Announcement

Collapse
No announcement yet.

remminahdin vs tomaattiloota

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • imppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 650
    • Raahe

    remminahdin vs tomaattiloota

    Paljon on turinoita ollu tästä M60:n remmiahtamisesta, mutta ei sattunut silmään kenenkään kokemuksia yhdistelmästä SC + M60 + automaattilaatikko. Onkohan se sama unohtaa suosiolla automaatin kohdalla tämä SC vai kestääkö lootassa rojut? Tietenki kaikenhan saa rikki jos haluaa....
    F26 X4 m-sport
    E60 M5

    -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
    -Team Kärppä- limited edition
    "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by imppa81 View Post
    Paljon on turinoita ollu tästä M60:n remmiahtamisesta, mutta ei sattunut silmään kenenkään kokemuksia yhdistelmästä SC + M60 + automaattilaatikko. Onkohan se sama unohtaa suosiolla automaatin kohdalla tämä SC vai kestääkö lootassa rojut? Tietenki kaikenhan saa rikki jos haluaa....
    Riippuu niin kauheasti monesta paikasta.

    Ei manuaalikaan kaikkea kestä.
    SC:n kanssa vaihtaisin manuaalin tilalle tremec:in tai vastaavan.

    Automaattejakin on erilaisia.

    Comment

    • imppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 650
      • Raahe

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Riippuu niin kauheasti monesta paikasta.

      Ei manuaalikaan kaikkea kestä.
      SC:n kanssa vaihtaisin manuaalin tilalle tremec:in tai vastaavan.

      Automaattejakin on erilaisia.
      Nii eikös se ole tässä femmassa ZF5HP30...alkupään E38:ssa on ollu askivaivaa ainakin, mut en nyt muista et onko siinä sama kun näissä, vaikka motti on sama. ESS:llä ahdin antaa n. 550Nm vääntöä ja sehän sen laatikon tappaa. Tietenki jos pitäs tehot maltillisempana, niin ei ehkä antaudu niin helposti. Ja jos isä ois eno nii se ois äitin veli... Niin ainahan se on kun on kyseessä vanhat vehkeet, et sillon niitä muuttujia on moninkertainen määrä uuteen verrattuna.
      F26 X4 m-sport
      E60 M5

      -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
      -Team Kärppä- limited edition
      "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

      Comment

      • Vilikki
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 6309
        • Raahe

        #4
        voiko sitä 540:n laatikkoa vahvistaa?
        BMW e36 316i Turbo Compact

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by imppa81 View Post
          Nii eikös se ole tässä femmassa ZF5HP30...alkupään E38:ssa on ollu askivaivaa ainakin, mut en nyt muista et onko siinä sama kun näissä, vaikka motti on sama. ESS:llä ahdin antaa n. 550Nm vääntöä ja sehän sen laatikon tappaa. Tietenki jos pitäs tehot maltillisempana, niin ei ehkä antaudu niin helposti. Ja jos isä ois eno nii se ois äitin veli... Niin ainahan se on kun on kyseessä vanhat vehkeet, et sillon niitä muuttujia on moninkertainen määrä uuteen verrattuna.
          Laatikon mallimerkinnän mukaan tuon pitäisi kestää 560Nm vääntöä mutta eihän noista voi tietää.

          Comment

          • imppa81
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 650
            • Raahe

            #6
            Originally posted by Muurahainen View Post
            Laatikon mallimerkinnän mukaan tuon pitäisi kestää 560Nm vääntöä mutta eihän noista voi tietää.
            aaa...no eipä todellakaan voi. Ja omalla ajotavallakin on merkitystä et miten se laatikko kestää.
            F26 X4 m-sport
            E60 M5

            -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
            -Team Kärppä- limited edition
            "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              #7
              5hp30 kestää kyllä ihan suoraan tehtaaltakin, käytetty Bemareiden lisäksi aikanaan mm. Astoneissa ja tosiaan speksattu ihan reiluille väännöille. Kaikkea voi hiukan vahvistaakin, tiedä sitten mikä maksaa vaivaa. Muistaakseni tuon askin varsinainen akilleen kantapää on eräästä rummusta vanhemmiten korkkaava lukkorengasura, varaosissa designiä on parannettu ja pitäisi kestää.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • imppa81
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2005
                • 650
                • Raahe

                #8
                Originally posted by r.w. View Post
                5hp30 kestää kyllä ihan suoraan tehtaaltakin, käytetty Bemareiden lisäksi aikanaan mm. Astoneissa ja tosiaan speksattu ihan reiluille väännöille. Kaikkea voi hiukan vahvistaakin, tiedä sitten mikä maksaa vaivaa. Muistaakseni tuon askin varsinainen akilleen kantapää on eräästä rummusta vanhemmiten korkkaava lukkorengasura, varaosissa designiä on parannettu ja pitäisi kestää.
                Niin se ikähän siinä tuopi varmaan enempi sitä epävarmuutta mitä ite laatikko. Nooh sempä näkee sitte, jos ja kun se skruuvvari on pellin alla.
                F26 X4 m-sport
                E60 M5

                -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
                -Team Kärppä- limited edition
                "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎