Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b20 nakuttaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miksero669
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 48
    • turku

    e34 m50b20 nakuttaa.

    terve! eka postaus ja heti avun tarpeessa :(
    eli autona bmw 520i m50b20 e34 vm 1992
    huomasin että vie nestettä=kansi eli remonttiin ja siinä se ongelma olikin. iän myötä mennyt kunnon perusteella ja kansi oli suora. uudet tiivisteet ja kasaan ja siitä ongelmat alko....
    ELI!
    alku käynnistyksen jälkee kävi vähä mite sattu mutta haki ittes kuntoon ja jäljelle jäi nakuttavat venttiilit (ennen remonttia ei mitn ääniä) ja nyt mietityttää missä ongelma on...? huomenna ois tarkoitus ottaa vent.koppa auki ja kattoa tuleeko kaikista lävistä öljyä että onko vika siinä mutta mitä muita mahdollisuuksia on?
    kyseessä on siis hydrauliset venttiilit jotka ite säätävät ittensä MUTTA voiko olla ettei ne pystykkään siihen?
    voiko olla että jako ois inan pielessä? (mielestäni ei ole)
    mitä muita mahdollisuuksia voi olla?
    auto käy tällä hetkellä vaihtelevasti viidellä/kuudella ja vika on tulpan ''johdoissa'' eli niissä 10cm kumitapeissa en ole saanut uusia viellä. mutta voiko se vaikuttaa venttiilien nakutukseen?

    kiitoksia jo etukäteen

    edit: venttiilien kunto oli silmämääräsesti ok ja niille ei tehty mitään.
    edit2: jos huomenna selviää ettei öljy kulje kaikista aukoista = tukos niin onko millään tavalla mahdollista ''painestaa'' öljyjärjestelmää'' jotta se tukos irtoisi? tai mitä muita konsteja olisi?
    Last edited by miksero669; 26-10-2012, 22:51. Reason: unohtu
  • MR_piikki
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 1318
    • Pori

    #2
    Originally posted by miksero669 View Post
    terve! eka postaus ja heti avun tarpeessa :(
    eli autona bmw 520i m50b20 e34 vm 1992
    huomasin että vie nestettä=kansi eli remonttiin ja siinä se ongelma olikin. iän myötä mennyt kunnon perusteella ja kansi oli suora. uudet tiivisteet ja kasaan ja siitä ongelmat alko....
    ELI!
    alku käynnistyksen jälkee kävi vähä mite sattu mutta haki ittes kuntoon ja jäljelle jäi nakuttavat venttiilit (ennen remonttia ei mitn ääniä) ja nyt mietityttää missä ongelma on...? huomenna ois tarkoitus ottaa vent.koppa auki ja kattoa tuleeko kaikista lävistä öljyä että onko vika siinä mutta mitä muita mahdollisuuksia on?
    kyseessä on siis hydrauliset venttiilit jotka ite säätävät ittensä MUTTA voiko olla ettei ne pystykkään siihen?
    voiko olla että jako ois inan pielessä? (mielestäni ei ole)
    mitä muita mahdollisuuksia voi olla?
    auto käy tällä hetkellä vaihtelevasti viidellä/kuudella ja vika on tulpan ''johdoissa'' eli niissä 10cm kumitapeissa en ole saanut uusia viellä. mutta voiko se vaikuttaa venttiilien nakutukseen?

    kiitoksia jo etukäteen

    edit: venttiilien kunto oli silmämääräsesti ok ja niille ei tehty mitään.
    edit2: jos huomenna selviää ettei öljy kulje kaikista aukoista = tukos niin onko millään tavalla mahdollista ''painestaa'' öljyjärjestelmää'' jotta se tukos irtoisi? tai mitä muita konsteja olisi?
    Mitä öljyä laitoit koneeseen? Nämä muovimoottorit ovat todella nirsoja öljyn suhteen. Suositteluni on esim.castrolin magnetec, on vähän kalliimpaa joo, mutta on sitten kanssa ihan eri kamaa, kuin teboilin ja motonetin yms. ölpät.
    Toinen kohde mistä hämäävä "tikitys" voi johtua on liian löysällä oleva tulppa. Itsellä oli vastaavassa koneessa viime vuonna juurikin tuota ääntä ja syy oli, että 6 pytyn tulppa oli niin löysällä että sai käsin pyöritettyä ja täten siis hyppii siellä ainoastaan puolan kumitötsän varassa. Suosittelen myös 2 kärki tulppia näihin.. itsellä ei bochin 4 kärkisistä ainakaan jäänyt kauhean hyvä maku.
    Gas or ass, no free rides

    F10 520d lci
    E36 325 ahdistettu.

    Comment

    • miksero669
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 48
      • turku

      #3
      Originally posted by MR_piikki View Post
      Mitä öljyä laitoit koneeseen? Nämä muovimoottorit ovat todella nirsoja öljyn suhteen. Suositteluni on esim.castrolin magnetec, on vähän kalliimpaa joo, mutta on sitten kanssa ihan eri kamaa, kuin teboilin ja motonetin yms. ölpät.
      Toinen kohde mistä hämäävä "tikitys" voi johtua on liian löysällä oleva tulppa. Itsellä oli vastaavassa koneessa viime vuonna juurikin tuota ääntä ja syy oli, että 6 pytyn tulppa oli niin löysällä että sai käsin pyöritettyä ja täten siis hyppii siellä ainoastaan puolan kumitötsän varassa. Suosittelen myös 2 kärki tulppia näihin.. itsellä ei bochin 4 kärkisistä ainakaan jäänyt kauhean hyvä maku.
      mobilin 0w-40 ja on ainaki ennen öljynvaihdoissa toiminu ni epäilen et miksei nytten. ja tuo tulppa ei ole syynä :/

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎