Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 etusumuvalo ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miikkuli
    Newbiemmer
    • Jan 2012
    • 18
    • Raasepori

    e34 etusumuvalo ongelma

    Eli autosta loppui etusumareiden toiminta, kun xenoneita asentelin, sulake on tarkistettu ja jännite on mitattu ja oli vain 9 volttia mikä on aika outoa. Eli mistäs sitä vikaa kannattaisi ensimmäiseksi lähteä etsimään? :think
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    LKM - Purkin relettä kannattanee ruveta kyyläämään, mikäli molemmat sumuvalot pimeni samalla, ja sulake ehjä.

    Tarkista kuitenkin sumarien maadotus eka...mitä tulee esim. konepellin saranan ja sumarin plussan välille, jos sama 9v niin maa lienee kunnossa, ja vika LKM:n sumuvalojen releessä.

    Mikäli LKM rikki niin kaikkien LKM-purkkien pitäisi sopia keskenään, eli helppo löytää esim. purkuautosta halvalla.
    Jos uuden hankintaan, niin Loewe (92alkaen/jälkeen?) on paremmin tehty kun Hellan vastaava. Ovat vaihtokelpoisia keskenään.

    Comment

    • Miikkuli
      Newbiemmer
      • Jan 2012
      • 18
      • Raasepori

      #3
      Joo, ongelmana oli se, että akku oli tyhjä... Mutta toinen ongelma selvisi, että auto lataa vain 12,9 volttia eli laturi(tai joku sen osa) ilmeisesti entinen. Mistäköhän mahtaisi löytyä uusi laturi, vai kannattaisiko vanha irroittaa ja katsoa, että mitä se on syönyt..?

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #4
        Hiilethän noista tuppaa yleensä jossakin vaiheessa loppumaan,kannattaa tarkistaa myös hiilipintojen kulumat,eli ne kuparirenkaat joita vasten hiilet tulevat.

        Yleensä noihin saa uuden lataussäätimen sisältäen hiilet+lataussäätimen,eli jos muuten on kunnossa niin uutta osaa kiinni

        Comment

        • Scitso
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 2816
          • Kuusankoski

          #5
          Originally posted by Juzbe View Post
          Hiilethän noista tuppaa yleensä jossakin vaiheessa loppumaan,kannattaa tarkistaa myös hiilipintojen kulumat,eli ne kuparirenkaat joita vasten hiilet tulevat.

          Yleensä noihin saa uuden lataussäätimen sisältäen hiilet+lataussäätimen,eli jos muuten on kunnossa niin uutta osaa kiinni
          Jos valeon laturi niin kuparit ankkurista menee nopeemin ku hiilet. ite vaihoin 290tkm paikkeilla . vaihtolaturi motonetistä 150e paikkeilla
          E34 525i Touring -96 "Iris"
          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
          E61 530d Touring -04

          ex. E39 520ia Touring -98
          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
          ex. E28 520i -82

          Comment

          • FünfZweiFünf
            Bimmer Rookie
            • Apr 2011
            • 43
            • Mänttä-Vilppula

            #6
            Mulla vuos sitten alkoi toisinaan latauksen + abs:n merkkivalo syttyä, ja silloin kun se paloi, ei auto ladannut.
            Syynä oli temppuileva jännitteensäädin. Taisi se jännitteensäädin (jossa on siis myös laturin hiilet) maksaa ~10 - 15 e Valeon 90 A laturiin.
            Vähän kelju oli kyllä vaihtaa laturi paikallaan, mutta kyllä sen saa tehtyä.
            Vaikeinta oli muistaakseni laturin takakannen ruuvien irrotus ja kiinnitys tilan ahtauden takia.

            Comment

            • Miikkuli
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 18
              • Raasepori

              #7
              Auto on siis 530 v8 m60, että en tiedä vielä mikä laturi siellä mahtaa olla, mutta täytyy tutkia...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎