Jep eli ei öljyt jeesannu niiku toivoin. Kolina tulee kyllä suoraa sanottuna venakopan alta. Eli jos otan venakopan auki nii mihin kannattaa kiinnittää huomio ensiks
Kyllä siellä nyt on öljyä mutta tosiaan nii tänää ois tarkotus tarkistaa venttiilinvälykset ja nokan jne kunto.
Öljyä on juu mutta nostaako se sitä ylös asti on sitten eri juttu.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Saisin halvalla kannen missä ehjät nokat nii onko jossai jotain tarkkaa ohjetta kuinka se yläosa vaihetaa sinne. Eli kun otan venakopan pois jne nii miten tulisi siitä jatkaa ku pitäs saada uus nokka kiinni.
Saisin halvalla kannen missä ehjät nokat nii onko jossai jotain tarkkaa ohjetta kuinka se yläosa vaihetaa sinne. Eli kun otan venakopan pois jne nii miten tulisi siitä jatkaa ku pitäs saada uus nokka kiinni.
Jes, juurikin näin, varsinkin jos on halu yhtään oppia näitä asioita, sekä käsiään liata.
Sulla on siellä M20-moottori joka tarkoittaa sitä että sulla on YKSI nokka-akseli ja 12 venttiiliä. Oliko siis nokassa nyt rajusti kulumaa vai? Entäs ne venttiilinvälykset?
Pelkällä kuvalla konehuoneestakin voi jo imusarjan perusteella kristallipallosta ennustaa vähän tarkemmin onko siellä M20B20 vaiko M20B25.
Vittu ku kirjottaa puhelimel nii tulee virheitä. Mulla on parin nokan päässä jotka oli kuivat semmonen ihan vitun pieni kolo minkä kynnellä tuns just ja just.
Sulla on M20 kone tosiaan siellä. Käy hakee esim. alfamerin korjausopas, lukaiset sen läpi ja sitten alat aukoo yläkertaa. Jakohihnan joudut irroittaa jos nokan vaihdat, joten varaudu ostamaan uusi hihna+vesipumppu+rullat mahdollisesti. Ja sitten sen jaon kohdilleen saamiseen tarkkuutta, muuten napsahtaa venttiili mäntään.
Edit: korjataanpa vähäsen kun luin uudestaan kirjoituksesi.. Eli ne ihan pienet kulumat ei nokassa haittaa, se on luonnollista. Laita tänne kuva niin voidaan katsoa minkä näköistä siellä yläkerrassa on.
Jos ei mitään käsitystä siitä miten eroaa M20B20/B25 imusarjat ja tässä nyt myös arvotaan mikä kone sulla siellä on niin laita se kuva omasta autosi moottorista. Turha noita googlella ettiä samoja kun haulla tulee kumpaakin ja sitten linkittää tänne ne niin vaikea arvata mikä se sinun koneesi silti on.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Ai on normaalia kulumaa.. vähän tuntui että ei se öljy pääse sinne ylös asti koska ne nokat on aika kuivat.. ja laitan kuvaa omasta koneesta tänään vielä kaadoin litran öljyä koneeseen ja pistin käyntiin. Kolina hiljeni huomattavasti noin 10-15sek ajaksi mitta sitten alkoi taas.. elikkä mitä pitäs sen osalta tarkistaa että mikä on rikki kun ei tuu kunnolla öljyä yläkertaan.
Tässä vähän niitä kuvia mitä kaipasitte itel ei oo himas mtn työkaluja nii en saanu venakoppaa pois. Mutta laitan sieltä venakopan alta kuvia lähipäivinä. Eilen se oli auki mutta en tajunnut kuvia ottaa.
Niinkuin varmaan huomaat jos tarkasti vertailet WIKI-kuvaa ja sinun kuviasi, niin imusarja on erimuotoinen. Sulla on siellä B20-imusarja (luultavasti siis B20 konekin), WIKI-kuvassa on B25....
Comment