Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 m50 vanos -94 "Vaihetunnistin"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maichelin
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 84
    • Lieksa

    e34 520 m50 vanos -94 "Vaihetunnistin"

    Elikkä otsikon mukaan, mikä mahtanee olla kyseinen osa kun ei searssilla löytynyt oikein mitään.. ? Joku sytkä homma mut missä sijaitsee ?

    Vaikuttaa tyhjäkäynniltä lähtemiseen ja ajellessa kaasua painaltaessa nykäsee.

    Moottorin ohjauspuolelta löytyi koodina ja boschilaisella 84

    Vikoja löytyi 4 jotka johtui imm:stä ja tämä jäi.

    Kiitokset nopeista vastauksista..
    E61 530D Touring
    E36 325 cabriolet

    ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++
  • maichelin
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 84
    • Lieksa

    #2
    Originally posted by maichelin View Post
    Elikkä otsikon mukaan, mikä mahtanee olla kyseinen osa kun ei searssilla löytynyt oikein mitään.. ? Joku sytkä homma mut missä sijaitsee ?

    Vaikuttaa tyhjäkäynniltä lähtemiseen ja ajellessa kaasua painaltaessa nykäsee.

    Moottorin ohjauspuolelta löytyi koodina ja boschilaisella 84

    Vikoja löytyi 4 jotka johtui imm:stä ja tämä jäi.

    Kiitokset nopeista vastauksista..

    Eikö kukaan tiiä ?? asialla ois vähän kiire !!
    E61 530D Touring
    E36 325 cabriolet

    ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Nokka-akselin asentotunnistin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • maichelin
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 84
        • Lieksa

        #4
        pistetääs nyt vähän tarkemmin tämä kuvio, vaikkakin tekniikka puolelle ois kuulunu ? noh joka tapauksessa:

        Nokka-akselin asentotunnistimen vaihdoin tuossa päivällä, jouduin ilman tiivistettä sen laittamaan kun siinä oleva tiiviste oli liian iso. samasta myllystä siis on ja toimiva.

        Noh, nollailin sen "vaihetunnistimen" vikakoodin sieltä, käynnistin hymy perseessä että viimein rupee toimimaan, ja kappas paljon huonommin käy.:think
        Ei vastannu oikeestaan kaasuun mitenkään. kaasu pohjassa se jäi 2000rpm kohdille, ja ampui hiukan imupuolella ja kaasulta päästäessä putkessa.


        Mittailin siinä sivussa (oli siis lähes kylmä kone) kone oli sinisen alussa ja pakoputkesta mittailtuna tuli n. 40c asteista pakokaasua.

        sammutin ja luin koodit uudelleen muttei ollut koodin koodia.

        tässä vaiheessa tuli mieleen kun jostain foorumilla luin "tukkiutuneista pakoputkista" , että onko tässä sama juttu. Takapönttö näyttää ihan et olis räjähdys pisteessä (ehjä tulossa) ja ennen takapönttöä on ruvennut eritavalla putkivuotamaan. kuulostaa kyllä että enempi tulee siitä vuoto kohdasta kuin putken päästä.

        näin ollen kun koodia ei tullut kahtelin puolat ja en niissä mitään löytänyt ja vaihtelin muutaman viileämmän. ei vaikutusta. ei päässyt kunnolla liikkeelle edes. sitten vittu päässä polkasin kaasun pohjaan, kiersi 2000rpm varmaan 15sec ja yhen äkin toimi paikallaan normaalisti ??:think Liekkö putkesta jotain lentäny pellolle, en älynny vilkuilla taakse.


        eikun koe ajolle ja paremminhan se veti kun ikinä minun omistus aikaan. (hommasin tämän vikasena) Mutta ei vieläkään niinkuin pitäisi. elikkä kiihytys tapahtui näin : Kaasu pohjassa, sitte tuli ahistusta, puol kaasulle ja sitten kaasupohjaan. ja seuraavaa ja seuraavaa vaihdetta silmään. eli jaksoittaista kaasulla kikkailua.

        Kiihtyminen oli peräti jo 20sec 100km/h ennen oli varmaan kolme minuuttia..

        kävin ajelee 10km lenkin, ja kone oli normi lämmöissä takastullessa ja pakokaasut putken päästä 195-240c asteen välillä.

        Taas koodin luku ja sitten sieltä löyty: 200, Ohjainlaite, ohjelmamuisti viallinen ?

        Tuon se nakkas myös ekojen koodien luvussa aikasemmin, mutta hävisi.

        En ole vielä kylmänä kokeillut mitä tuo oiken touhuaa mut päivällä näkee.

        Jotta mitähän tuo nyt tahtoo seuraavaks tekemän ? oisko vinkkejä ?
        E61 530D Touring
        E36 325 cabriolet

        ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

        Comment

        • maichelin
          Bimmer Rookie
          • Jan 2010
          • 84
          • Lieksa

          #5
          juu kokeilin kylmänä ja ei tunnu taas kaasuun vastaavan ja lämmetessä toimii paikallaan "normaalisti"..

          Kiihdyttäessä lämpimänä ahistuu n.4500rpm kohdilla.. jolloin kaasua pitää höllätä ja taas kaasua lisää että kiihtyy.Kulutusmittari menee nollille. liekkö ikinä toiminutkaan.. tyhjäkäynnillä menee kyllä täysille.

          se ohjelmisto muisti virhe tulee nyt vain. Mikäs dementtia sille nyt jo on tullu ??

          voisko vakio "lastu" olla paskana vai liekköhän tuohon jo joku vaihtanun viriviri lastun..:think
          E61 530D Touring
          E36 325 cabriolet

          ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

          Comment

          • maichelin
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 84
            • Lieksa

            #6
            Ratkaistu!

            En ois heti uskonu mut pitää uskoo
            Elikkä putki rupes enempi vuotamaan ja pikku rallin jälkeen irtos ennen taka akselin alitusta. rupes vetämään loppuun asti ja toimii kuin unelma. katsoin koodit ja nollasin ne. ei koodeja ja toimii myös kylmänä.

            E. niin siis putki oli tukossa ja takavaimennin jo osittain räjähtänyt !
            E61 530D Touring
            E36 325 cabriolet

            ex:e39 530d touring, e30 320tic e36 325td touring, e36 316, e36 325, e34 520, e34 525 touring, e34 535i, E38 740 6-v, E39 530D touring, e34 520 -94, e30 320TIC, e30 316, e30 325 touring, e30 327, e34///M5, e30 320 touring, e39 523, e34 525, e30 318, 2x Chevy van. +++

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎