Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 tds sähköt kärys!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nasu-89
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 16
    • Karstula

    e34 tds sähköt kärys!

    Eli yhtäkkiä alko vaan konehuoneesta nousta savu. Konehuoneen pluspistoke ja startin ja laturin piuhat suli kunnon savun saattelemana. auto oli käynnissä, mutta johtojen sulaminen ei loppunut vaikka auton sammutti. akulta kun pääs kaapelit irrottamaan niin loppu.. pääsulake säilyi ehjänä.. sulakerasiasta paloi sulake numero 25. mikähän tällasta mahtaa yhtäkkiä tehdä?? akun kenkien välistä vastusta mitatessa näyttää ensin nollaa ja luku alkaa siitä kasvamaan pikkuhiljaa.. eikös se ole sen merkki että ottaa runkoon jostain? mutta miksei pääsulake palanut???

    akun kenkiä kun koittaa laittaa paikalleen niin antaa kipinää niin maan prkleesti.. oltiin aiemmin roplattu ilmastoinnin kompuran liitintä kompuran luota. nuita akun kenkiä paikalleen kokeiltaessa huomattiin sellanen, että kun kompuran pistoke oli kiinni niin auto meinas startata "itekseen" kun laittoi kenkiä kiinni mutta sitten kun kompuran pistoke oli irti niin ei tapahtunut mitään.. aika outoa minusta.. :think

    jos joku osaisi yhtään antaa neuvoa tai muuta niin oisin todella kiitollinen nämä sähköongelmat ei oo itelle niin tuttuja.. ja auto on tosiaan vm. -93 ja akku sijaitsee vänkärin puolella penkin alla..
  • Nasu-89
    BTCF Member
    • Jun 2012
    • 16
    • Karstula

    #2
    Mikä piuha akun pluskaapelilta olevista menee sinne konetilan pluspistokkeeseen?? pitäis varmaan sitä alkaa tutkimaan että onko sulanut jostain mutta ei huvittaisi alkaa penkkejä ja lattiamattoja irrottelemaan.. vielä vaan jaksan ihmetellä miten se virta voi kulkea sinne konehuoneen pistokkeeseen jos auto ei käy vai tuleeko sinne koko ajan virta??

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #3
      Laturi-startti-latauspistoke-akku on kaikki samaa linjaa, välissä ei ole mitään sulakkeita tai muita, senverran isoista virroista kyse.
      Jossain eriste pettänyt ja ottanu maihin, todennäkösesti jossain koneen lähistöllä kuitenkin.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Konetilan plus-pistokkeelle on suora yhteys akulta, eikä välissä ole edes sulaketta. Samassa paksun piuhan haarassa on myös startti ja laturi ja jos esim. laturin diodisilta on oikosulussa, niin savu on taattu.
        Nyt vain ottamaan laturilta ja startilta johtoa irti ja mittaat, että kumpiko aiheuttaa plussan ja auton rungon välisen oikosulun.
        Vian aiheuttaja voi olla myös itse kaapeli, jos se on joskus käytetty irti ja uudelleenkytkettäessa laitettu kiertämään väärästä paikasta, niin johdon kuori on saattanut kulua puhki moottorin tärinästä.

        Sulakkeen 25 kautta menee virta pelkästään ilmastoinnin sähköflektille.
        Äläkä laita sitä akkua kiinni ennen, kuin olet poistanut oikosulun ja korjannut vaurioituneen kaapelin!

        Tuohon kompuran pistokkeen ja starttailun yhteyteen en ota kantaa.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Nasu-89
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 16
          • Karstula

          #5
          Kiitoksia selvennyksistä. En meinannutkaan kiinnittää akun kaapeleita ennenkuin saa selvitettyä ja korjailtua johdotukset. Tuon auton kanssa ollut muutenkin ongelmaa niin ei tarviis enää muuta hajota. Toivottavasti akulta latauspistokkeelle ois säilyny kaapeli ehjänä niin ei tarviis purkaa sisustaa.. startin johdotuksissa on saattanut olla kyllä jotain kun muutaman kerran on startatessa tehnyt niinkuin olisi katkonut virtaa startilta sekunniksi. Ei tullu siitä sitten välitettyä kun teki joskus vain paristi niin ja muuten toimi ok.. joku purkaamon startti sinne on ilmeisesti joskus vaihdettu kun näkyi olevan valkosella tussilla startin runkoon kirjotettu numeroita...

          Comment

          • Nasu-89
            BTCF Member
            • Jun 2012
            • 16
            • Karstula

            #6
            Kyllähän siellä sen näköistä jälkeä oli että parempi kun sais toisen johtosarjan jostain. Kerkes aikalailla sulaa kokonaan piuhat sieltä muovikotelon sisältä minkä kautta kulkee startilta laturille piuha.. saakos sen johtosarjan jotenkin kokonaisena irti ettei tarviis katkoa ja liittää uutta? Ne näky menevän tulipeltiin paisarin alle ja sieltä kautta ilmeisesti sinne mustaan laatikkoon mikä on edestä päin katsottuna vasemmalla puolella.. nyt ne ois irrotettu koneen luota vielä kun sais aikaseks tutkia mistä sen johtosarjan sais kokonaisena pois. :think

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8254
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by Nasu-89 View Post
              Kyllähän siellä sen näköistä jälkeä oli että parempi kun sais toisen johtosarjan jostain. Kerkes aikalailla sulaa kokonaan piuhat sieltä muovikotelon sisältä minkä kautta kulkee startilta laturille piuha.. saakos sen johtosarjan jotenkin kokonaisena irti ettei tarviis katkoa ja liittää uutta? Ne näky menevän tulipeltiin paisarin alle ja sieltä kautta ilmeisesti sinne mustaan laatikkoon mikä on edestä päin katsottuna vasemmalla puolella.. nyt ne ois irrotettu koneen luota vielä kun sais aikaseks tutkia mistä sen johtosarjan sais kokonaisena pois. :think
              sille on liittimet molemmin puolin konehuonetta, DDE boksin alla toinen pää ja kuskin puolella ne pyöreät liittimet ei o pahakaan homma seuraat vaan johtoja.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • vexu524tdic
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 775
                • Gallia = Kinnula

                #8
                Apuja löytyy niinkin läheltä kuin Kalmarista. Osia ja tietoa.
                e70 X5 3.0sd -08
                f30 320i xdrive -16
                e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                e30 316 -88 2,2TIC M10
                e21 323i -81 ruostekasa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎