Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 orkkis radio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tikkar
    Newbiemmer
    • Dec 2004
    • 9
    • Ylihärmä

E34 orkkis radio

Elikkäs tossa mun saksassa tuodussa bemussa on orkkis radio kiinni. miten saan radion toimimaan? koodit kyllä löytyy, mutta en saa (osaa) laittaa niitä siihen. siinä on pelkkiä viivoja näytössä...??? :?
    BMW 530I V8
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

Tuossa yhden Bavaria C soittimen ohjeet jos noista sattuis olemaan apua.
    sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• Tikkar
      Newbiemmer
      • Dec 2004
      • 9
      • Ylihärmä

pitää koittaa jos noilla ohjeilla sais toimimaan.

Komeen näkönen bemari muuten sulla
      BMW 530I V8

Comment

• 730ia
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 1457
        • pohjois-pohjanmaa, oulu

onko mulla peli menetetty kun näppäilin sen koodin väärin ku siinä kysyttiii ja nyt ei vissii voi tehä mitään. jos joku tarttee nii lähtee halvalla.
        F20 118d Aut.
        ________
        Volvo S40
        MB W204
        e90 320d
        e46 coupe
        e32 730ia

Comment

• Tikkar
          Newbiemmer
          • Dec 2004
          • 9
          • Ylihärmä

Mulla alko radio toimia kun odotti vaan muutaman päivän. Yht' äkkiä vaan tuli näytölle teksti CODE ja näppäilin koodin ja toimii!
          BMW 530I V8

Comment

• 525iiäxä
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2005
            • 1853
            • Lappeenranta, Finland

Entäs jos koodi ei ole tiedossa ja pitäis radio irrottaa... ? En ole tutkinut hanskalokeroa vielä sillä silmällä, ties vaikka koodi löytyisikin. Mitäs jos ei löydy ?

Volvo V70 2.4T -02
            E30 323i -84 (taas)

Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

Comment

• rocroc
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 573
              • keminmaa

Koodin saanee Bmw:ltä. Kaverin autossa akku simahti ja koodi ei ollut tiedossa, muistaakseni valmistusnumeron perusteella sen hakivat, edellyttää että radio on alkuperäisasennus.

Comment

• 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1853
                • Lappeenranta, Finland

Näyttää kyllä alkuperäisasennukselta. Hyvä tietää siltä varalta, että koodia ei löydy. Etsitään nyt vielä...

Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

Comment

• Topi_R
                  Newbiemmer
                  • Jan 2005
                  • 7

Mulla oli Saksasta tuotu e34 viime talven seisomassa, akku irroitettuna, ja kun keväällä palattiin asiaan niin radion näytössä vain teksti "----". Radio siis alkuperäinen BMW Bavaria. Selvittelin asiaa joiltakin saksalaisilta keskustelufoorumeilta (linkkejä ei oo enää tallessa) mutta kyseessä oli vähän samanlainen ilmiö kun kännykässä PIN ja PUK koodit. Neljä viivaa on siis se paskempi vaihtoehto (PUK) jos on vaan se radion ohjekirjan mukana tullut normaali (PIN) koodi.

Asia ratkesi kuitenkin suht kivuttomasti. Autossa pitää olla virrat päällä muistaakseni 2 tuntia (tuntikin saattoi riittää, sviddu kun en enää muista tarkkaan), siis avain siinä I asennossa että radioon syttyy virrat, moottori ei tarvi olla käynnissä. Sen jälkeen "----" teksti muuttuu "code" tilaan ja silloin voi näppäillä sen koodin.

Näppäilykin oli oma taiteenlajinsa kun mulla oli radion ohjekirja silloin eri kaupungissa, ja se tapa millä radio hyväksyi niitä numeroita ei ollut ainakaan mun mielestä ihan looginen. Se siis ei mee suoraan sen 1-6 numeroiden mukaan kuten ekaksi voisi luulla! No, itse taisin sen takia lyödä koodin väärin kolme kertaa ja päästiinkin takaisin "----" tilaan, mutta parin tunnin odottelu, ja uusi yritys...

Mut toi tekniikka jolla niitä numeroita syötetään lukee radion käyttöohjeissa, siinä on muistaakseni ihan kuvakin josta voi päätellä, eli Saksan kielen taitoa ei tarvita. Jos ohjeita ei ole niin sitten saattaa olla pieni taistelu.

Comment

• 525iiäxä
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1853
                    • Lappeenranta, Finland

Koodi löytyi. Oli kirjoitettu huoltokirjaan, eli siltä osin ollaan selvillä vesillä. Katsotaan mitä sitten käy kun tulee sen syöttämisen aika...

Volvo V70 2.4T -02
                    E30 323i -84 (taas)

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎