Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sähköpenkit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rölli ja metsänhenki
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 3
    • Hyvinkää

E34 sähköpenkit

Nyt tarvitaan apuja. Olen laittamassa E34 tourinkiin sähköpenkkejä manuaalien tilalle. Apumiehen penkki meni suoraan, mutta kuskin ei.

Runkon liitin on 12-pinninen valkoine johon tulee suora plussa ja maa ja sitten penkinlämmitimen sähkö. Ei muuta. Penkissä on musta 7-pimminen liitin ja siinä se ongelma onkin kun kytkentäkaaviot jotka olen löytänyt eivät ko liitintä tunne.

Niin kuskin penkki on muistilla mutta sitä tuossa autossa ei saa toimimaan kun ei ole tietokonejohdotusta.

Osaako joku auttaa onnetonta?

hannu
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

Muistaakseni piuhat väri väriin yhdistelemällä ne sai toimimaan. Itse laitoin E32 Langiin E34 sähkösäätöiset sport nahkapenkit. Autossa alunpitäen manuaalit lämmityksellä. Joitain piuhoja sai jättää kytkemättä jos ei muistia välttämättä laita toimimaan. Ja oli siis sama homma että apparin penkki kävi suoraan mutta kuskin penkissä eri liitin. Mutta tosiaan piuhoja yhdistelemällä ne saa toimimaan ilman alkuperäistä liitintäkin.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

• Rölli ja metsänhenki
      Newbiemmer
      • Jun 2011
      • 3
      • Hyvinkää

E34 sähköpenkit

Originally posted by Haju69 View Post
      Muistaakseni piuhat väri väriin yhdistelemällä ne sai toimimaan. Itse laitoin E32 Langiin E34 sähkösäätöiset sport nahkapenkit. Autossa alunpitäen manuaalit lämmityksellä. Joitain piuhoja sai jättää kytkemättä jos ei muistia välttämättä laita toimimaan. Ja oli siis sama homma että apparin penkki kävi suoraan mutta kuskin penkissä eri liitin. Mutta tosiaan piuhoja yhdistelemällä ne saa toimimaan ilman alkuperäistä liitintäkin.
      Olen koittanut kytkeä niitä tuloksetta. Pitääkö plussaa viedä useammalle kuin yhdelle pinnille?

Comment

• Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16361
        • Leppävirta

Originally posted by Rölli ja metsänhenki View Post
        Olen koittanut kytkeä niitä tuloksetta. Pitääkö plussaa viedä useammalle kuin yhdelle pinnille?
        Ei tarvinnu. En tiedä onko sulla erilainen johdotus nyt siellä. Mulla toimi penkit niinkin että ei tarvinnut mitään virtojakaan laittaa päälle. Helppo homma testailla penkin toimivuus ensialkuun kuten itse tein että penkki irti ja mikä vaan irtoakku ja siitä + ja - piuhat kiinni. Kannattaa mittailla ne auton johtosarjan päät että mihin tulee jatkuva. Muistaakseni lämmitys oli herätteen kautta mutta penkin säätö hommat toimi jatkuvalla. Ja jos en väärin muista niin mielestäni sieltä johtonipusta maton alta löytyi kyllä samanvärisiä piuhoja kuin mitä penkissä oli. Ja niiden mukaan ne toimikin.

Oletko siis varma että penkki yleensäkään toimii? Ja siis onko se aivan mykkä kaikilta osin nyt vai kuuluuko jostain surinaa kun säätimiä roplaa?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎