Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60B30 Käynti ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vellu87
    BTCF Member
    • Aug 2011
    • 119
    • harjavalta

    M60B30 Käynti ongelmaa

    elikkäs,lauantaina illalla alko auto käyttäytyy kummallisesti, risteykseen tultaessa jalka pois kaasult (kyseessä siis automaatti) auto sammui,kuitenki lähti heti avaimest käyntiin.. myöhemmin teki saman. kunnes sunnuntaina huomasin että auto käy tyhjäkäyntii suurinpiirtein saman ajan koko ajan uudelleen ja uudellaan ja sammuu. heti kuitenkin käymää lähti taas. paitsi aamulla jollon oli pitkä startti. :think tyhjäkäyntimoottorin pesin huolella ja rasvasin luistin,ei tulosta. veto päällä toimii moitteetta mutta tyhjäkäynnillä sammuu hetken perästä. neuvoja kaivattaisiin ettei turhaa ostais mitää ylimäärästä ja yritin etsiä täältä moista vikaa mutta kenelläkää ilmeisest ollu?
    Last edited by vellu87; 21-05-2012, 13:06.
    nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
    exät:
    e30 318 M40B18 -88
    e28 535 M30B34-87
    e32 735 M30B34 -89
    e34 535 M30B34 -89
    e34 530 M60B30 iA -93
    e30 325 M20B25 -85
    e34 540 M60B40 iA -93
    e39 525 M54B25 -01
    e34 540iA M60B40 -93
    e38 740iA M60B40 -96
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Onko tuo sammuminen tyhjäkäynniltä ainoa oire?

    Eli muuten tyhjäkäynti on tasainen, vastaa kaasuun normaalisti ilman viivettä ja kierrokset ei humppaa?

    Latausjännite lienee ensimmäisiä joka kannattanee tarkastaa...helppo tehdä yleismittarilla konetilassa sijaitsevan + - navan ja rungon väliltä yleismittarilla.
    Jo tyhjäkäynnillä pitäisi jännite olla 13+v mikäli kaikki kunnossa.

    Comment

    • vellu87
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 119
      • harjavalta

      #3
      Originally posted by Klasu- View Post
      Onko tuo sammuminen tyhjäkäynniltä ainoa oire?

      Eli muuten tyhjäkäynti on tasainen, vastaa kaasuun normaalisti ilman viivettä ja kierrokset ei humppaa?

      Latausjännite lienee ensimmäisiä joka kannattanee tarkastaa...helppo tehdä yleismittarilla konetilassa sijaitsevan + - navan ja rungon väliltä yleismittarilla.
      Jo tyhjäkäynnillä pitäisi jännite olla 13+v mikäli kaikki kunnossa.
      laturi remontti tehty hetki sitten,äsken kuitenki mittasin ni noin 13,50 valot, puhallin ja stereot päällä.. eli se ainaki kunnossa. mietiskeltii tota tyhjäkäyntimoottoriiki ku veto päällä voit ajaa ja kaikki ne vähäset hevoset tuntuis olevan tallella ku kiihdyttää,ei nypi tms. ja ku alkaa käymää tyhjäkäyntii ni noin 10 sekuntii ni sammuu samanlai ku avaimest vääntäis virrat pois ja heti lähtee käymään (starttauksen pituus normaali)
      Last edited by vellu87; 21-05-2012, 15:04.
      nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
      exät:
      e30 318 M40B18 -88
      e28 535 M30B34-87
      e32 735 M30B34 -89
      e34 535 M30B34 -89
      e34 530 M60B30 iA -93
      e30 325 M20B25 -85
      e34 540 M60B40 iA -93
      e39 525 M54B25 -01
      e34 540iA M60B40 -93
      e38 740iA M60B40 -96

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Kun kerran vika on noin helppo toistaa, niin melkeen laittasin vaikkapa pienen lampun johtojen päähän, ja syöttö sille suoraan bensapumpun releen nastoilta.

        Näkis heti että aukeaako rele just ennen kun kone sammahtaa, sillon vois melkeen siirtyä sitten asentotunnistimen vaihtohommaan...

        Mikäli asentotunnistimen signaali katoaa syystä tai toisesta, suuttimet ei aukea enää, bensapumppu sammuu...

        Edit : sulake no. 23 on bensapumpulle, siitä on helpompi ottaa tolle lampulle syöttö.
        Last edited by Klasu-; 21-05-2012, 20:07. Reason: Edit : sulake no. 23 on bensapumpulle, siitä on helpompi ottaa tolle lampulle syöttö.

        Comment

        • vellu87
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 119
          • harjavalta

          #5
          Originally posted by Klasu- View Post
          Kun kerran vika on noin helppo toistaa, niin melkeen laittasin vaikkapa pienen lampun johtojen päähän, ja syöttö sille suoraan bensapumpun releen nastoilta.

          Näkis heti että aukeaako rele just ennen kun kone sammahtaa, sillon vois melkeen siirtyä sitten asentotunnistimen vaihtohommaan...

          Mikäli asentotunnistimen signaali katoaa syystä tai toisesta, suuttimet ei aukea enää, bensapumppu sammuu...

          Edit : sulake no. 23 on bensapumpulle, siitä on helpompi ottaa tolle lampulle syöttö.
          dodiih,suuret kiitokset tästä,lamppu sammu juur ku autoki. kaveri tossa mainitsiki nokka-akselin asentotunnistimest ni pistin tilaukseen sen tänää. jos se olis se ettei kampiakselin.
          nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
          exät:
          e30 318 M40B18 -88
          e28 535 M30B34-87
          e32 735 M30B34 -89
          e34 535 M30B34 -89
          e34 530 M60B30 iA -93
          e30 325 M20B25 -85
          e34 540 M60B40 iA -93
          e39 525 M54B25 -01
          e34 540iA M60B40 -93
          e38 740iA M60B40 -96

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            #6
            Originally posted by vellu87 View Post
            dodiih,suuret kiitokset tästä,lamppu sammu juur ku autoki. kaveri tossa mainitsiki nokka-akselin asentotunnistimest ni pistin tilaukseen sen tänää. jos se olis se ettei kampiakselin.
            ei ku just se kampiakselin tunnistin. Ja tarvikkeita ei kannata laittaa kaveri vaihtanut jo 3 tarviketta takuuseen ja nyt ootellaan alkuperäisen kanssa et milloin tuo paikoilaan oleva menee....
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • vellu87
              BTCF Member
              • Aug 2011
              • 119
              • harjavalta

              #7
              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              ei ku just se kampiakselin tunnistin. Ja tarvikkeita ei kannata laittaa kaveri vaihtanut jo 3 tarviketta takuuseen ja nyt ootellaan alkuperäisen kanssa et milloin tuo paikoilaan oleva menee....
              ok. tässä vaan lueskellu et ylees kampiakselin tunnistin hajotessa tekee sen ettei tapahdu mitään. tuo nyt kuitenki lähtee käymää ja pystyy ajamaanki,tyhjäkäynnil sammuu jonkun ajan perästä. :think vaihdan nyt kuitenki sen nokka-akselin anturin ensin ja katon mitä tapahtuu. ja saanhan pope_:lta lainattuu osia kokeiluun,huomenna kunhan herra on tullut saksasta ryyppyreissulta.
              nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
              exät:
              e30 318 M40B18 -88
              e28 535 M30B34-87
              e32 735 M30B34 -89
              e34 535 M30B34 -89
              e34 530 M60B30 iA -93
              e30 325 M20B25 -85
              e34 540 M60B40 iA -93
              e39 525 M54B25 -01
              e34 540iA M60B40 -93
              e38 740iA M60B40 -96

              Comment

              • vellu87
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 119
                • harjavalta

                #8
                joops,kampiakselin asentotunnistin sökönä. bimmero kävi lukasemas vikokoodit ja sitä se näytti. mut onpaha molemmat anturit uusia sit

                EDIT:toimii,kampiakselin asentotunnistin vaihdettu.
                Last edited by vellu87; 24-05-2012, 11:56.
                nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
                exät:
                e30 318 M40B18 -88
                e28 535 M30B34-87
                e32 735 M30B34 -89
                e34 535 M30B34 -89
                e34 530 M60B30 iA -93
                e30 325 M20B25 -85
                e34 540 M60B40 iA -93
                e39 525 M54B25 -01
                e34 540iA M60B40 -93
                e38 740iA M60B40 -96

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎