Itse ainakin tonnilla lisäisin hintaa jos on ei vähäpäästöinen. On suht harvinaisia alkuperäisellä M50 moottorilla. nim.kokemusta on tuollaisen etsimisessä...
Tosiaan... Unohdin tässä mainita että en ole leimalla vielä käyttänyt. Aikaisintaan ens kuussa voi edes viedä leimalle. Tuli vaan kokeiltua mitä päästöt näyttää ku auto on nyt pajalla jossa katotaan kertaalleen vielä paikat läpi että kaikki on varmasti kunnossa. Tänään sain tosiaan vasta selville että päästöt saakin olla hieman korkeammat
aa no sitten ei ole hätää ainakaan päästöjen puolesta, onhan noita ennenkin nähty että konttori mittaa vähäpäästöisen raja-arvoilla nuo
Itse ainakin tonnilla lisäisin hintaa jos on ei vähäpäästöinen. On suht harvinaisia alkuperäisellä M50 moottorilla. nim.kokemusta on tuollaisen etsimisessä...
No on se kumma perkele jos noita oikein ettimällä etitään ja ollaan valmiita maksamaan tonneja ekstraa. Itsellänihän tuollainen weecee oli ja yritin sitä täälläkin myydä, ilmoituksessa oli kissankoisin kirjaimin ilmoitettu notta ei vähäpäästöinen.
No eihän täällä siihen kukaan reagoinut, vaikka itsekin tiesin että voisi olla "kuumaa kamaa" Bemaristien keskuudessa !
Pyynti oli kuitenkin aika maltillinen 1200 euroa. No myin sen sitten tuhannella pois yhelle kusipäälle joka päätti sitten kruisailla sillä mun nimissä ainakin pari kuukautta. En tiedä onko tuo enää edes liikenteessä nimittäin liikennevakuutuskeskushan on varmasti muistanut lämpimästi seuraavaa joka sen on nimiinsä laittanut
Olipahan taas ootee.
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Oliko ei vähäpäästöisyys tarkistettu konttorilla vai rekisteriotteesta? Alkup. M50B25? Ei ainakaan sillon ku itse omaa autoa etsin niin ei meinannut löytyä millään.
Oliko ei vähäpäästöisyys tarkistettu konttorilla vai rekisteriotteesta? Alkup. M50B25? Ei ainakaan sillon ku itse omaa autoa etsin niin ei meinannut löytyä millään.
Juu oli ihan alkuperäinen -90 valmistettu 525i M50:llä, oli tullut mitä ilmeisimmin muuttoautona joskus Saksasta. Ja tosiaan tarkastin konttorilta myös että se tosiaan oli hc600 vehje
Itse "pelastin" sen talviautoa etsiessäni Tattarisuolta yheltä häkkikauppiaalta. sain melko sopivasti kun ei kauppuri saanu peltiä auki eikä sitä kautta käymäänkään kun oli akku sippi
Ajelin sillä vuoden verran sitten ja tossa viimevuoden lopulla myin sitten pois. Ja on se muuten liikenteessäkin, oli pakko trafilta tarkistaa
540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
Audi A6 C7 S-Line ABT
Morjensta, hieman on vanha threadi, muttakun täällä aiheesta puhuttiin, niin mistä tuolta saan selville onko 525.ni vähäpäästöinen vai ei... auton alle en ole päässyt mutta pikku kurkistelujen pohjalta olin näkevinäni siellä katin, vaikkakin ei-vähäpäästöinen pitäisi olla.. sen tiedän että kone on alkuperäinen m50 ja auto vuosimallia -91? tuo vin on malliltaan BG39559 ja vaikka löysinkin sillä auton tietoja, niin en mitään tuohon vähäpäästöisyyteen liittyvää!
Morjensta, hieman on vanha threadi, muttakun täällä aiheesta puhuttiin, niin mistä tuolta saan selville onko 525.ni vähäpäästöinen vai ei... auton alle en ole päässyt mutta pikku kurkistelujen pohjalta olin näkevinäni siellä katin, vaikkakin ei-vähäpäästöinen pitäisi olla.. sen tiedän että kone on alkuperäinen m50 ja auto vuosimallia -91? tuo vin on malliltaan BG39559 ja vaikka löysinkin sillä auton tietoja, niin en mitään tuohon vähäpäästöisyyteen liittyvää!
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Moro, vanha threadini näköjään nostettu
Eli katti siellä tosiaan saattaapi olla vaikka ei ole vähäpäästöinen, itsellänikin oli. Jos rekisteriotteessa ei lue happitunnistimesta eikä kateista eikä mitään niin silloin luultavasti ei ole vähäpäästöinen. Itselläkään ei lukenut niistä mitään. Parhaiten se tieten selviää ku katot putken että onko siellä missään etupäässä sitä lambadaa
Edit:
Katsastuskonttoriin ku soitat niin saat sieltäkin tiedon asiasta.
Eli katti siellä tosiaan saattaapi olla vaikka ei ole vähäpäästöinen, itsellänikin oli. Jos rekisteriotteessa ei lue happitunnistimesta eikä kateista eikä mitään niin silloin luultavasti ei ole vähäpäästöinen. Itselläkään ei lukenut niistä mitään. Parhaiten se tieten selviää ku katot putken että onko siellä missään etupäässä sitä lambadaa
hei, kiitos vastauksestasi.. joo ei lue mitään otteessa eikä missään muuallakaan mitään ainakaan lambdaa ei löydy tuosta yhdestä kuvasta löytyvältä paikalta, enkä ole varma onko siellä edes kattia, kun sen verta matala kampe ettei alle nää ja tänään sen vasta itselleni hain ihan turbotus mielessä.. otin sitten riskin ku halvalla sain että vaikka oisikin vähäpäästöinen niin saaha tuon taas eteenpäin, tosin nyt näyttäisi siltä että riski kannatti, kun sattuu kaikki tarvittavat hilut turbotukseen löytymään jo tallin hyllystä
hei, kiitos vastauksestasi.. joo ei lue mitään otteessa eikä missään muuallakaan mitään ainakaan lambdaa ei löydy tuosta yhdestä kuvasta löytyvältä paikalta, enkä ole varma onko siellä edes kattia, kun sen verta matala kampe ettei alle nää ja tänään sen vasta itselleni hain ihan turbotus mielessä.. otin sitten riskin ku halvalla sain että vaikka oisikin vähäpäästöinen niin saaha tuon taas eteenpäin, tosin nyt näyttäisi siltä että riski kannatti, kun sattuu kaikki tarvittavat hilut turbotukseen löytymään jo tallin hyllystä
Nonii, hieno homma. Kyllä voisin 99% varmuudella sanoa että ei se ole vähäpäästöinen, ei muutaku turbo kiinni
kyllä se on vähäpäästöinen ollut tehtaalta lähtiessään, ei löyty optiota katalysator entfall ja bmwfans tarjoaa lambdaa ja kattia.. sitä tosin ei runkonumeron perusteella tiedä että onko ne poistettu ennen maahantuontia. :think
kyllä se on vähäpäästöinen ollut tehtaalta lähtiessään, ei löyty optiota katalysator entfall ja bmwfans tarjoaa lambdaa ja kattia.. sitä tosin ei runkonumeron perusteella tiedä että onko ne poistettu ennen maahantuontia. :think
Okei, elikkä konttorilta sais varmuuden ? ku tuossa loppus lokakuussa ajoaika ja ajattelin sinne asti ajella ja katsastaa seuraavan kerran vasta mutkan kanssa... no pittääpä perehtyä paremmin kun pääsee auton alle... Kiitos vastauksestasi.
Taisin samasta aiheesta kirjoittaa jo johonkin muuhunkin viestiketjuun, kun ostin e34 525i:n (M50), joka on valmistettu 5/92 ja rekisteröity 7/92 Saksaan, Suomeen auto on tuotu ´95.
Autossa on 2 katalysaattoria ja lambda, mutta mainintaa ei niistä eikä vähäpäästöisyydestä ole sen enempää rekisteriotteessa kun katsastuskonttorillakaan.
Viimeisen 10 vuoden aikana on kaikki päästömittauksetkin konttorilla otettu vanhojen rajojen mukaan (HC 600 ym.)
Auton kai pitäisi ilman muuta olla vähäpäästöinen, mutta onko jollakin käynyt inhimillinen virhe jonkun hyväksynnän tai katsastuksen yhteydessä vai mistä on kysymys.
Ja vielä, voiko katsastusmies enää tehdä autostani vähäpäästöistä, kun se on 21 vuotta ollut ei-vähäpäästöinen.
e28 520i K-jet+4 gang Kastanienrot
e34 540iA Lazurblau
EX:
e34 525i Lazurblau e34 535i Lazurblau e36 316i Schwarz II
Taisin samasta aiheesta kirjoittaa jo johonkin muuhunkin viestiketjuun, kun ostin e34 525i:n (M50), joka on valmistettu 5/92 ja rekisteröity 7/92 Saksaan, Suomeen auto on tuotu ´95.
Autossa on 2 katalysaattoria ja lambda, mutta mainintaa ei niistä eikä vähäpäästöisyydestä ole sen enempää rekisteriotteessa kun katsastuskonttorillakaan.
Viimeisen 10 vuoden aikana on kaikki päästömittauksetkin konttorilla otettu vanhojen rajojen mukaan (HC 600 ym.)
Auton kai pitäisi ilman muuta olla vähäpäästöinen, mutta onko jollakin käynyt inhimillinen virhe jonkun hyväksynnän tai katsastuksen yhteydessä vai mistä on kysymys.
Ja vielä, voiko katsastusmies enää tehdä autostani vähäpäästöistä, kun se on 21 vuotta ollut ei-vähäpäästöinen.
Trafi ilmeisesti voi korjata virheen.
Tuo kun on 91 vanhempi niin on väkisinkin vähäpäästöinen.
Tästä ei ilmeisesti voi edes keskustella Trafin kanssa.
Comment