Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 raidetangon keskitangon erot? HÄTÄ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tekso
    Newbiemmer
    • Jun 2012
    • 5
    • mänttä

    e34 raidetangon keskitangon erot? HÄTÄ

    Nyt on semmoinen homma että auto on pukilla ja raidetankoa pitäisi vaihtaa. Auton mukana sain uudet osat mutta nyt näyttääkin siltä että joku ei täsmää. Että minkälainen ero on 518i mallin tangolla ja muitten mallien tangolla? Mulla on siis malli 520i mutta oisinko saanut väärän mallin tangon mukaan? Onko raidetangon keskitangossa olevissa kartioreijissä kokoeroa?
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Ei mitään eroa. Mikä ei täsmää?

    edit: Perkele, neloskoneisen keskitangolla on toden totta eri varaosanumero... Kartioissa ei pitäisi olla eroa sillä raidetangot on samat koko mallisarjassa, keskitangon pituus, paksuus tai muoto lienee erilainen.
    Last edited by r.w.; 28-08-2012, 12:09.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • tekso
      Newbiemmer
      • Jun 2012
      • 5
      • mänttä

      #3
      Siinä keskitangossa on toinen kartioreikä isompi kun toinen. Lienee joku valmistusvirhe. Sen sainkin jo selville soittamalla kl-varaosaan, että nelipyttysen tanko on lyhempi.

      Toinenkin ongelma ilmeni vielä. Oliskohan kenelläkään uutta ulompaa raidetankoa niin vois mitata sen pituuden. Kun ne raidetangot mitkä sain auton mukana niin olis pari senttiä lyhyemmät kun ne mitkä autossa on paikallaan. Meni raidetankojen vaihto vaikeeks kun ite ei ole osia hankkinut. :think

      Comment

      • Erska
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 439
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by tekso View Post
        Siinä keskitangossa on toinen kartioreikä isompi kun toinen. Lienee joku valmistusvirhe. Sen sainkin jo selville soittamalla kl-varaosaan, että nelipyttysen tanko on lyhempi.

        Toinenkin ongelma ilmeni vielä. Oliskohan kenelläkään uutta ulompaa raidetankoa niin vois mitata sen pituuden. Kun ne raidetangot mitkä sain auton mukana niin olis pari senttiä lyhyemmät kun ne mitkä autossa on paikallaan. Meni raidetankojen vaihto vaikeeks kun ite ei ole osia hankkinut. :think
        Ainakin omalla kohdalla tuli huomattua että varaosaliikkeestä annettiin 520 tanko 518:siin niin se 520 tanko otti vaihdelaatikkoon kiinni käännettäessä kun kerettiin niputtamaan koko homma jo.

        Sehän raidetanko on molemmista päistä säädettävä, lukitukset auki ja pyörittämään karkeasti samaan mittaan entisten kanssa. E28 ,E34, E32 on sama osa eli tuskin sulla väärät on.
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

        Nyt: VOLVO S60 D5 -03

        EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

        Comment

        • tekso
          Newbiemmer
          • Jun 2012
          • 5
          • mänttä

          #5
          Niin onhan siinä säätövaraa mutta se kierreputki minkä päissä ne pallonivelet on niin se on lyhempi. Enkä koittanu siinä sitä että riittääkö säätövara noissa uusissa. Niin sitä varmasti oikean ja uuden kierreputken pituutta kaipaisin.

          Comment

          • tekso
            Newbiemmer
            • Jun 2012
            • 5
            • mänttä

            #6
            Hätä meni nyt pois. Soitin jälleen kl-varaosaan ja sieltä selvis loput tarvittavat tiedot. Kiitos kiinnostuneille. tämän palstan voi poistaa.

            Comment

            • kaol
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 5007
              • Ilmajoki

              #7
              Eikös kaikissa E34:issa keskimmäisen raidetangon apusimpukkaan kiinnittyvän nivelen kuuluisi olla jäykkä? Eli nivelen pitää pyöriä, mutta ei kääntyä. :think

              Tilasin 518i:hin keskitangon ja myyjä tarkisti auton VIN-numeronkin, että sopivuus on varmaa. Vanhassa keskitangossa oli tuo oikeanpuoleinen nivel jäykkä, mutta uudessa tangossa kumpikin nivel liikkuu vapaasti. Nyt kun tuo uusi keskitanko on autossa kiinni, niin eturenkaiden auraus pääsee vapaasti muuttumaan n. 10° riippuen missä asennossa tuo keskitanko on.

              Onko jotain mitä en ymmärrä, vai olenko vain saanut väärän osan? Paketissa kyllä lukee BMW osanumero 32211138852.
              Kokeilemalla se selviää...

              Comment

              • jepe-
                BTCF Member
                • Feb 2008
                • 713
                • Kotka

                #8
                Ei oikeastaan tämä tieto auta mutta vastaavaa sattunut mulle. Aikanaan ostin kyseisen osan motonetistä, ja toisen tilasin halvalla Ebaysta.

                En muista miten ne oli mutta toisessa oli juurikin kiinteä, mikä ei kääntynyt, ja toisessa taas joka suuntaan pyörivä ja kääntyvä.

                Itseäni on myöskin vähän mietityttänyt että miten sen pitäisi olla
                Alpina B10 3.3 Touring
                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎