Ohjaustehostimen pumpun pohjaruuvi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartsan
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 187
    • Kiukainen

    Ohjaustehostimen pumpun pohjaruuvi

    Laskin autossani 525tds '93 ohjaustehostimen öljyt pois kun tarkoitus oli tarkistaa pumppu joka ääntelee. Autossa ei ole tasonsäätöä eli siinä on perus-ZF:n pumppu. Laskin öljyt pois pohjaruuvista kun siinä sellainen oli mutta kun aloin kiristämään sitä takaisin, ihmettelin ettei ruuvi pohjaa ollenkaan eli pumpussa on pitkät kierteet ja sinne väännetään kannaton ruuvi jossa oli kierteisiin laitettu jotain tiivisteainetta.

    Onko tuo ruuvi tarkoitettu vain öljyn laskemiseen vai onko sillä joku säätötarkoitus kun sille on kerran niin pitkät kierteet? Millä se ruuvi pitäisi/kannattaisi tiivistää?

    Koitin njetistä löytää jotain tietoa tästä mutta en löytänyt mitään.
    Yamaha XJ750 ja XJ900
    E32 730iA
    ex E32 750iAL
    ex E34 525tdsA Touring
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Joo, se on tosiaan "kannaton" pultti.

    Kannattaa antaa sen tiputella rauhassa kaikki, niin että saat kierteet pumpun päästä mahollisimman kuiviksi, bräkleenillä ite pultti ja mietoa ruuvilukitetta tai hydrauliikan tiivistettä kierteisiin niin tiivistyy kunnolla.

    Pultti ei säädä pumppua millään tavalla, tarkoitettu vaan öljyjen tyhjentämiseen järjestelmästä.
    Omasta purin pumpun ja laitoin uudet tiivisteet niin tuttu se ZF:n pumpun varsin simppeli rakenne.
    Last edited by Klasu-; 03-05-2012, 16:20.

    Comment

    • kartsan
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 187
      • Kiukainen

      #3
      Kiitti tuhannesti vastauksesta. Tämä auttaa asiaa. Yritin tosiaan guuglailla mutta mistään ei tullut vastaan edes tuon pumpun räjäytyskuvaa josta olisi voinut päätellä että onko se vaan pohjaruuvi vai joku muu.
      Yamaha XJ750 ja XJ900
      E32 730iA
      ex E32 750iAL
      ex E34 525tdsA Touring

      Comment

      Working...
      X