Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i Etuiskarit

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

535i Etuiskarit

Tervehdys

E34 535i M30 -91
    Etupää kolisee tien epätasaisuuksissa, iskarin yläpäät varmaan osasyy, ja itse iskaritkin tuntuis olevan jo ehtoopuolella.

Eli kysymys onkin; Mitkä iskunvaimentimet?
    Foorumia olen selaillut, ja iskareista löytyy reilusti juttua, mutta jokaisessa ketjussa on sama ongelma omasta näkökulmastani; puhutaan vain madallus - ratapäivä&kivireki - iskunvaimentimista.

Minä etsin iskunvaimentimia vakiojousien kaveriksi, tavoitteena pehmeä ja miellyttävä kyyti, radalla en tule tällä autolla koskaan edes käymään.
    Vakiot ovat aikalailla hinnakkaat, joten mieluusti ostaisi jotkut laadukkaat aftermarket -iskarit tms. jotka saisi jotenkin järkevään hintaan.

Nykyisellään edessä on siis jotkut madaltavat tuninghärpäkkeet, joten niistäkään en voi "mallia" katsoa - ei moisia minulle enää.

Omakohtaiset kokemukset ym. tervetullutta, on niin hankala tolppien ulkonäöstä lähteä arpomaan, millaiset ne ominaisuuksiltaan ovat.

Klasu
  • mla
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 81
    • Tampere

Moi, samaa pohdin ja päädyin alkuperäisiin iskareihin (Sachs). Samalla meni uusiksi yläpään laakerit, jouset ja asennusosat (suojakumit, jousien kumit ja laipat/mutterit). Ei valittamista, paitsi peräpää tuntuu olevan eri autosta.

Kannattaa varautua uusimaan kaikki (jopa tolpat) ja yllättyä iloisesti jos jotain on ehjää

Comment

• Hamppu80
      Bimmer Rookie
      • Feb 2012
      • 88
      • Liminka

Mie pistin itelle, taakse kylläkin, sachsin vakio iskarit ja farmarin vahvistetut jouset ja olen ollu kyllä tyytyväinen iskareiden toimintaan, eikä olleet edes kalliit.

Comment

• Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Kannattaa sitten etupään iskareita sekä ylätukilaakereita ostaessa tarkistaa ne yläpään paksuudet, että sopivat toisiinsa, noissa kun on vuosimallikohtaisia eroja.

http://www.fahrwerke24.de/index.php?siteid=fw04&lang=de
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

Joo eli vieläkään en ole saanut aikaiseksi tehdä iskari - asialle mitään, mutta nyt olis tarkotus laittaa roipetta tilaukseen.

Eli haluaisin vielä varmistaa, että voin ilmeisesti siis laittaa tohon mitkä vaan iskarit (mitä siis yläpään eroavaisuuksiin tulee...) kunhan mulla on oikeanlaiset yläpäät niihin uusiin iskunvaimentimiin (ostan siis samalla uudet iskarin yläpäät..)?

Schmiedmannilta oon tavaraa ostellu ennenkin, ja noita Bilsteinin B4:sia normaalipituisina oon siis kattellu. Näistä mitään kokemuksia? Pitäs vissiin olla suurinpiirtein vakioita vastaavat?

Hankaluutena toki se, että kun tilaan iskarit, niin en pääse niitä mittailemaan ennen kun ovat saapuneet....toivottavasti liike tietää myydä niihin sitten oikeet yläpäät...

Comment

• Klasu-
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 546
            • Helsinki

Eikö kukaan osaa sanoa tähän sopivuusasiaan mitään?

Eli tarvis tietää voiko millä tahansa yläpäällä varustetut iskarit laittaa, kunhan kaverina on niille sopivat yläpäät/sopiiko kaikki E34 koppaan tarjolla olevat yläpäät kaikkiin kolmenelkkuihin?

Klasu

Comment

• aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

Originally posted by Klasu- View Post
              Eikö kukaan osaa sanoa tähän sopivuusasiaan mitään?

Eli tarvis tietää voiko millä tahansa yläpäällä varustetut iskarit laittaa, kunhan kaverina on niille sopivat yläpäät/sopiiko kaikki E34 koppaan tarjolla olevat yläpäät kaikkiin kolmenelkkuihin?

Klasu
              Juuri näin. Sopivuustaulukko olikin linkitettynä jo aiemmin tähän threadiin.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

Comment

• Klasu-
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 546
                • Helsinki

Jees, hieno homma.

Kävin tilaamassa Sachs - iskarit, kun niistä löytyi paljon positiivisia kokemuksia.
                Pitäs saapua putiikkiin huomenna, niin pääsee kattelemaan...

Yläpäitä en vielä tilannut, täytyy ensin mittailla noista uusista iskareista taulukon mitat ja funtsailla, millaset yläpäät niille pitäs laittaa kaveriksi.

AInakaan AD - liikkeen taulukoista myyjä ei osannut suorilta sanoa sopivuudesta iskarien ja yläpäiden välillä, ihmetteli lähinnä vaihtoehtojen määriä ja sekavia vuosilukuja, millon noita on tehty ym.

Comment

• Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

Noniin, sain iskarit, ja mittailin niistä tuon yläpään, edustaa " -3 " vaihtoehdon mittoja ylläolevassa taulukossa, poislukien varren kavennoksen pituus, joka ei ole 65mm vaan 67-68mm mittaustavasta riippuen.
                  Toivonmukaan tästä ei aiheudu ongelmaa.
                  Näiltäosin siis vaikuttais olevan oikea iskari tohon autoon.

Nyt vielä " -3 " yläpäät noille kaveriks ni homma pitäs olla kaiketi selvä...ilmottelen miten käy..

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎