Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:en vikoja..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OskuA
    Newbiemmer
    • Nov 2011
    • 6
    • PORI

    E34:en vikoja..

    Moi.

    Ostin tuollaisen e34:en ja muutamia vikoja joihin haluaisin tietoutta mistä mahtaa johtua, kun täällä asiasta on hyvä BMW tietämys, itsellä ei Bemaria ole ollut koskaan ennen.

    Seuraavanlaisia vikoja:
    - Nopeusmittari pomppii, lämpimänä varsinkin
    - Lämpimänä flekti humisee konehuoneessa ihan sairaasti, niinkun 740 Volvoissa..
    - Kun autolla jarruttaa ja irroittaa polkimesta niin aina takapäässä kolahtaa, jos nypyttää jarrua niin takapäässä *klonk klonk klonk klonk*
    - Etupäässä kolahtaa pahasti kuopissa (iskarit kuitenkin tuntuis olevan jämäkät ja ehjät)
    - Vaihdekeppi on vitosasennossa suorassa, kun laittaa kolmosen, on keppi \, ykkösellä vielä vähän vinossa, ja pakki niin reunassa, ettei tahdo saada päällä pitämättä shift trimmiä pois paikoiltaan, myös löysää kepissä n. 10cm mikä vissiin johtuu puslista? Mutta mikä auttaa kepin asentoon?
    - Ratissa väljää, raidetangon päät?
    - Ohjaus normaalia raskaampi

    Jos viitsitte heittää neuvoja missä viat, kun varmaan BMW.n tuttuja tyyppivikoja teille.
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    #2
    Nopeusmittari pomppii: Mittariston piirilevyssä olevat kondensaattorit kuivahtaneet/vaihdettava, jotta nopeusmittari toimisi järkevästi TAI tasauspyörästössä oleva nopeusanturi pätkii.
    Jos autossa on vakionopeussäädin, niin ajamalla se päällä, nopeusmittarin pomppiessa pitäs auton nykiä/tiputtaa vakkari pois päältä mikäli vika on nopeusanturissa. Jos cruise toimii täydellisesti, niin mittariston konkat.

    Flekti humisee: Mikä moottori autossasi on? Onko ilmastointia?
    Jos ilmastointi, niin keulalla on moottorilta voimansa saavan viskotuulettimen lisäksi sähköinen tuuletin, joka sekin pitää melkolailla kovaa mökää, mikäli käy.
    Mulla on 535:ssa ihan uus visko, ja esim. ruuhkassa seisomisen jälkeen kun lähtee liikkeelle, niin kuullostaa hetken vanhalta Volvolta kun moottorin kierrokset kasvaa.
    Viskon pitäs kuitenkin melkolailla nopeasti rauhottaa tuulettimen nopeutta, kun päästään vauhtiin, ja ajoviima kasvaa.
    Jos humisee aina, on visko vaihtokunnossa.

    Vaihdekepin asento: Onkohan keppi ylipäätään suora, vai joku vääntänyt vinoon? Näissä on melkolailla yksinkertainen vaihdelinkistö, siellä on muutama pusla, ja muutama muovinen prikka "kuluvaa" kamaa.
    Vaihdekepistä nuppi irti, kepin "sukka" pois, peitelevy pois, foami pois, ja kuminen tiivisteluttero pois niin näkee jo paljon.

    Ohjaus normaalia raskaampi: Ohjaustehostimen säiliössä oikea määrä öljyä, ja se näyttää öljyltä eikä kuravelliltä?
    Näissä on ohjaustehostimen pumppu ZF:n valmistetta, ja esim. Kl-varaosilta saa tuohon "korjaussarjan" joka sisältää kaikki pumpun tiivisteet, n.35e hintaan.
    Pumppu on helppo purkaa, ja tiivisteiden vaihto on tunnin homma.
    Pumppu voi vuotaa "sisäisesti" mikäli tiivisteet ovat kulahtaneet, eikä tällöin tee enää tarvittavaa painetta.
    Auttaako moottorin kierrättäminen (2-2.5krpm) ratin jäykkyyteen auton seistessä paikallaan?
    Samalla kannattaa tarkistaa ohjaustehostimeen liittyvät letkut; näissä tyyppivikana letkut rupeaa vuotamaan puristeliitoksista.
    Hydrauliikkaliikkeet tekee melkolailla edullisesti uusia.

    Comment

    • OskuA
      Newbiemmer
      • Nov 2011
      • 6
      • PORI

      #3
      Kiitos viestistäsi! Auto on 1.8 ketjukoneella. Tarkistelen huomenna autosta vikakohteita, ja katson ton kepin myös. Joo tuo humisee jatkuvasti, en luullut Volvoa ostaneeni?! Ei ole tosiaan vakkaria, konkkien vaihto ei ole kallis niin kokeillaan sitä ensin.

      Comment

      • ccc
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 505
        • RHMK

        #4
        Ohjauksen jäykkyys voi osaltaan myös johtua vääristä tehostimen öljyistä.
        Säiliön korkista pitäisi näkyä mitä öljyä vaatii. Etenkin jos CHF 11s-öljyn ("vihreä öljy") tilalle laitettu tietämättönänä ATF-öljyä, niin varmasti ajan kysymys koska temppuilemaan.

        Nim. oman autoni tehostinöljyt huuhdellut nyt kaksi kertaa, eikä vieläkään ole täysin hyvä...
        F25 X3 setämies-edition
        E36 325 iA Cabriolet
        __________________
        Ex. E87 120dA m-sport, E36 316i OEM, E36 2d 328i M-sport, E34 540iAT, E36/5 316i, 6er reihe, E28 520i (m30b28), E28 520i (m20b23)

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎