jälkeen vasta ohivuotomittaus eri työkalullla.

                          Ei taideta oikein päästä TareJR:n kanssa samoille aaltopituudelle.
                          Myönnän että itsekin omaan lievän kirjoitus/lukihäiriön mutta yritän selittää parhaani mukaan eli jos joku ystävällisesti voisi rautalangasta vääntää TareJR:llekin mitä yritän ajaa takaa, itselläni loppuu hermot ja tupakit.
                          Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                          EX:
                          -Bmw E28 518i
                          -Saab 9000
                          -Lada 2105
                          Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                          Comment

                          • tonnizi
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 1501
                            • Mäntsälä

                            #14
                            Originally posted by Betrunken View Post
                            Et ,kun tuolla juuri mittaat sylintereistä paineet ja sen jälkeen vasta ohivuotomittaus eri työkalullla.

                            Ei taideta oikein päästä TareJR:n kanssa samoille aaltopituudelle.
                            Myönnän että itsekin omaan lievän kirjoitus/lukihäiriön mutta yritän selittää parhaani mukaan eli jos joku ystävällisesti voisi rautalangasta vääntää TareJR:llekin mitä yritän ajaa takaa, itselläni loppuu hermot ja tupakit.
                            mikä mittaus laite tohon ohivuotomitaukseen tarvitaan ja mist sen saa.

                            mut joo tänään tai tos ensviikon aikana pitänee käydä hakee se puristustenmitaus mitari
                            Last edited by tonnizi; 25-04-2012, 04:57.
                            Social Media:
                            - Twitter
                            - Instagram
                            - Twitch

                            - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                            Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                            Nykyinen:
                            E61 530d -04
                            Ex:
                            E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                            Comment

                            • Zetz
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 3233
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by TareJR View Post
                              mikä mittaus laite tohon ohivuotomitaukseen tarvitaan ja mist sen saa.

                              mut joo tänään tai tos ensviikon aikana pitänee käydä hakee se puristustenmitaus mitari
                              menet nyt vittu sinne korjaamolle sen autos kanssa ja sanot että tekeevät ohivuotomittauksen, maksaa parikybää ja on nopee homma. ei kellään täälläkään rupee pätkii päässä ku sulle koittaa selittää yksinkertaista asiaa.
                              puh/txt/whatsapp: 0452673541
                              näillä mennään talvella:
                              e39 523ia arctic silver
                              e87 116i Japanrot
                              ja näillä kesällä:
                              e30 328i *Rot m50b28

                              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                              ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎