osaisiko joku viisas kertoa minulle mikä ihme tossa autossa on kun ei käynnisty?! sammu kesken ajon eikä edes lupaa käynnistyä. autoon vaihdettu bensapumppu(tätä epäilin syyksi), kampi- ja nokka akselinasentotunnistimet, kaikki releet jotka sijaitsevat vänkärin puolen kotelossa konehuoneessa. pumpulle ei tule virtoja lainkaan. kone kyllä starttaa mutta mitään ei tapahdu. auto on e34 530iA vm. 1994. itsellä alkavat loppua ideat ja pitäisi saada auto liikenteeseen kun ois jo hyvät ilmat!
530iA ei käynnisty
Collapse
X
-
Sillä tuota kipinää kyselin, kun näissä monissa on sellanen tuo juttu, että jos kampiakselintunnistin pimeenä, ei tule kipinää eikä bensaa silloin.
Tarkasta kipinä ja sit vois bensareleeltä hyppylangalla koittaa saada bensaa tulemaan ja koittaa saada silleen käyntiin. Jos tää onnistuu, niin sit vaan selvittää että miks ei bensapumppu lähde pyörimään normaalisti.
Ainakin ECU:lta sinne taitaa ohjaus tulla. Oisko sit siellä suunnalla mahdollisesti vikaa... tai sit vaan pumpulle menevät johdot. Näitähän tais olla joku tapaus, että jostain läpiviennistä vai mistä lie oli johdot poikki. Eli tarkista sieltä bensapumpun päästä vaikka jollain polttimolla, että sinne tulee oikeeta virtaa. Yleismittariin ei kannata luottaa.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
En usko että tuo vaikuttaa bensapumppuun.Originally posted by bmw530 View Postok. pitää ruveta kipinää testaa ja käymään johdot läpi. voikohan olla että jos yksi puola on pimeenä niin ei tulis pumpulle virtaa?
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
tähän lisäys että voi olla se bensa pumppukin sökönä, omassa ex 540 v8:sissa oli että ei lähetny kun lämpimällä käyntii mutta kylmällä ei.Originally posted by -Markus- View PostEn usko että tuo vaikuttaa bensapumppuun.
mutta lisäys tähän että tuskin sitten on bensa pumppu jos bensa pumppu on vaihettuSocial Media:
- Twitter
- Instagram
- Twitch
- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Nykyinen:
E61 530d -04
Ex:
E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01
Comment
-
Koita hyppyjohdottaa se bensapumppu käymään.
Eli rele irti ja jalat 87 ja 30 hyppylangella (tai yleismittarin kautta) yhteen niin pitäisi pumpun käydä.
Toinen noista navoista on pumpun + ja toiselle tulee suoraan akunkengältä, eli aina kun akku kiinni...
Bensapumpun ei ainakaan M30 moottorisessa kuulu käydä lyhyttä pätkää kun virrat kääntää päälle (kuten useissa muissa), vain silloin kun tulee asentotunnistimelta tieto että moottori pyörii.
E: Juuri lähiaikoina tullut tapeltua bensapumpun kanssa, rikkoutunut pumppu otti 2,4a eikä mitään tapahtunut, vaihdettiin ehjä (samanlainen) Bosch ja virtaa kuluu 5,5a ja hyvin pumppaa. Tästä saa jotain osviittaa kans.
Sulake no. 23 (7,5a) on bensapumpulle, releen jälkeen joten jos se on palanut niin vaikka rele vetää niin pumpulle ei mene mitään.Last edited by Klasu-; 27-04-2012, 21:02.
Comment
-
-
Mulla oli identtinen vika mitä sanoit ja sain nyt bensan tulemaan mutta eipä perkele käynnisty vaa otin 1 puolan irti ja toisen tulpan siihe kiinni mutta eipä kipinää tullu. Mittasintko kampiakselin asentotunnistimen ohmit? itse sain ulos 494ohm ja liki 540 pitäis olla että olisko mun kohalla toleranssien sisällä vai ei, koitappa mittaa mitä antaa ohmeja anturi.Jos se ei ole V8 se on startti moottori
Comment
-

Comment