BMW e34 540iA Päästöt pielessä!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • donidee
    Bimmer Rookie
    • Jul 2011
    • 33
    • Helsinki, Finland

    #1

    BMW e34 540iA Päästöt pielessä!

    Terve!

    Mulla lojuu tossa pihalla BMW 540iA vm.92. Leima ois viittä vaille valmis mutta päästöt kusivat melkolailla. Lisäilen ne arvot tänne tossa tunnin päästä niin katsotaan jos te kokeneemmat voitte auttaa.

    Aluksi voitte pohtia tätä, Lamba 1,07 ja hc ja co molemmat kierroksilla YLI mutta ei joutokäynnillä jos oikein muistan.

    Tosiaan niin putki vuotaa hieman katin liitoksesta. Laitan kohta ne kaikki arvot tänne niin helpompi pähkäillä?
  • Muurahainen
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Lambda on vain laskennallinen arvo.

    Eli se ei kerro juurikaan mitään mutta co ja hc voivat valoittaa asiaa.

    Comment

    • donidee
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 33
      • Helsinki, Finland

      #3
      Näinhän se on... mutta tässä niitä arvoja nyt tulee.. kiitos jo etukäteen.

      Tyhjäkäynti:

      CO: 0,01 - sallittu 0,50
      HC: 26 - sallittu 100

      2000rpm:

      CO: 0,85 - sallittu 0,30
      HC: 395 - sallittu 100
      Lambda arvo: 1,07 - sallittu 0,97 - 1,03

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        #4
        Kannattaa korjata putkesta kaikki vuodot ennen mittausta...paljonko oli jäännöshappea tyhjäkäynnillä/kierroksilla?

        CO johtuu yleensä rikkaasta seoksesta, hc taas epätäydellisestä palamisesta, joten tulee ikäänkuin rikkaan seoksen"kylkiäisenä".
        Jos putki vuotaa, ja "tuoretta ilmaa" pääsee lambdalle, niin anturi luulee seoksen olevan laiha, ja rikastaa sitä.

        1: Putki täysin tiiviiksi, jos tällä ei korjaannu niin;
        2: Uusi lambda (ogirinal)

        Comment

        • donidee
          Bimmer Rookie
          • Jul 2011
          • 33
          • Helsinki, Finland

          #5
          Okei, meen ensi viikolla koulun hallille mittaamaan päästöt kun olen putken tiivistänyt... palailen sitten asiaan Kiitos todella paljon vinkeistä.

          Comment

          • Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

            #6
            saattaa olla myös alipainevuoto.... kato ainakin se kumitutti siitä oil valvesta(oil separator) imusarjan päästä... saattaa olla halki,tahtoo vissii haljeta lämmön vaikutuksest.
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

            Tällä mennään

            Comment

            • donidee
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 33
              • Helsinki, Finland

              #7
              Originally posted by Ziggis View Post
              saattaa olla myös alipainevuoto.... kato ainakin se kumitutti siitä oil valvesta(oil separator) imusarjan päästä... saattaa olla halki,tahtoo vissii haljeta lämmön vaikutuksest.
              Täytyy muistaa se kattoo samalla

              Comment

              Working...
              X