Lataus akun navoista mitattuna ilman kulutuksia 14.3 volttia ja kaikki päällä 14 volttia 2ooo kierroksilla. Purkuvirta 0.02. Akku on vuoden vanha (85 ampeeria) ja se on testattu myyjäliikkeessä ja heidän mielestään se on täysin kunnossa. Lataussäädiin vaihdettiin laturiin ja silloin saatiin nuo yllä olevat lukemat ( ennen latasi 13.7 volttia). Akku oli ladattu testauksen yhteydessä täyteen n. viikko sitten ja nyt kun auto seisoi kolme päivää, niin akku on aivan tyhjä. Viime talvena löytyi purkuvirtaan kaksi syytä, jotka korjattiin. Soittimen johdot olivat yhdessä ja kuskin oven keskuslukko purki virtaa. Keskuslukko oli puhdistettu ja prukuvirta oli poissa, mutta tänä talvena alkoi taas sama homma. Voisko joku auttaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW E34 535 HÄVITTÄÄ VIRRAT
Collapse
X
-
Ajatko vielä lyhyitä matkoja kerrallaan? Omassa oli viime talvena samaa vikaa, mihinkään ylimääräiseen ei virtaa kadonnut, joten lisäsin hieman ajomatkoja kun tuo 4km:n työmatka ei oikein tahtonut riittää oikein akun lataukseen. 535:ssa pitäisi olla Scandinavian versioissa 140A laturi, omasta löytyy 90A ja akku on 2v vanha, mutta akun ikähänhän ei kerro kaikkea... Latausjännite valot päällä on omassa 14,2-14,3V
-
-
Originally posted by pmvEn ole katsonut mikä laturi omassa 535i:ssä on, mutta Saksassa se on aikanaan sinne laitettu. Auto on minulla ollut nyt yli 3 vuotta, eikä virran vähyys ole koskaan ollut ongelma. Ei edes kovimmilla pakkasilla, vaikka välillä on ajettu pelkästään lyhyitä matkoja.
Jos virtaa kuluu, niin sulake kerrallaan irti ja katsot milloin kulutus loppuu.
Eiköhän virtarosvo löydy.
Comment
-
-
Juu, mutta kun minulla ei 535i virtoja hävitä! Tarkotin tuolla viestillä lähinnä sitä, että vaikka auto onkin Saksa-malli, niin kyllä sen laturin ja akun pitäisi riittää vallan mainiosti Suomen olosuhteisiin vaikka ajomatkat olisivatkin lyhyitä. Siis silloin kuin sähköt toimivat jotakuinkin oikein.
Comment
-
-
Onko sulla vetokoukkua siinä? Saattaa olla vetokoukun töpselissä vettä/jäätä joka aiheuttaa oikosulkua ja hävittää virtaa, myös takavaloissa saattaa olla häikkää. Tais olla mulla tossa 535 E28 sama ongelma ja siinä muistaakseni vika oli siinä töpselissä. :roll:Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Tarkotatko tolla purkuvirralla että auto sammuksissa virtaa kulkee akun + navan ja akunkengän välillä 0.02A? eli 20mA?
Jos toi pitää paikkansa niin akku vaihtoon ja äkkiä. Jos kerran lataa
tosi mutu:
Eikös 85A akku tarkota ampperi tunteja käytännössä. Eli monta tuntia täysin kunnossa oleva akku puskee virtaa 1A:n kuormaan?
Eli testipenkkiin amppeerin keinokuorma, akku, virtamittari ja kello+ muutama kaava
Joku vois tarkentaa ton 85A:n merkityksen tarkemmin.
Akkuahan ei tarvite purkaa kokonaan. Sitten kun se ei jaksa puskea ~1A virtaa keinokuormaan niin se on siinä- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
PURKUMITTAUS ON TEHTY AKUN - NAVAN JA KENGÄN VÄLISTÄ,EIKÖ SE OLE SAMA ASIA. SAIN NYT TAKUUSEEN UUDEN AKUN, KATSOTAAN MITEN KÄY. EN TIEDÄ VOIKO TUOSTA AKUN NAPAJÄNNITTEESTÄ PÄÄTELLÄ SITTEN MITÄÄN? TÄLLÄ UUDELLA AKULLA MITTASIN NAPAJÄNNITTEEN HETI AJON JÄLKEEN 13,4 VOLTTIA JA NELJÄ TUNTIA AUTON SEISOMISEN JÄLKEEN JÄNNITE NÄYTTI 12.6 VOLTTIA???
Comment
-
-
Originally posted by hawk2000PURKUMITTAUS ON TEHTY AKUN - NAVAN JA KENGÄN VÄLISTÄ,EIKÖ SE OLE SAMA ASIA. SAIN NYT TAKUUSEEN UUDEN AKUN, KATSOTAAN MITEN KÄY. EN TIEDÄ VOIKO TUOSTA AKUN NAPAJÄNNITTEESTÄ PÄÄTELLÄ SITTEN MITÄÄN? TÄLLÄ UUDELLA AKULLA MITTASIN NAPAJÄNNITTEEN HETI AJON JÄLKEEN 13,4 VOLTTIA JA NELJÄ TUNTIA AUTON SEISOMISEN JÄLKEEN JÄNNITE NÄYTTI 12.6 VOLTTIA???EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Jos halutaan mitata kuluttaako mikään auton laite virtaa, irroitetaan akun kenkä + navasta ja pistetään yleismittari akun + navan ja + kengän/johdon väliin. Ja yleismittari tasavirran mittausasentoon ja yleismittarin piuhat oikeisiin reikiin. Jos noin on mitattu, 20mA niiden välillä ei ole mitään. Kolmen vuorokauden aikana, se on purkanut akkua 72 tuntia x 20mA => 1.44AH, eli ei paljon paskaakaan.
Jas näinhän se on, tuo amppeeritunti. Jos 85Ah:n akku, sitä voi purkaa tunnin ajan 85A virralla tai 85 tuntia 1 A virralla.
Mutta jos akun miinus ja + navan väliltä vuotaa tuon verran, ongelma onkin akussa, se purkaa itse itseään.
Jos akku purkautuu ihmeellisesti, ilman että löydät näkyvää syytä, syynä voi silti olla jokin sähkölaite. Kuten itselläkin kävi E23:ssa. Mittasin "vuotovirran" akun + navan ja + kaapelin välistä, nou probleemo, en löytänyt mitään. Jasilti ongelma jatkui, kun auto seisoi muutaman päivän, akku oli tyhjä. Joskus tosin saattoi mennä 4 viikkoa, eikä tyhjentynyt ollenkaan. Kunnes taas sama juttu.
Syy löytyi puhtaalla säkällä, eräänä rumana päivänä tulin autolle ja olin menossa avaamaan kuskinovea kun kuulin perän tienoilta sähkömoottorin ääntä, joka lakkasi tosin melkein heti. Kontti auki ja tutkimaan, onneksi taas surahti hetkeksi. Vika oli hydraulisessa takaiskarin pumpussa/järjestelmässä. Eräs liitin oli hapettunut => takaiskuventtiili vapautui ja päästi nesteen "norumaan" takaisin säiliöön => takaiskarit laskivat alaspäin => pumppu pärähti päälle ja nosti perän oikealle tasolle. Ja tämä toistui aika ajoin. Ko. pumppu nappaa virtaa kohtuu paljon, yli 10A kun pumppu käy, joten akku oli nopeasti syöty. Ja tietenkään vika ei ollut päällä koskaan kun asiaa tutkin.
Jos vika jatkuu, mieti mikä laite/mitkä laitteet ne voisi olla. Ota ko. laitteen/laitteiden sulake/sulakkeet irti seisonta-ajaksi. Jos ongelma poistui, löysit "syyllisen". Seuraavaksi tutkimaan mistä moinen johtuu.
OK, joutunet kenties hakemaan vikaa kauan => kannattaa "iteroida". Jos mahdollisia laitteita on useampia, esim. 6 kpl, irroita ensin 3 sulakkeet. Jos ei auta, laita ne sulakkeet takaisin ja irroita seuraava 3:n ryhmä, jne.jne. Kunnes löydät "syyllisen".
Timo
Comment
-
-
Bmw E34 535 Hävittää Virrat
Akku tyhjenee melkotarkalleen kymmenessä vuorokaudesaa. Sain uuden akun (exide 85 ampeerin) takuuseen ja sama homma jatkuu.Laturiin on vaihdettu uusi säädin. Lataa nyt kaikki virran kulutukset päällä 14 volttia.Purkuvirtaa ei ole tavoitettu (viime talvena purki keskuslukko ja radion johdot, korjattu). Akun napajännite laskee jotakuinkin ´näin, päivittäin mitattuna:13v,12,7v 12,7v12,8v,12,8v,12,6v,12,6v,12v. Korjausliikkeessä eivät löydä vikaa. moottorin ja korin välisen maajohdon olen puhdistanut. Mikä neuvoksi?
Comment
-
Comment