Announcement

Collapse
No announcement yet.

525i kutonen ja automaatti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525i
    Newbiemmer
    • Aug 2012
    • 4
    • jkl

    525i kutonen ja automaatti

    eli tuli vanhemille tuollainen sopuhintaan käyttöautoksi, mittarissa reipas 300 tuhatta, mutta siisti ja toiminut kaikin puolin. nyt satunaisesti tehnyt vastaavaa että ei tahdo nousta mäkeä ylös vaan ravistaa pirusti, hetkeksi kun pysähtyy niin pelaa taas normaalisti. moottorin puolella vika ei ole. koska heti parkille laittaessa jää siistiin joutokäyntiin eikä polta vikavaloa

    no laskin lootasta öljyt pois jotka olivat pikimustaa lirua vaikkakin huoltokirjan mukaan reipas kymppitonni sitten liikkeessä vaihdatettu jota kylläkin epäilen.
    laatikon pohjalla ei mujua ollut mikä on hyvä merkki

    illan olen googletellut mutta ihan kaikkeen en ole suoraa vastausta löytänyt.
    eli tuossa mallissa öljypohjassa täyttäproppu pohjassa ja sen verta nuitten roplauksesta muistaa asentajan ajoista että täys huultelu tehdään syylärille tulevista putkista.
    mutta tuonne ilmeisesti öljyksi dextron 3 ? ja paljonko menee? jutuissa ollut 5 ja 6 litran välillä jos vaihtaa pelkästää ilman huuhtelua. 4.1 litraa sieltä tuli
    nyt tarkoitus kokeilla hukkuuko tuo vika ja sitten käyttää sen verta pajalla että onnistuu vaihto kunnolisella pumpulla, tuollaisella halvalla porakone pumpulla kun sitä öljyä tahtoo olla enempi lattialla kuin mennä kohteeseensa ja muutenkin ilman nosturia ns.paska homma tehdä.
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2096
    • ǝɓuᴉʌʎH

    #2
    Originally posted by 525i View Post
    eli tuli vanhemille tuollainen sopuhintaan käyttöautoksi, mittarissa reipas 300 tuhatta, mutta siisti ja toiminut kaikin puolin. nyt satunaisesti tehnyt vastaavaa että ei tahdo nousta mäkeä ylös vaan ravistaa pirusti, hetkeksi kun pysähtyy niin pelaa taas normaalisti. moottorin puolella vika ei ole. koska heti parkille laittaessa jää siistiin joutokäyntiin eikä polta vikavaloa

    no laskin lootasta öljyt pois jotka olivat pikimustaa lirua vaikkakin huoltokirjan mukaan reipas kymppitonni sitten liikkeessä vaihdatettu jota kylläkin epäilen.
    laatikon pohjalla ei mujua ollut mikä on hyvä merkki

    illan olen googletellut mutta ihan kaikkeen en ole suoraa vastausta löytänyt.
    eli tuossa mallissa öljypohjassa täyttäproppu pohjassa ja sen verta nuitten roplauksesta muistaa asentajan ajoista että täys huultelu tehdään syylärille tulevista putkista.
    mutta tuonne ilmeisesti öljyksi dextron 3 ? ja paljonko menee? jutuissa ollut 5 ja 6 litran välillä jos vaihtaa pelkästää ilman huuhtelua. 4.1 litraa sieltä tuli
    nyt tarkoitus kokeilla hukkuuko tuo vika ja sitten käyttää sen verta pajalla että onnistuu vaihto kunnolisella pumpulla, tuollaisella halvalla porakone pumpulla kun sitä öljyä tahtoo olla enempi lattialla kuin mennä kohteeseensa ja muutenkin ilman nosturia ns.paska homma tehdä.

    Täältä vaan lukemaan..




    525i
    M20B25:
    ZF 4HP22/EH Normaali öljynvaihto, laatikon öljy normaalissa käyttölämpötilassa n.3,0l
    Täydellinen öljynvaihto laatikkoremontin yhteydessä, tyhjä turbiini n.7,5l

    M50B25:
    ZF 5HP18 Normaali öljynvaihto, laatikon öljy normaalissa käyttölämpötilassa n.3,3l
    Täydellinen öljynvaihto laatikkoremontin yhteydessä, tyhjä turbiini n.7,8l

    Tuosta näet määrät.. Ja huuhtelu tehdään syylärille/jäähdyttäjälle tulevasta putkesta..

    Tästä näet vielä mitä öljyä laatikossa pitäisi olla.. Dextron III öljyä voi varmasti laittaa kuhan huuhtelee laatikon täydellisesti..

    http://www.europeantransmissions.com...fluidchard.pdf

    Toivottavasti auttoi edes jotenkin..
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • 525i
      Newbiemmer
      • Aug 2012
      • 4
      • jkl

      #3
      juu kyllä auttoi, kiitokset.. jenkkilootista on kokemusta olemaan ja töiden puolesta tuli joskus asentajana oltua mutta tuollaista sakemanni lootaa ei jostain syystä vastaan tullut. yleensä oli mersuissa mittatikku tai bemareissa täyttöproppu kupeessa

      ja viisilovinenhan tuo on kun kun d jälestä on nelonen.
      palaneelta öljy ei haissut ja mujua ei ollut pohjalla joten toivotaan että elpyy öljynvaihdolla, mutta pitkään pyörineen näköistä oli.
      voishan tuota huuhtelua toisaalta kokeilla sähkösellä pöö pumpulla, porakone pumppu kun holjaa reilusti ohi

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2096
        • ǝɓuᴉʌʎH

        #4
        Originally posted by 525i View Post
        juu kyllä auttoi, kiitokset.. jenkkilootista on kokemusta olemaan ja töiden puolesta tuli joskus asentajana oltua mutta tuollaista sakemanni lootaa ei jostain syystä vastaan tullut. yleensä oli mersuissa mittatikku tai bemareissa täyttöproppu kupeessa

        ja viisilovinenhan tuo on kun kun d jälestä on nelonen.
        palaneelta öljy ei haissut ja mujua ei ollut pohjalla joten toivotaan että elpyy öljynvaihdolla, mutta pitkään pyörineen näköistä oli.
        voishan tuota huuhtelua toisaalta kokeilla sähkösellä pöö pumpulla, porakone pumppu kun holjaa reilusti ohi
        Eipä kestä.. Tätähän varten täällä ollaan, kysellään ja vastaillaan

        Itsellä on myös parin viikon päästä edessä laatikon öljynvaihto..

        Vaihdan samalla uuden tiivisteen öljypohjaan, suodattimen sekä huuhtelen laatikon täydellisesti kunnon pumpulla, jotta saa kaikki paskat tulemaan ulos myös turbiinista..

        Vaihdoitko tai avasitko öljypohjaa edes? Nimittäin suosittelen, että olisit samalla vaivalla vaihtanut uuden filtterin sinne sekä öljypohjan tiivisteen
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • 525i
          Newbiemmer
          • Aug 2012
          • 4
          • jkl

          #5
          juu lotrasin uudet öljyt, oli nurkissa vanha sähkönen naftapumppu, tuntu tuotto riittävän ja sen jälkeen uusi suodatin ja ohjeiden mukaan pinnan tarkistus. en raaskinut tehdä toisin päin eli uudella suodattimella lutrata kuria.

          motonetistä hain man merkkisen suodattimen jossa tuli samassa öljypohjan tiiviste matkassa.

          mutta on siinä aikanaan lie insinöörillä hauskaa ollu kun ajatellu asentajaa öljynvaihto puuhissa. jos se mittatikun teko oli ylitsepääsemätöntä niin etes proppu kupeeseen..

          tosin amerikan joekaa ei sitten ole tyhjennys proppua aikaseks saannu joten ilman sitä on ainakin se yksi litra hihassa kun pohjaa irrottelee. jenkki lootista paljon enempi kokemusta

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2096
            • ǝɓuᴉʌʎH

            #6
            Originally posted by 525i View Post
            juu lotrasin uudet öljyt, oli nurkissa vanha sähkönen naftapumppu, tuntu tuotto riittävän ja sen jälkeen uusi suodatin ja ohjeiden mukaan pinnan tarkistus. en raaskinut tehdä toisin päin eli uudella suodattimella lutrata kuria.

            motonetistä hain man merkkisen suodattimen jossa tuli samassa öljypohjan tiiviste matkassa.

            mutta on siinä aikanaan lie insinöörillä hauskaa ollu kun ajatellu asentajaa öljynvaihto puuhissa. jos se mittatikun teko oli ylitsepääsemätöntä niin etes proppu kupeeseen..

            tosin amerikan joekaa ei sitten ole tyhjennys proppua aikaseks saannu joten ilman sitä on ainakin se yksi litra hihassa kun pohjaa irrottelee. jenkki lootista paljon enempi kokemusta

            Kyllähän noissa pohjassa pitäisi olla tyhjennys proppu ja ylempänä kyljessä täyttö..

            Huuhtelitko laatikon ensin ennenkun availit pohjaa sekä ennenkun vaihdoit uuden suodattimen?
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by 525i View Post
              juu lotrasin uudet öljyt, oli nurkissa vanha sähkönen naftapumppu, tuntu tuotto riittävän ja sen jälkeen uusi suodatin ja ohjeiden mukaan pinnan tarkistus. en raaskinut tehdä toisin päin eli uudella suodattimella lutrata kuria.

              motonetistä hain man merkkisen suodattimen jossa tuli samassa öljypohjan tiiviste matkassa.

              mutta on siinä aikanaan lie insinöörillä hauskaa ollu kun ajatellu asentajaa öljynvaihto puuhissa. jos se mittatikun teko oli ylitsepääsemätöntä niin etes proppu kupeeseen..

              tosin amerikan joekaa ei sitten ole tyhjennys proppua aikaseks saannu joten ilman sitä on ainakin se yksi litra hihassa kun pohjaa irrottelee. jenkki lootista paljon enempi kokemusta
              Amarikan billy-bob:lla ei ole proppua sen takia että suodatinkin tulisi joskus vaihdetuksi.

              Hauska tuollainen syvennyksessä oleva tarkistus / täyttäproppu pitää olla oikean näköiset koneet että saa öljyt sisään.

              Comment

              • 525i
                Newbiemmer
                • Aug 2012
                • 4
                • jkl

                #8
                Originally posted by SushiX View Post
                Kyllähän noissa pohjassa pitäisi olla tyhjennys proppu ja ylempänä kyljessä täyttö..

                Huuhtelitko laatikon ensin ennenkun availit pohjaa sekä ennenkun vaihdoit uuden suodattimen?
                juu niin minäkin olen yleensä sakemanni tuotteissa nähnyt mutta tuossa molemmat proput pohjassa. takana keskellä öljypohjaa hieman ylempänä 17mm kuusioloko avaimella avatta proppu ja etureunassa sitten oliskohan ollu 5 tai 6mm kuusiokolo avaimella tyhjennys.
                ja huuhtelin ensin lootan ja turbiinnin ja sitten uus suodatin ja täyttö.

                amerikan tuotteisiin on tullu jälkäteen proppu lisättyä, mutta silti suodatimen vaihto joka kerta samalla.

                mutta mitä ite auton toimintaan tulee niin pelaa niinkuin pitääkin... toistaiseksi. toinen huomio on tuon kanssa tullut että 98 pelaa huomattavasti paremmin kuin tuolla 95 e10, pillä.

                Comment

                • SushiX
                  BTCF Member
                  • Apr 2008
                  • 2096
                  • ǝɓuᴉʌʎH

                  #9
                  Originally posted by 525i View Post
                  juu niin minäkin olen yleensä sakemanni tuotteissa nähnyt mutta tuossa molemmat proput pohjassa. takana keskellä öljypohjaa hieman ylempänä 17mm kuusioloko avaimella avatta proppu ja etureunassa sitten oliskohan ollu 5 tai 6mm kuusiokolo avaimella tyhjennys.
                  ja huuhtelin ensin lootan ja turbiinnin ja sitten uus suodatin ja täyttö.

                  amerikan tuotteisiin on tullu jälkäteen proppu lisättyä, mutta silti suodatimen vaihto joka kerta samalla.

                  mutta mitä ite auton toimintaan tulee niin pelaa niinkuin pitääkin... toistaiseksi. toinen huomio on tuon kanssa tullut että 98 pelaa huomattavasti paremmin kuin tuolla 95 e10, pillä.

                  Huomasin saman edellisen volvon kanssa, että toimi paremmin 98:lla kuin 95 E10:lla.. Jälkimmäisellä bensalla rupesi nykimään jos tankissa n. 20l eikä meinannut oikein liikahtaa.. Samalla vastaavalla määrällä 98 ei ongelmaa esiintynyt..

                  Pääasia, että sait laatikon toimimaan paremmin..
                  E90 07 335D
                  Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎