Originally posted by henska
View Post
Asiaa sivuten, EML-varustetuissa autoissa taas on jännää se, että jos linja EML-merkkivalolle jostain syystä katkeaa, niin järjestelmä menee silloinkin vikatilaan, muttei ilmoita viasta mitenkään (muutakuin tottakai merkkivalon palamattomuudella). Yksi E34 535 saatiin aikoinaan halvalla ostettua kun myyjä taisi luulla että siinä jotain pahempaa vikaa oli. Ihmeteltiin kun ei kierroksia jaksanut ottaa millään. Metro-auto/Laakkonen halusi ruveta vaihtamaan osia järjestyksessä kaasupolkimen potentiometri (700e) -> kaasuläppä (900e) -> EML ohjausyksikkö (700e), joten alettiin itse tutkimaan asiaa tarkemmin. Tuonlaisessa "limp-modessa" kun EML-valo ei toimi, kaasuläppä aukeaa max. 1/3, ja muita oireita on vakionopeudensäätimen toimimattomuus. Mittaristo auki ja hyppylanka liittimen oikeasta pinnistä merkkivalolle asti. Virrat päälle -> EML-merkkivalo syttyy ja sammuu -> koeajolle -> vakionopeudensäädin toimii ja autossa tehot taas käytössä.
Originally posted by Jummi-Jammi
View Post
Comment