e34 m5 jäähdytinjärjestelmän ilmaus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jummi-Jammi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 19
    • tammisaari

    e34 m5 jäähdytinjärjestelmän ilmaus..?

    onko kellään mitään hyvää kikkaa miten saa ilmattua kyseisen järjestelmän? on nyt kokeiltu "pullo" konstia ja sitä sun tätä mutta ei oikeen onnistu. pukkaa vieläkin painetta järjestelmään, eikö se merkitse että siellä on ilmaa? ja missä kohdassa lämpömittaria pitäis termari auveta?
    :think
  • cook
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 381
    • Piilossa

    #2
    mulla on kansipahvi/kansi vikaa omassa... testattu biltemasta saatavalla ohivuoto systeemillä.

    oireina just tuota samaa teki painetta järjestelmään ja ilmaus ei onnistunut sitten milläään..

    Comment

    • Jummi-Jammi
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 19
      • tammisaari

      #3
      nå voihan helvata..=( nå pitää tutkia vielä.

      Comment

      • ZNI
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 802
        • Kontiolahti

        #4
        Mulla ainakin b36 kone ilmas itsensä kun vaan rauhassa käyteli paikallaan.

        Kirjoittanut KimmoK
        E39 528i ///M-sport
        E30 "316"
        E38 740iA
        E34 M5


        ex.

        E34 525iA touring
        E34 525i
        E30 316


        Originally posted by beemers
        sanoo nainen joka ajaa e30:llä
        Kuvia kaikennäköisistä pirsseistä http://zni.kuvat.fi

        Comment

        • ^T-T^
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 218
          • Veteli

          #5
          Itsekkin olen ilmannut niin että kone kylmänä ja sammuksissa paisuntasäiliö vain melkein täyteen ja puristellut alavesiletkua jonkin aikaa lisäillen välillä nestettä. Sitten antanut vain käydä tyhjäkäynnillä paisuntasäiliön korkki auki ja sitä mukaa lisännyt kun on vähentynyt tavara säiliössä samalla. Sitten kun enempää tavaraa ei saa enään menemään niin korkki vain kiinni. Tällä konstilla olen saanut melkein kaikki ilmat pois. Sitten ei muuta kuin kovaa ajoa.

          Pänikkä jäähdytinnestettä mukaan ja lisäilee silloin tällöin, niin loppuu kyllä se säiliön hupeneminen jossakin vaiheessa.
          Nyt:
          E39 540i Oxfordgrun
          MB Vito 112cdi '00
          EX:
          E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
          Nissan Pick-Up 2,5d
          E34 M5 Calypsorot
          BMW 325i Coupe Mauritius Blau
          BMW 525i m20b25 Luxorbeige
          E34 525td Diamantschwarz

          Comment

          • M5 bemu
            BTCF Member
            • Nov 2007
            • 318
            • Turku

            #6
            lämppärin potikat ku vääntää kuumalle ni tulee sieltäki ilmat pois...
            TEAM E34

            Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
            Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

            Comment

            • Flanker35M
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 790
              • Rovaniemi

              #7
              S!

              Ja jotku sanoo, että keulaa hieman korkeammalle kuin perä, vaikka autotallin luiskalle, niin tulee ilma helepommin poies. Eihän se hukkaan mee jos kokkeilee
              sigpic
              ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

              Comment

              • Petteri75
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2569
                • Kirkkonummi

                #8
                Itse ilmasin omaani ihan perinteisesti, täyttöä, täyttöä & täyttöä -> kone käyntiin ja lämpimäksi, sisätilanlämmitin täysille lämmöille, keulaa ylös ja kun tuntui olevan kohtuullisesti vettä sisällä niin kierroksia. Kannattaa ehdottomasti tarkistaa ne kovat pikkuletkut, ne voivat ikääntyessään rikkoutua ja paikkaukset eivät onnistu. Myös välissä oleva "pilli" kannattaa tarkistaa, että ei ole pakkautunut umpeen. Valitettavasti ei muista osanumeroa, M5-Boardilla oli kuvaus.

                Onhan viskokytkin vaihdettu & varmasti toimiva? Lisäksi sen sähköflektin lämpötunnistin kannattaa tarkistaa, omassa sekin oli täysin syöpynyt, saa varmuuden vaikka harvoin se 2-tehoille menikään kun visko vaihtui ehjään.
                BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                Comment

                • pätkä
                  Newbiemmer
                  • Jan 2012
                  • 13
                  • pohjanmaa

                  #9
                  Omani ilmasin myös ihan perinteisesti, lisäilin nestettä sitä mukaan kun väheni ja välillä pitelin kierroksia ylhäällä, kun sisälle tulee lämmintä joka räppänästä niin nesteet kiertävät joka paikassa, lämpömittari ei saisi kuitenkaan nousta yli puolenvälin.

                  Comment

                  • duuk
                    Moderator
                    • Dec 2006
                    • 10519
                    • Saaressa

                    #10
                    Kunnossa olevan E34 M5 ilmaus on helppoa. Kaadat vettä paisariin ja lisäät niin kauan kunnes ei mene enään ja käbiiniin tulee lämmintä.

                    Ei nämä mitään p*rkeleen E36:ia ole

                    duke's garage:
                    Suzuki R50
                    E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                    M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                    S38 S54 S62

                    instagram: _duuk

                    Comment

                    Working...
                    X