Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 518 Ei käynnisty, kiirus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arpuC
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1377

    M40 518 Ei käynnisty, kiirus

    Eli tänään aamulla piti lähteä töihin, niin eipä auto lähtenyt käyntiin. Aluksi oli hörähtämässä käyntiin, mutta juuri ennen "tukehtui". Viimeksi ajoin pitkän pätkän perjantaina ja silloin toimi kaikki hyvin. Pari kertaa aiemminkin on kyllä tehnyt niin, että ensimmäisellä ei lähde käyntiin ja sitten toisella vähän vaivalloisesti yskien.

    Nyt tuo on sitten pimeänä. Otin bensapumpun releen eli kaiketi keskimmäinen ja sininen ja laitoin piuhalla 30 ja 87 yhteen, mutta ei mitään vaikutusta. Pumppu kyllä surisee ilman hyppylankaakin virrat päällä. Auto kyllä sahaa todella iloisesti kunnes akku loppuu, mutta mitään elonmerkkejä käynnistymisestä ei oikein ole. Polttoainetta kyllä pitäsi olla hölskynnästä päätellen (bensamittari ei täysin ajantasalla ole). Autossa on defan häly ja kauko-ohjattu keskuslukitus, tuskin lienee tuolla vaikutusta.

    Mistä lähteä etsimään vikaa? Auto on nyt pihassa eikä korjaamolle oikein helposti saa.
    Last edited by arpuC; 02-05-2012, 17:01.
    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
    En löydä enää sun luo
    Teitkö sä tän tahallaan?
    Nyt kaikki palaa.
  • aamupala86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 50
    • finland

    #2
    Kampiakselinasentoanturi? En kyl tiiä löytyyk kyseisest moottorist semmosta.

    Antaako kipinää? Ota tulppa irti ja johto kiinni ni näkyykö kipinää?
    Saako bensaa? Ota bensanpaluu irti ja laita hyppylanka oikeisiihin pinneihin ja kato alkaako pumppu pumppaamaa bensaa.

    Comment

    • bimmerfan4ever
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 234
      • tyrnävä

      #3
      en tunne kyseistä moottoria.onko se ny m20 vai mikä ku mun mielestä ei oo olemassa 1,8l 6-pyttystä :think
      e39 ///m5
      e38 740i talvirassina
      e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


      ex e36 325 coupe
      ex e30 320i
      ex e30 325 ix
      ex e30 323i
      ex e30 324d
      ex e30 318i
      ex 3x e30 316

      Comment

      • Neobi
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 149
        • Kymenlaakso

        #4
        jos se on 518 niin se on m40 / m43 eikä mikään m20

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Originally posted by Neobi View Post
          jos se on 518 niin se on m40 / m43 eikä mikään m20


          m10...
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • Betrunken
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 458
            • Vantaa

            #6
            Originally posted by peltone View Post


            m10...
            M10 ei PETÄ
            Edit: Tarkistaa bensan paineensäätimen kunnon, kuulostaa ongelmalta joka vaivasi faijan M20 vuonna nakki ja kuusi

            Edit2: Jos se on E34 alueella niin tuskin M10 ainakaan :x
            Last edited by Betrunken; 02-05-2012, 15:38. Reason: ...
            Citroen ZX "Sacrebleu" edition
            EX:
            -Bmw E28 518i
            -Saab 9000
            -Lada 2105
            Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

            Comment

            • arpuC
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1377

              #7
              Joo anteeksi siis M40 ja -94 touring. On ilmeisesti varaston perukoilta löytynyt, koska tuo on vielä hihnalla.

              Eli siis tosiaan viime perjantaina auto toimi moitteetta, kun jätin se parkkiin ja tänä aamuna meinasi, mutta ei lähtenyt.

              Otin juuri yhden tulpan irti ja vedin runkoon, niin kyllä tulee kirkas kipinä. Muita tulppia en availlut, koska sen verran vittumainen homma. Virrat, kun laittaa päälle, niin naksahdus tulee. Mutta pitäisikö takaa kuulu bensapumpun ääntä, koska sitä en kykene kuulemaan. Miten bensapumpun toimivuus voidaan testata? Otin juuri takaluukun verhoukset irti ja sen metallisen peitelevyn, jonka alta paljastui bensalinjat sekä liitin. Virrat päällä liitin irti mitattiin 9volttia liittimeltä.

              Pumpun relettä yritin myös tutkiskellä, mutta niitä oli valkoinen, sininen ja oranssi rele. Kustakin löytyi tuo napa 30 ja 87. Valkoisessa napoja oli 5 ja 87 napoja 2kpl.
              Miks sä sytytit Bemarin palaa?
              En löydä enää sun luo
              Teitkö sä tän tahallaan?
              Nyt kaikki palaa.

              Comment

              • Neobi
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 149
                • Kymenlaakso

                #8
                Originally posted by peltone View Post


                m10...
                e34 keskustelualue niin eipä taida löytyä m10 tosta vehkeestä
                Edit: Hidas

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  #9
                  Niin, sait kuitenkin bensapumpun vaqrmasti toimimaan tuolla hypyttämisellä?

                  Tästä moottorista en tiedä, mutta käsittääkseni E34:ssa bensapumppu ei jauha lyhyttä pätkää kun virrat kääntää päälle, vaan ainoastaan kun kampiakselin asentotunnistimelta tulee signaali, että moottori pyörii.

                  Jos saat pumpun käymään hypyttämällä, niin ota kontista se suojalevy irti, tankin "huoltoluukusta" liitin irti ja mittaa tuleeko pinneille 4&5? (tarkista että pinnit on oikeat) 12V kun starttaat autoa...muisti pätkii pinnien suhteen...

                  Mikäli ei, niin joko b-pumpun rele tai kampiakselin asentotunnistin ovat ensimmäisiä epäilltyjä...

                  Edit : Oranssi rele (keskimmäinen kolmesta) on bensapumpulle ainakin M30 moottorisessa. Sieltä pinnit 30&87 yhteen niin pumpun pitäisi käydä. Mikäli pumppu ei käy, tarkistetaan sulakerasiasta sulake #23 (releen ja bensapumpun välissä) se on muistaakseni 7,5A sulake.
                  Releen jalalle tulee sähkö suoraan akulta, ei mene virtalukon kautta, joten sinne pitäisi tulla sähkö aina kun akku on kiinni.
                  Last edited by Klasu-; 03-05-2012, 22:57.

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    #10
                    Originally posted by Neobi View Post
                    e34 keskustelualue niin eipä taida löytyä m10 tosta vehkeestä
                    Edit: Hidas
                    Jooh mä vasta opettelen tätä foorumijaottelua Osannu kattoo et oli e34 alueella...
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      #11
                      Pumppuhan sieltä oli mennyt.... 350e plus työt päälle
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎