Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 M5 3.8 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reivanen
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 222
    • Sipoo

    e34 M5 3.8 ei käynnisty

    Elikkä elikkä, vuosia mainiosti palvellut ämmäläinen päätti tuossa reilu kuukausi sitten olla käynnistymättä kun kauppaan olin aamulla lähdössä. Pyörittää kyllä, mutta ei edes lupaa.

    Kipinää on katsottu ja vaikuttaisi siltä, että ei tule, ainakaan ykköspyttyyn.

    Bensaa vaikuttaisi tulevan, sillä se "bensakello" mikä on siinä moottorin päällä tirskautti bensaa kun pantaa löysäsi ja vähän sitä liikutti, bensa haisee myös pakarissa pyöritettäessä sekä siellä sylinterissä kun se tulppa oli irti...

    Kaikki sulakkeet sun muut on käyty läpi.

    Vielä kuin ihan vittuillakseen niin yksi päivä se hörähti käyntiin aivan normaalisti, sammua tupsahtaakseen kuin saunalyhty 5-10s päästä. Tämän jälkeen ei ole vastaavaa tehnyt.

    Kampiakselin asentotunnistimen vastuksen mittasin, se oli megaoomeissa, nokan tunnistimessa kiloomeissa. Semmonen kutina on takapuolessa, että tuo kampiakselin asentotunnistin olisi palanut poikki?

    Uudesta pyytävät 150e parissa alan liikkeessä joista kyselin sitä. E39 mallin vastaava osa maksaa originalina 50 euroa eBayssä mutta en ole e34:seen löytänyt.

    Jos kenelläkään on tämmöistä ylimääräistä anturia jossain tallin nurkissa lojumassa, ja tahtoisi sen vaihtaa euroiksi, niin eikun viestiä tulemaan

    ps. on muuten vittumaisessa paikassa tuo anturi!

    Jos joku s38b38 omistaja viitsisi tuon oman anturinsa vastuksen mitata niin olisin todella kiitollinen, liitinhän on siinä ihan moottorin edessä sen suojamuovin alla joka lähtee irti yhdellä pultilla edestä päin. Sen vieressä on identtiseltä näyttävä nokan asentoanturin liitin ja joku kolmas liitin mistä en tiedä mikä on eikä näytä samanlaiseltakaan

    Kaikki apu tervetullutta ja varsinkin korjaukset jos selittelen omiani, kaikki tämä perustuu päättelyyn ja tarkasteluun, ei tietoon
    Last edited by reivanen; 08-05-2012, 12:51.
    Nykyään:
    Ex:
    BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    #2
    Varmista vielä tuo bensatulo ja sen jälkeen tosiaan se kampurantunnistin vaihtoo. Ja siihen en suosittele muuta kuin OEM-osaa.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

    Comment

    • reivanen
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2009
      • 222
      • Sipoo

      #3
      Bensantulon olen mielestäni kolmella eri tavalla varmistanut

      Ja en viitsisi tuota 150 euroa heittää turhaan marmoritiskille (tai kl:lle, melkein sama hinta) jos se onkin kunnossa vaikka vastus on muutama megaoomi.

      Asia kun olisi niin helppo vielä varmistaa, sillä sen anturin vastuksen mittaamiseen ei saa viittä minuuttia enempää kulumaan aikaa siitä kun konepellin avaa...

      edit: avaa pultti joka pitää muovista koppaa näiden liittimien päällä. Avaa keskimmäinen liitin. Autoon jää kiinni anturille menevä osa liittimestä. Mittaa yleismittarilla vastus keskimmäisestä pinnistä sivummaisiin. Toisen pitäisi näyttää nollaa (suojakuori), ja toisen jotain arvoa. Kiitos.

      Kasaaminen sitten käänteisessä järjestyksessä huojentunein mielin, sillä samalla tulit varmistaneeksi anturisi suojakuoren kunnon joka vioittuessaan voi alkaa antamaan häiriöitä tai jotain...
      Last edited by reivanen; 08-05-2012, 14:04.
      Nykyään:
      Ex:
      BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 999
        • 29100/310053

        #4
        Originally posted by reivanen View Post
        Kampiakselin asentotunnistimen vastuksen mittasin, se oli megaoomeissa, nokan tunnistimessa kiloomeissa. Semmonen kutina on takapuolessa, että tuo kampiakselin asentotunnistin olisi palanut poikki?
        Joskus tuli mitattua tuo anturi enkä nyt enää 100% varmasti tarkkaa lukemaa muista, mutta oisko ollu jossain 860ohm paikkeilla :think
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • reivanen
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2009
          • 222
          • Sipoo

          #5
          Jep, tuo 860 ohmii sopii siihen "kiloohmeissa" luokkaan mitä sain nokan anturille arvoksi.

          Taidanpa pistää tilaukseen kl varaosilta kun kerta heiltä löytyy ihan hyllystä, marmoritiskin hylly sijaitsee ruotsissa asti (palvelu taas pelaa...)
          Nykyään:
          Ex:
          BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

          Comment

          • reivanen
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2009
            • 222
            • Sipoo

            #6
            Uusi anturi on asennettu ja ämmäläinen hörähti heti tulille ja käy yhtä kauniisti kuin aina ennenkin

            Ehjän anturin vastus on noin 600 ohmia.
            Last edited by reivanen; 19-05-2012, 11:32.
            Nykyään:
            Ex:
            BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #7
              Hyvä tietää tuo, että tässä mallissa ei bensapumppu halvaannu kun kampiakselintunnistin kaput, kuten monessa muussa tapauksessa tekee.

              Ja se on aina hyvä että porukat jaksaa tulla kertoo että missä se vika oli !

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • ccc
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 509
                • RHMK

                #8
                Lainaan aihetta hieman. Onko tosiaan mahdollista, että asentotunnistimen liitintä mittaileessa ei saa ohmeja yhtikäs mitään?
                Otin liittimen irti, mittasin jokaisella mahdollisella tavalla ja eri alueilla, ei näytä mitään ei.
                F25 X3 setämies-edition
                E36 325 iA Cabriolet
                __________________
                Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                Comment

                • reivanen
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 222
                  • Sipoo

                  #9
                  Kuulostaa ihmeelliseltä.

                  Käännä yleismittari asentoon Ohm eli mittaat vastusta. Laita toinen johto keskimmäiseen pinniin, ja toinen vuoroin vasempaan ja oikeaan pinniin. Toisen pitäisi näyttää ~600 ohm ja toisen 0 ohm (piip).

                  Oletko varma, että mittaat anturin päästä, etkä auton päästä? Se osa joka lähtee siitä irti, on auton pää. Mittaa kiinni jäävästä osasta.

                  Pahoittelen jos nämä tuntuu tyhmiltä neuvoilta, mutta en muuta oikein keksi miten tämä olisi mahdollista
                  Nykyään:
                  Ex:
                  BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                  Comment

                  • ccc
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2004
                    • 509
                    • RHMK

                    #10
                    Originally posted by reivanen View Post
                    Kuulostaa ihmeelliseltä.

                    Käännä yleismittari asentoon Ohm eli mittaat vastusta. Laita toinen johto keskimmäiseen pinniin, ja toinen vuoroin vasempaan ja oikeaan pinniin. Toisen pitäisi näyttää ~600 ohm ja toisen 0 ohm (piip).

                    Oletko varma, että mittaat anturin päästä, etkä auton päästä? Se osa joka lähtee siitä irti, on auton pää. Mittaa kiinni jäävästä osasta.

                    Pahoittelen jos nämä tuntuu tyhmiltä neuvoilta, mutta en muuta oikein keksi miten tämä olisi mahdollista
                    Enkös nimenomaan anturin päästä mittaa, jos otan liittimen irti ja mittaan siitä joka jää käteen (kädessäolevan johdon toinen pää menee itse tunnistimeen)?
                    Vai pitääkö siis nimenomaan mitata siitä liittimestä, johon asentotunnistimen liitinpää kiinnittyy?

                    Ymmärrän siis täysin mitä yllä meinaat, tuntuupa nyt vaan että itse nyt sitten ahkerasti mittaillut väärää paikkaa...
                    Mainittakoon erikseen, että epäilen ko. asentotunnistimen olevan rikki - vaihdoin siis omaan autooni (e34 540i '95) jo bensapumpun ja bensapumpun releen. Pumppu vaan ei lähde pyörimään...
                    F25 X3 setämies-edition
                    E36 325 iA Cabriolet
                    __________________
                    Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                    Comment

                    • vellu87
                      BTCF Member
                      • Aug 2011
                      • 119
                      • harjavalta

                      #11
                      Originally posted by ccc View Post
                      Enkös nimenomaan anturin päästä mittaa, jos otan liittimen irti ja mittaan siitä joka jää käteen (kädessäolevan johdon toinen pää menee itse tunnistimeen)?
                      Vai pitääkö siis nimenomaan mitata siitä liittimestä, johon asentotunnistimen liitinpää kiinnittyy?

                      Ymmärrän siis täysin mitä yllä meinaat, tuntuupa nyt vaan että itse nyt sitten ahkerasti mittaillut väärää paikkaa...
                      Mainittakoon erikseen, että epäilen ko. asentotunnistimen olevan rikki - vaihdoin siis omaan autooni (e34 540i '95) jo bensapumpun ja bensapumpun releen. Pumppu vaan ei lähde pyörimään...
                      mulla oli juurikin sama vika omassa (m60b30), luettii vikakoodit ja kampuran tunnistin sökö.. silloin ei bensapumppukaa pyöri. tänää pitäis tulla uus asentotunnistin ja eiku kokeilemaan
                      nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
                      exät:
                      e30 318 M40B18 -88
                      e28 535 M30B34-87
                      e32 735 M30B34 -89
                      e34 535 M30B34 -89
                      e34 530 M60B30 iA -93
                      e30 325 M20B25 -85
                      e34 540 M60B40 iA -93
                      e39 525 M54B25 -01
                      e34 540iA M60B40 -93
                      e38 740iA M60B40 -96

                      Comment

                      • reivanen
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2009
                        • 222
                        • Sipoo

                        #12
                        Originally posted by ccc View Post
                        Enkös nimenomaan anturin päästä mittaa, jos otan liittimen irti ja mittaan siitä joka jää käteen (kädessäolevan johdon toinen pää menee itse tunnistimeen)?
                        Vai pitääkö siis nimenomaan mitata siitä liittimestä, johon asentotunnistimen liitinpää kiinnittyy?

                        Ymmärrän siis täysin mitä yllä meinaat, tuntuupa nyt vaan että itse nyt sitten ahkerasti mittaillut väärää paikkaa...
                        Mainittakoon erikseen, että epäilen ko. asentotunnistimen olevan rikki - vaihdoin siis omaan autooni (e34 540i '95) jo bensapumpun ja bensapumpun releen. Pumppu vaan ei lähde pyörimään...
                        Minun autossa ainakin se osa joka lähtee irti menee auton johtosarjaan, se joka jää kiinni moottorin etuosaan menee anturille.. Jos katsot liittämääni kuvaa, niin alaspäin lähevät johdot menevät antureille, ylöspäin tulevat auton johtosarjaan (kuvassa on kampuran anturi irroitettu, siksi siinä on tyhjä kolo johonka se johto tulee kiinni).
                        Last edited by reivanen; 23-05-2012, 15:53.
                        Nykyään:
                        Ex:
                        BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                        Comment

                        • ccc
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 509
                          • RHMK

                          #13
                          Originally posted by reivanen View Post
                          Jos nyt puhut samasta autosta kuin minulla on, niin ei, se osa joka lähtee irti menee auton johtosarjaan, se joka jää kiinni moottorin etuosaan menee anturille.. Jos katsot liittämääni kuvaa, niin alaspäin lähevät johdot menevät antureille, ylöspäin tulevat auton johtosarjaan (kuvassa on kampuran anturi irroitettu, siksi siinä on tyhjä kolo johonka se tulee kiinni moottoriin).
                          Kyseessä m60b40, autoon kiinni jäävä liitin jatkuu kannen alla auton johtosarjaan, kun taas se lapaan jäävä menee nimenomaan anturille.
                          Väännän vielä rautalangasta (anteeksi ), onhan siis niin että nimenomaan se anturin oma liitin pitää mitata? eli ei se joka jää autoon kiinni/menee auton johtosarjaan...
                          F25 X3 setämies-edition
                          E36 325 iA Cabriolet
                          __________________
                          Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                          Comment

                          • reivanen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 222
                            • Sipoo

                            #14
                            Originally posted by ccc View Post
                            Kyseessä m60b40, autoon kiinni jäävä liitin jatkuu kannen alla auton johtosarjaan, kun taas se lapaan jäävä menee nimenomaan anturille.
                            Väännän vielä rautalangasta (anteeksi ), onhan siis niin että nimenomaan se anturin oma liitin pitää mitata? eli ei se joka jää autoon kiinni/menee auton johtosarjaan...
                            Kyllä, nimenomaan se anturin vastus tulee mitata. S38B38 moottorissa se on se pää joka jää kiinni autoon
                            Last edited by reivanen; 23-05-2012, 16:06.
                            Nykyään:
                            Ex:
                            BMW e36 328 Touring "m-sport" -95, BMW e34 525i Touring -96, BMW e34 M5 3.8 Nurburgring -94, BMW e34 540 iA -93, BMW e36 328 Coupe -96 "M3 wannabe", Ford Sierra 2.0 DOHC -92, BMW e36 M3 3,2 Coupe -97, BMW e36 325 Coupe -95, Honda Civic Type-R -02, Ford Sierra 2.0 OHC -89

                            Comment

                            • ccc
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2004
                              • 509
                              • RHMK

                              #15
                              Originally posted by reivanen View Post
                              Kyllä, nimenomaan se anturin vastus tulee mitata.
                              Juurikin näin, kiitos!
                              Nimenomaan sen mittasin, kaikilla tarkkuus-alueilla ja mahdollisilla pinni-yhdistelmillä. Ei perhana vaan näyttänyt yhtään lukuja...
                              F25 X3 setämies-edition
                              E36 325 iA Cabriolet
                              __________________
                              Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎