Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koneremonttia 525i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_e34_525
    Newbiemmer
    • Apr 2012
    • 7
    • iisalmi

    Koneremonttia 525i

    Osaisko kukaan valaista että mitähän ois mahollisesti mennyt koneesta, sylkäs nesteet pihalle, ei lähde enää käyntiin ja metallihilettä öljykorkissa. kannentiiviste? Ja paljonko maksais täydellinen kone remontti?
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by Bmw_e34_525 View Post
    Osaisko kukaan valaista että mitähän ois mahollisesti mennyt koneesta, sylkäs nesteet pihalle, ei lähde enää käyntiin ja metallihilettä öljykorkissa. kannentiiviste? Ja paljonko maksais täydellinen kone remontti?
    Sehän selviää vain aikaisemalla kone, mutta satavarmasti metallihile on levinnyt joka paikkaan ja tehnyt tuhojaan joten varmasti fiksummaksi ja halvemmaksi tulee ostaa vaihto moottori jostain purku autosta ja tehdä siihen perushuollot.

    EDIT: et kertonut onko sinulla M20 vai M50 moottori
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Bmw_e34_525
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 7
      • iisalmi

      #3
      Originally posted by Axum View Post
      Sehän selviää vain aikaisemalla kone, mutta satavarmasti metallihile on levinnyt joka paikkaan ja tehnyt tuhojaan joten varmasti fiksummaksi ja halvemmaksi tulee ostaa vaihto moottori jostain purku autosta ja tehdä siihen perushuollot.

      EDIT: et kertonut onko sinulla M20 vai M50 moottori
      M50 kone

      Comment

      • Bmw_e34_525
        Newbiemmer
        • Apr 2012
        • 7
        • iisalmi

        #4
        Originally posted by Bmw_e34_525 View Post
        M50 kone
        Katoin noita sun osia, ja jos innostun tekemään rempan tohon koneeseen niin voisin ostaa ilmastoinnin kompuran ja jalan jos on vielä tallessa?
        Last edited by Bmw_e34_525; 25-04-2012, 11:46. Reason: väärä kommentti

        Comment

        • Rajatila
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 92
          • Tampere\Seinäjoki

          #5
          Originally posted by Bmw_e34_525 View Post
          Osaisko kukaan valaista että mitähän ois mahollisesti mennyt koneesta, sylkäs nesteet pihalle, ei lähde enää käyntiin ja metallihilettä öljykorkissa. kannentiiviste? Ja paljonko maksais täydellinen kone remontti?
          toi metalli hile kuulostaa vakavalta.. :think:

          jos itselläsi pysyy avain kädessä, niin suosittelen lämpimästi vaihtomoottoria.
          homma ei ole sinänsä vaikea vaikket olisi koskaan moottoria vaihtanut,
          työkaluja ja autotallia tämä homma jo vaatii.
          jos tilat on ja työkaluja on niin rohkeasti vain auton kimppuun.

          jos ulkopuolisella homman suunnittelit teettäväsi niin vaihto ehdot ovat
          -kaveri tekee kanssasi huokeaan hintaan
          -ostat uuden saman koppaisen ja saat vanhasta siihen osia
          -myyt koko raadon ja ostat mitä ikinä haluat.

          ihan vain mielen kiinnosta kyselen kuinka arvokkaasta autosta
          puhumme.. :think:
          Jos jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia,
          ...niin kävelisimme käsillä.

          BMW 520ia e28 -84
          BMW 525TDSA Touring e39 -98
          ex. BMW 525TDSA Touring e34 -95
          ex. Ford Sierra 2.0 DOHC -90

          Comment

          • Bmw_e34_525
            Newbiemmer
            • Apr 2012
            • 7
            • iisalmi

            #6
            Originally posted by Rajatila View Post
            toi metalli hile kuulostaa vakavalta.. :think:

            jos itselläsi pysyy avain kädessä, niin suosittelen lämpimästi vaihtomoottoria.
            homma ei ole sinänsä vaikea vaikket olisi koskaan moottoria vaihtanut,
            työkaluja ja autotallia tämä homma jo vaatii.
            jos tilat on ja työkaluja on niin rohkeasti vain auton kimppuun.

            jos ulkopuolisella homman suunnittelit teettäväsi niin vaihto ehdot ovat
            -kaveri tekee kanssasi huokeaan hintaan
            -ostat uuden saman koppaisen ja saat vanhasta siihen osia
            -myyt koko raadon ja ostat mitä ikinä haluat.

            ihan vain mielen kiinnosta kyselen kuinka arvokkaasta autosta
            puhumme.. :think:
            No sen verta hinnakkaasta että 2800e maksoin ite tosi siisti nahkasisustat jne..
            EDIT: vm -96 touring
            Last edited by Bmw_e34_525; 25-04-2012, 12:40.

            Comment

            • Betrunken
              Bimmer Fanatic
              • May 2007
              • 458
              • Vantaa

              #7
              Jos se on 96 toukka niin silloihan se on jo M52 motilla?
              Hintaahan näille tuppaa tulee vähintään tonni liikkessä vaikka kannentiivisteen vaihdolla selviäsi kun tuossa käsittääkseni tarvitsee vanos ajoitus työkalut jota ei löydy joka pajalta.

              Eli moottorin vaihto järkevin kuuloisin, kannattaa itse vilkasta ainakin tuonne venttiilikopan alle että miltä näyttää :think
              Citroen ZX "Sacrebleu" edition
              EX:
              -Bmw E28 518i
              -Saab 9000
              -Lada 2105
              Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

              Comment

              • Rajatila
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 92
                • Tampere\Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Bmw_e34_525 View Post
                No sen verta hinnakkaasta että 2800e maksoin ite tosi siisti nahkasisustat jne..
                EDIT: vm -96 touring
                no itse tein toukkaani kansirempan niin massia kului..

                niin kansipaffi n.90e
                kannen pultit n.45e
                kannen plaanaus ja tarkastus n.70e
                termostaatti 15e
                öljyt ja suodattimet 80e
                vesipumppu n.130e (oem)
                käyttöhihnat ja uudet rullat ja kiristin n.90e

                ja vielä pieni info että kyse oli m51 diesel koneesta..
                että tollasen paukun saa helposti menemään ku rupeaa vanhaa korjaamaan..
                tosin kysyit täydellisen hintaa niin heitän arvioksi n.800e-1600e itse tehtynä... :think (voi olla ihan päin honkia)
                luutavasti hyvä vaihtokone on parempi ratkaisu..

                kysyn nyt vielä et meinaatko teettää vai tehdä itse?
                Jos jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia,
                ...niin kävelisimme käsillä.

                BMW 520ia e28 -84
                BMW 525TDSA Touring e39 -98
                ex. BMW 525TDSA Touring e34 -95
                ex. Ford Sierra 2.0 DOHC -90

                Comment

                • Rajatila
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 92
                  • Tampere\Seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Betrunken View Post
                  Jos se on 96 toukka niin silloihan se on jo M52 motilla?
                  Hintaahan näille tuppaa tulee vähintään tonni liikkessä vaikka kannentiivisteen vaihdolla selviäsi kun tuossa käsittääkseni tarvitsee vanos ajoitus työkalut jota ei löydy joka pajalta.

                  Eli moottorin vaihto järkevin kuuloisin, kannattaa itse vilkasta ainakin tuonne venttiilikopan alle että miltä näyttää :think
                  Käsittääkseni e34 ei ole tehtaalta laitettu M52 konetta keulille..
                  Last edited by Rajatila; 25-04-2012, 13:33. Reason: Linkki
                  Jos jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia,
                  ...niin kävelisimme käsillä.

                  BMW 520ia e28 -84
                  BMW 525TDSA Touring e39 -98
                  ex. BMW 525TDSA Touring e34 -95
                  ex. Ford Sierra 2.0 DOHC -90

                  Comment

                  • Betrunken
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 458
                    • Vantaa

                    #10
                    Originally posted by Rajatila View Post
                    Käsittääkseni e34 ei ole tehtaalta laitettu M52 konetta keulille..
                    http://www.bmwclub.fi/fi/cars/e34/index.html
                    Aivan oikeassa olet, M52 oli saatavilla E36 koppaan mutta vitosessa se oli vasta E39 tullessa markkinoille.

                    Näin taas opittiin uutta E34 rintamalta ja kohta voi lähtee kaveria piinaa näillä
                    Citroen ZX "Sacrebleu" edition
                    EX:
                    -Bmw E28 518i
                    -Saab 9000
                    -Lada 2105
                    Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

                    Comment

                    • Bmw_e34_525
                      Newbiemmer
                      • Apr 2012
                      • 7
                      • iisalmi

                      #11
                      Originally posted by Rajatila View Post
                      no itse tein toukkaani kansirempan niin massia kului..

                      niin kansipaffi n.90e
                      kannen pultit n.45e
                      kannen plaanaus ja tarkastus n.70e
                      termostaatti 15e
                      öljyt ja suodattimet 80e
                      vesipumppu n.130e (oem)
                      käyttöhihnat ja uudet rullat ja kiristin n.90e

                      ja vielä pieni info että kyse oli m51 diesel koneesta..
                      että tollasen paukun saa helposti menemään ku rupeaa vanhaa korjaamaan..
                      tosin kysyit täydellisen hintaa niin heitän arvioksi n.800e-1600e itse tehtynä... :think (voi olla ihan päin honkia)
                      luutavasti hyvä vaihtokone on parempi ratkaisu..

                      kysyn nyt vielä et meinaatko teettää vai tehdä itse?
                      Tuttu korjaa autoja ja ennenki rassannu nuita minun ropposia, että tutulla laitattasin

                      Comment

                      • Rajatila
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 92
                        • Tampere\Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by Bmw_e34_525 View Post
                        Tuttu korjaa autoja ja ennenki rassannu nuita minun ropposia, että tutulla laitattasin
                        annan ääneni vaihto koneen puolesta..

                        Koneen vaihtoon kuluu noin 23 tuntia kahdelta äijältä.
                        ammattilainen tekee ehkä nopeenpaa.
                        itsekku olen sähkömies ja apurina auton omistaja (autofiksaaja)


                        hommana erittäin simppeli..
                        Jos jumala olisi halunnut autoista etuvetoisia,
                        ...niin kävelisimme käsillä.

                        BMW 520ia e28 -84
                        BMW 525TDSA Touring e39 -98
                        ex. BMW 525TDSA Touring e34 -95
                        ex. Ford Sierra 2.0 DOHC -90

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎