E34 simpukka väljä ja muuta asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttilehtimaa
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 23
    • Tampere

    E34 simpukka väljä ja muuta asiaa

    Tosiaan e34 vm.88 ja todella väljä ohjaus. Simpukkaa kiristetty joskus ja nyt ei enään auta. Yhtä puuta koko paketti. Olisko vaan fiksuin ostaa purkaamolta toinen? Uus maksaa 1200e!

    Ja toisena asiana mimmonen homma laittaa uus sisusta sähkösäädöllä kun nykyään on manuaali säädöt penkeissä? Myös sähkölasit olisin laittamassa. Löytyy auto mistä sais kaikki varaosat?
  • Ziggis
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 454
    • Melbourne (Mellilä)

    #2
    entäs tuo apusimpukan hela?
    tai rättinivel?

    ja jos on auto mistä saat kaikki sähköhilppeet,nii eikö siinä oo aika hyvä malli samalla?
    Last edited by Ziggis; 28-06-2012, 00:10.
    Ex. e39 540i -97
    Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
    Ex. e36 325iA -92
    Ex. e34 540iA -94
    Ex. e30 325 2.7 eta -86
    Ex. e34 540iA -93 touring
    Ex. e32 730i -89

    Tällä mennään

    Comment

    • anttilehtimaa
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 23
      • Tampere

      #3
      Kaveri joka autoa korjas niin sano että juurikin siinä simpukassa on se vika :(

      Comment

      • Ziggis
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 454
        • Melbourne (Mellilä)

        #4
        Originally posted by anttilehtimaa View Post
        Kaveri joka autoa korjas niin sano että juurikin siinä simpukassa on se vika :(
        kannattaa kattoo uudelleen... ei se aina oo se kallein osa joka on paskana...
        siellä tosiaan on aika paljon muitakin liikkuvia osia.
        Ex. e39 540i -97
        Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
        Ex. e36 325iA -92
        Ex. e34 540iA -94
        Ex. e30 325 2.7 eta -86
        Ex. e34 540iA -93 touring
        Ex. e32 730i -89

        Tällä mennään

        Comment

        • julli75
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 302
          • lpr

          #5
          sulla on todennäköisesti väljää osa nro.14

          tyyppi vikoja.:think

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2121
            • ǝɓuᴉʌʎH

            #6
            Originally posted by julli75 View Post
            sulla on todennäköisesti väljää osa nro.14

            tyyppi vikoja.:think
            Kannattaa muistaa myös tarkastaa sen helan kunto ennen kiinni laittamista.. Ollut paljon juttua, että se on jo tehtaalta tulleena väljä..
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • anttilehtimaa
              Newbiemmer
              • Jan 2009
              • 23
              • Tampere

              #7
              Jotain osaa sieltä on kuulemma kiristetty ja ohjaus on nyt paljon jäykempi mitä kuuluis olla.

              Comment

              • mla
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 83
                • Tampere

                #8
                Originally posted by anttilehtimaa View Post
                Jotain osaa sieltä on kuulemma kiristetty ja ohjaus on nyt paljon jäykempi mitä kuuluis olla.
                No sitten on kiristetty liikaa. Omassani väljää oli "joka paikassa" eli uusiksi meni kaikki kolme raidetankoa. Simpukkaakin piti säätää mutta vain 1/8 kierrosta, isoin välys oli ohjausvarren tjsp. (edellisten linkkien osa 10) kiinnityksessä. Tarkasta se ennen kuin lähdet vaihtamaan koko ohjausvaihdetta.

                Comment

                • bemaristi89
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2012
                  • 87
                  • oulu

                  #9
                  jahas, nostampa vanhan aiheen yles takes niin ei tartte uutta luoda, eli kyse tästä ainiaasta ohjaussimpukan välyksestä, eli itselläni on simpukka sen verran väljä ettei autolla pääse/pysty ajamaan suoraan ilman ratin korjailuja, eli väljää on ratissa, kiristin hieman simpukkaa, ja ote tiehen hieman parani, ja kokeilin lisää kiristää niin alkaa ääriasennoilla takkuamaan, eli akselin hampaset keski asennolta kulahtaneet enempi, kaikki ohjauksen vemputtimet on tarkastettu/ osa uusittu, niissä ei ole väljyyksiä, ja kun kone huoneesta kahteloo kun toveri liikuttaa rattia niin ei se simpukan alakäpälä tiiä mitään keskiasennolla, ja taas ääriasennossa on herkkä ku mikäkin, mutta siis itse aiheeseen, pystyykö niitä akselin hampaita työstämään?niihin ei varmaankaan tavaraa saa lisää, mutta pystyisikö esim, joku koneistamo koneistamaan hampaista ns tasalaatuiset? eli niistä jysrittäisiin tai hiodaan tahi miten se nyt koneistamolla tapahtuisikaan niin kaikki hampaset vastaamaan sitä keskialueen hampasia??? näin saisi sitten ns uuren akselin hampasineen paikoilleen ja sen jälkeen kiristys?

                  ulkomailla ja koto suomessakin nuita oli jopa ihan kotioloissa hiottu rälläkällä ja sen jälkeen kiilloteltu hampaat dremelillä/paineilma vingulla jotta saataisiin hiomajäljet pois jottei syö hampaita nopeasti pilalle, mutta tämän kannattavuutta mietin, koneistamolla kumminkin tulisi mitta tarkkaa työtä.

                  ja se syy miksi tätä pähkäilen, romikselta en uskalla käytettyä ostaa koska yleensä siellä joko ei osata tarkisaa välystä tai sitten se kiristetään siellä valmiiksi ja paikallaan sitten huomataankin ettei tämä palauta tai sitten takkuaapi, joten se ei ole edes vaihto ehto, (kokemusta on) ja toinen kun käytettynä ostaa saa jonnin aikaa ehtiä yksityiseltäkin välyksetöntä/tiivistä simpukkaa, sen takia mietin tuota koneistusta, koska periaatteessahan sillä saadaan vielä vanhastakin uuden veroinen, ja säätövarahan tuossa riittää kyllä senkin jälkeen, kunhan ne hampaat saisi vain tasalaatuiseksi jos se vain on mahdollista?
                  Last edited by bemaristi89; 31-08-2014, 22:03. Reason: par virhettä
                  E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



                  Comment

                  • bemaristi89
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 87
                    • oulu

                    #10
                    ja heti perään kysymys kun tuossa kuuklettelin, eikä oikein löydy tietoa tästä, saakos näihin ihan perusmallin tehostettua hammastankoa laitettua?, eli jäisi tuo simpukka kokonaan pois? ja jos saa niin mistähän mallista passaisi? e34 ix mallissa on vissiin ainakin osassa hamppitanko, mutta käykö kyseinen verme nelikosta takatuuppariin?

                    periaatteessa omasta mielestä tuo hammastanko olisi parempi vaihto ehto koska päästäisiin, ns ylimääräisistä liikkuvista osista pois, apusimpukoista ja niin edelleen =)

                    ja vastaus lopulta löytyikin, laitan nyt linkin tähän koska joku muukin varmaan joskus pohtii kyseistä swappia. http://www.btcf.fi/forum/archive/ind.../t-227736.html

                    omalla kohdalla en ala kyllä tuota puuhaa tekemään vaikka oma onkin riiselillä, tiedä sitten tarvisiko nuita tekniikan osia vaihtaa tiisulissa, mutta silti osien vaihto lista on aivan liian pitkä, tuo puuha ei minusta enään kannata osien vaihtolistan sekä työmäärän takia, helpommalla,vähemmällä työmäärällä,osien mehtästämisellä sekä ehkä jopa reippaasti edullisemmin pääsee jos tuon vanhan saa kunnostettua.
                    Last edited by bemaristi89; 31-08-2014, 22:38. Reason: vastaus löytyikin + tarkennusta
                    E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



                    Comment

                    • mla
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 83
                      • Tampere

                      #11
                      Kannattaa etsiä ehjä, onhan noita purkaamoilla valittavaksi asti (www.varaosahaku.fi). Jos haluat olla varma kunnosta niin haet sen itse. Tuommoisen ohjausvaihteen purkaminen ja kasaaminen on homma johon et halua ryhtyä...tiivisteitä toki saa tilaamalla ainakin ulkomailta.

                      Vaihdoin juuri omaani käytetyn (120 euroa Saksasta postikuluineen) ja vein suosiolla korjaamolle (3 tuntia töitä). Ei kannata edes yrittää ilman nosturia, yläkautta vaihtaminen ei onnistu.

                      Comment

                      • bemaristi89
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 87
                        • oulu

                        #12
                        Originally posted by mla View Post
                        Kannattaa etsiä ehjä, onhan noita purkaamoilla valittavaksi asti (www.varaosahaku.fi). Jos haluat olla varma kunnosta niin haet sen itse. Tuommoisen ohjausvaihteen purkaminen ja kasaaminen on homma johon et halua ryhtyä...tiivisteitä toki saa tilaamalla ainakin ulkomailta.

                        Vaihdoin juuri omaani käytetyn (120 euroa Saksasta postikuluineen) ja vein suosiolla korjaamolle (3 tuntia töitä). Ei kannata edes yrittää ilman nosturia, yläkautta vaihtaminen ei onnistu.
                        niin ja omanihan on siis 525 tds joten siinä on hyvästikki tilaa, tulee se sit ylä tai ala kautta niin tuloo se sielt kumminkin. =)

                        itse purku/työ ei ole este, siihen löytyy tietotaito ja näppylät oikeilta paikoilta =) (8v asti alkanu autoja ropaamaan) ja sain tuohon työstöönkin jo vastauksen, ja se onnistuu samoten kun onnistuu tavaran lisäyskin oikialla puikolla sekä lämmitys metodilla, näin kertoili yksi koneistaja, sillä tavalla korjattu monet raskaan kaluston hammas pyörät ynnä muut vaikeasti hitsattavat raudat, ja omani simpukan akselit lähtevätkin kunnostukseen, on se kumminkin paljon mukavampi ajella uuden verosella simpukalla entä vanhalla joka on kirrattu.
                        Last edited by bemaristi89; 06-09-2014, 14:30. Reason: tarkennus
                        E34 525tds touring käyttis että liikkuva rojekti



                        Comment

                        Working...
                        X