Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lämpenee todella hitaasti + KAIKKEA muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chapter4
    Newbiemmer
    • Jul 2012
    • 16
    • Kouvola

    #16
    Tarkistanut että painekorkit toimii? Mulla vittuili motonetin korkki.
    Last edited by Chapter4; 05-11-2012, 16:11.

    Comment

    • buusaman
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 157
      • turku

      #17
      Paisarin korkki

      Originally posted by Chapter4 View Post
      Tarkistanut että painekorkit toimii? Mulla vittuili motonetin korkki.
      Mulla on ollut 3 eri korkkia tuohon, ja jokainen tuntuu vuotavan ellei väännä ihan ***** lujaa kiinni sitä.

      Eli siis ruuvaan sen normaalisti kiinni ja painelen letkua niin suhinaa kuuluu, sit lisää väännän kiinni ja suhina loppuu.

      Korkit on 1kpl alkuperäinen jonka luulin olevan rikki (suhisi)
      1 kpl 1,4 bar motonet, tämäkin suhisi.
      1 kpl varaosaliikkeen tarjoama orggis, tämä toimi hetken kunnes rupisi suhisemaan.

      Syyläri siis on uusi tanskalainen valmistaja muistaakseni, kun vanha rupesi vuotamaan kun vuori paisarin ja syylärin liitoksesta. No minähän painelin tongeilla liitäntää kireemmälle (sellaiset väkäset prässätty siihen) niin halkeama joka siellä oli laajeni kummasti = )

      Nesteitä siis katoaa, välillä nopeasti ja välillä hitaasti...
      Benis Mahtavan Waltava

      Comment

      • buusaman
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 157
        • turku

        #18
        updatea

        Eli siis vuotoa paikallistettu nestepinta-anturin kohdalle koska sieltä ainakin pikkasen märkä, jäi asennettaessa hieman vinoon suhteessa johdon liittimeen joten jouduin ihan snadisti sitä kiertämään takaisinpäin joten varmaan vuotaa sieltä.

        Pitäis ruuvata auki se ja kattoa et linjautuu oikein sen liittimen kanssa ja laittaa pikkasen lujemmin kiinni se. Oli uutena jo tosi jäykkä laittaa kierteilleen jostain syystä.

        Kuskin oven mikro on kulunut lukon kohdalta joten pääsee joustamaan sen verran töyssyissä yms että valittaa "door open, see owner's medical raport"

        Asensin ensihätään tulitikusta lukituksen siihen että on pohjassa kokoajan kunnes saan uuden mikron siihen. Tähän voisi käyttää myös jotain kemiallista muovia tai alumiiniteippiä jotta vastakpleen paksuus lisääntyisi, mutta riskinä tietty että ei toimi oikein tai jää jumiin jotenkin. (uusi käytetty mikro vaihdettu ja toimii, kannattaa olla varoivainen ettei tipu mikron vastakappale rungon sisään = )

        Huurtuu myös sen takia että maalinpoistotulppa pohjasta lähtenyt kävelemään ja ns kokolattiamatto ja äänieristeet päässeet kastumaan.

        Huurtuminen yleistetään myös ruosteseen pohjassa aika usein että olisi reikä mistä vesi/kosteus pääsee kastelemaan matot. (raitisilmasuodin oli ihan tukossa, nyt tulee autossa 2 nopeudella)

        Venttiilikopan tivari vuotaa öljyä tulpille joka kuulemma aiheuttaa huonoa käyntiä ja tukkeisuuden tunnetta. Myös voi napata ilmaa koneeseen sieltä.

        Tohon kun saisi momentin millä ton venttiilikopan pitäis olla kiinni ettei käy hassusti. Ja pitää uusia samalla ne venakopan pulttien tiivisteet, kuulemma muuttuu kivikoviksi ja halkeaa kun menee availemaan.

        Eikö kukaan keksi tohon hitaasti lämpenemiseen mitään, +-0 kelillä pitää ajaa ainakin 4 km et mittari näyttää tokaan viivaan eli 1/4 kohtaan ja sitä ennen tyhjäkäynnillä ollut 2-3 min. (raitisilmasuodattimen vaihto auttoi niin että tulee hyttiin sinisen ylärajassa jo lämmintä ilmaa ja lämpenee paljon nopeemmin sisäilma)

        Auttaiskohan jos ottais viskolta sen muoviohjaimen irti niin jäähdyttäisi huonommin tai sitten mulla vaan on visko liian "aktiivinen" voiko tämän todeta jollain? (voi olla jokin tarviketermari tai sit se on jo väsynyt)
        Last edited by buusaman; 10-02-2013, 11:37. Reason: infoo
        Benis Mahtavan Waltava

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎