Päivitys!
Tärinä tuleekin perästä. Täristää noin 120km/h vauhdissa rajusti. Välillä katoaa tärinä. Kiihdytyksessä 2 ja 3-vaihteella tärrää välillä.
Eli rättinivel oli täysin repeytynyt ja kardaanin tukilaakeri antoi liikaa periksi. Joten nämä vaihtoon niin pitäisi olla asia selvä.
Ainut mikä mietityttää on tämä booritus, tai miten ne tulee kiinni. Käsittääkseni ne merkit tulisi olla linjassa koko kardaanin pituudelta? Kardaanissa on sellaiset neliölätkät jossa on syvenne, eli sellainen piste. Omassa ne oli kaikki eri linjassa... Eli onko joku vaihtanut jo aikaisemmin jotain tuonne ja kasannut päin helvettiä ?
Elikkäs kyseinen auto täristää tyhjäkäynnillä hieman. Tärinä ei ole vakava eikä sitä edes ajattele ellei erikseen mainitse. Kierrokset humppaa välillä. Pahin ongelma nyt on että 2-vaihteella auto täristää kierroksilla 2700-3300rpm. Tärinä tuntuu että olisi enemmän takapäässä, mutta luulen vaan että se tuntuu siltä. Silti kyselen viisaammilta että voiko vika olla muualla? Tärinä alkaa tosiaan vasta kun on lähes täysin kaasu pohjassa.
Ongelmaan vaihdettua osaa: Tulpat ja puolat. Imuvuodot tarkistettu. Kaasuläppä tarkistettu ja putsattu.
Mikä hemmetti tähän vielä voi vaikuttaa? Käytin eri puolaa yksitellen kaikkien tilalla. Vika ei siis ollut ainakaan yksittäisessä puolassa. Voiko tulpanhatut vaikuttaa ankarasti tähän?
Tärinä tuleekin perästä. Täristää noin 120km/h vauhdissa rajusti. Välillä katoaa tärinä. Kiihdytyksessä 2 ja 3-vaihteella tärrää välillä.
Eli rättinivel oli täysin repeytynyt ja kardaanin tukilaakeri antoi liikaa periksi. Joten nämä vaihtoon niin pitäisi olla asia selvä.
Ainut mikä mietityttää on tämä booritus, tai miten ne tulee kiinni. Käsittääkseni ne merkit tulisi olla linjassa koko kardaanin pituudelta? Kardaanissa on sellaiset neliölätkät jossa on syvenne, eli sellainen piste. Omassa ne oli kaikki eri linjassa... Eli onko joku vaihtanut jo aikaisemmin jotain tuonne ja kasannut päin helvettiä ?
Elikkäs kyseinen auto täristää tyhjäkäynnillä hieman. Tärinä ei ole vakava eikä sitä edes ajattele ellei erikseen mainitse. Kierrokset humppaa välillä. Pahin ongelma nyt on että 2-vaihteella auto täristää kierroksilla 2700-3300rpm. Tärinä tuntuu että olisi enemmän takapäässä, mutta luulen vaan että se tuntuu siltä. Silti kyselen viisaammilta että voiko vika olla muualla? Tärinä alkaa tosiaan vasta kun on lähes täysin kaasu pohjassa.
Ongelmaan vaihdettua osaa: Tulpat ja puolat. Imuvuodot tarkistettu. Kaasuläppä tarkistettu ja putsattu.
Mikä hemmetti tähän vielä voi vaikuttaa? Käytin eri puolaa yksitellen kaikkien tilalla. Vika ei siis ollut ainakaan yksittäisessä puolassa. Voiko tulpanhatut vaikuttaa ankarasti tähän?
Comment