Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämpö/neste probleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j_oku
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 44
    • finland

    lämpö/neste probleema

    Elikkä auto malli e34 525td.. ja vika on lämpöjen nousu/ nesteen väheneminen
    ylivuoto putken kautta,vai mikä se nyt oli välillä nesteet pysyy ok 2-3 päivää ja taas joskus saa lisätä päivän välein lämmöt nousee suht korkealle ei aivan punaselle asti.. ja kun nestettä lisää vaikka parin päivän päästä niin paine pihisee pikku hiljaa... vaihdettiin täs lohkolämmitin ja innokas remppa mies ei malttanut odottaa pitkän ajon jälkeen jäähtymistä kovin kauvaa vaan päästi nesteen mäelle jotka tuli kovana suihkuna.... mutta tällästä tällä kertaa jos jotain neuvoja sais niin kiitos nam!!!!
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    ilmaus kunnolla tehty.:think

    Comment

    • illu^^
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1703
      • Kajaani

      #3
      Lisääntyykö öljy??

      Äkkiä kuulostais että kannentiiviste on ainakin saatu poltettua, huonolla tuurilla halkaistu myös kansikin.. Toki häiritsee nestekiertoa sekin jos on sattunu menemään ne lämppärin kennolta tulevat letkut väärinpäin..

      Comment

      • Sharedoc
        Bimmer Rookie
        • Jul 2011
        • 122
        • Oulu

        #4
        Termostaatti ja vesipumppu kannattaisi vaihtaa jos ei ole jo vaihdettu. Ne on halpoja ja suht. helppo vaihtaa.
        Ex: BMW E34 525 td autom touring -93 (meni lunastukseen kolarin vuoksi)
        MB W123 300D -76 , MB W124 260E - 88 autom.
        Volvo 245SE B200F AW70 -91, Volvo 945 B230FK AW71L -98

        Comment

        • Valtsi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 241
          • Harjavalta

          #5
          Ja paisarin korkki.

          Comment

          • buusaman
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 157
            • turku

            #6
            Ensin

            Vaihda ensin termostaatti, jos muovikopan takana/alla niin se halkeaa ihan varmasti. Varaudu tähän, koita momenttiavaimella laittaa sitten takaisin.
            Bmw marmorilta kun kysyin niin kesti 4 päivää muistaakseni tulla ko osan. Tilaa valmiiksi se sinne vaikka. Jos alumiinia tms niin eikait sitten muuta kuin uusi tiiviste kanssa.

            Sitten vesipumppu, mallia metallisiivillä jos mahdollista. Kestää paremmin.

            Onko sulla sähköflekti vai visko? Pyöriikö niinkuin pitää?
            Kupliiko paisarissa jos kone on lämmin ja auto käynnissä, VARO!!!! tulee kuumat vedet helposti silmille. AVAA ERITTÄIN VAROVASTI!!!!
            Onko öljykorkissa valkoista tahnaa paljon?

            Itsellä joskus oli diesel mazdassa niin että teki tota mutta aina jos kone lämmin ja sammutti auton niin tuli pihalle nesteet. Myin auton niin uusi omistaja väitti että vika oli syylärissä, mutta kaipa siitä kansi oli menny.
            (tod näköisempää)
            Noissahan on opelin dieselikone, onkohan niissäkin niin että jos on kansivika niin sitten on yleensä aina kansi halki?

            Itse kun asensin lohkolämmittimen niin huomasin että vuotaa pikkusen, ettei tuu sieltä nesteet?
            Voi myös olla mahdollista mutta erittäin harvinaista, että nappaa ilmaa jostain todella pienestä raosta sisään kiertoon mutta ei vuoda ulospäin. Tämä siis TODELLA HARVINAISTA.

            Mun mielestä ei kansi pala jos autosta laskee vedet ulos jos on käynyt norm lämpöisenä ennen sitä.
            Kai olet katsonut auton käydessä ettei vuoda mistään, yleensä pienet vuodot löytää vain jos autossa on kierroksia ja kone läämin kunnolla (eniten painetta silloin) Joskus esim letkussa voi olla nuppineulanpään kokoinen reikä josta sitten ajossa ruippaa nesteet tai syylärissä sama juttu.

            Dignoosi tässä kohtaa: Nesteet häviää, ilmaa tulee tilalle, ilma laajenee lämpiessään enemmän kuin neste ja kertyy liikaa painetta joten sen takia ruippaa ulos nesteet.
            Hoito: Ensimmäisenä uusi paisuntasäiliön korkki (bensakoneissa suositaan 1,4 bar korkkia vaikka orggis 2.0 bar koska rikkoo syylärin talvella)
            Tarkista nestetasoa usein silti!!!

            Jos vika häviää niin vika korkin venttiilissä, mutta silti nesteet luultavasti häviää jostain. Terve kone ei sylje nesteitä pihalle, jostain syystä paine nousee liian kovaksi.
            Lämpötila silloin kun nesteet tulee pihalle?

            Siinä kaikki mitä tuli mieleen, paitsi että vika voi olla myös ylivuotoputken venttiilissä (jos sellainen on edes olemassa = )
            Last edited by buusaman; 21-01-2013, 09:24. Reason: infoo lisää
            Benis Mahtavan Waltava

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by buusaman View Post

              Noissahan on opelin dieselikone
              Nusnus, mutta eikös niissä opeleissa oo bemarin dieselkone eikä toisinpäin ....

              Comment

              • j_oku
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 44
                • finland

                #8
                Originally posted by buusaman View Post
                Vaihda ensin termostaatti, jos muovikopan takana/alla niin se halkeaa ihan varmasti. Varaudu tähän, koita momenttiavaimella laittaa sitten takaisin.
                Bmw marmorilta kun kysyin niin kesti 4 päivää muistaakseni tulla ko osan. Tilaa valmiiksi se sinne vaikka. Jos alumiinia tms niin eikait sitten muuta kuin uusi tiiviste kanssa.

                Sitten vesipumppu, mallia metallisiivillä jos mahdollista. Kestää paremmin.

                Onko sulla sähköflekti vai visko? Pyöriikö niinkuin pitää?
                Kupliiko paisarissa jos kone on lämmin ja auto käynnissä, VARO!!!! tulee kuumat vedet helposti silmille. AVAA ERITTÄIN VAROVASTI!!!!
                Onko öljykorkissa valkoista tahnaa paljon?

                Itsellä joskus oli diesel mazdassa niin että teki tota mutta aina jos kone lämmin ja sammutti auton niin tuli pihalle nesteet. Myin auton niin uusi omistaja väitti että vika oli syylärissä, mutta kaipa siitä kansi oli menny.
                (tod näköisempää)
                Noissahan on opelin dieselikone, onkohan niissäkin niin että jos on kansivika niin sitten on yleensä aina kansi halki?

                Itse kun asensin lohkolämmittimen niin huomasin että vuotaa pikkusen, ettei tuu sieltä nesteet?
                Voi myös olla mahdollista mutta erittäin harvinaista, että nappaa ilmaa jostain todella pienestä raosta sisään kiertoon mutta ei vuoda ulospäin. Tämä siis TODELLA HARVINAISTA.

                Mun mielestä ei kansi pala jos autosta laskee vedet ulos jos on käynyt norm lämpöisenä ennen sitä.
                Kai olet katsonut auton käydessä ettei vuoda mistään, yleensä pienet vuodot löytää vain jos autossa on kierroksia ja kone läämin kunnolla (eniten painetta silloin) Joskus esim letkussa voi olla nuppineulanpään kokoinen reikä josta sitten ajossa ruippaa nesteet tai syylärissä sama juttu.

                Dignoosi tässä kohtaa: Nesteet häviää, ilmaa tulee tilalle, ilma laajenee lämpiessään enemmän kuin neste ja kertyy liikaa painetta joten sen takia ruippaa ulos nesteet.
                Hoito: Ensimmäisenä uusi paisuntasäiliön korkki (bensakoneissa suositaan 1,4 bar korkkia vaikka orggis 2.0 bar koska rikkoo syylärin talvella)
                Tarkista nestetasoa usein silti!!!

                Jos vika häviää niin vika korkin venttiilissä, mutta silti nesteet luultavasti häviää jostain. Terve kone ei sylje nesteitä pihalle, jostain syystä paine nousee liian kovaksi.
                Lämpötila silloin kun nesteet tulee pihalle?

                Siinä kaikki mitä tuli mieleen, paitsi että vika voi olla myös ylivuotoputken venttiilissä (jos sellainen on edes olemassa = )






                kiitoksia vinkeistä... nyt ollaan vaihdettu termostaatti, vesipumppu,painekorkki... ja samat viat jatkuu... ei tuu öljykorkkiin tahmaa eikä muutenkaan nesteet saastas. jos vie kokeilis sitä syylärin päätä....ja sitten kansii auki... mutta joku viisas ties kertoo että jos kansi kiero niin ei oo tuos konees mahd oikaista kun on niin pieni toleranssi (olisko näin?) kone taitaa olla mallia m51......

                Comment

                • j_oku
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 44
                  • finland

                  #9
                  kansi

                  ja seuraavaan asiaan kun nyt on todettu että se on kansivikainen...............onkohan se kannen aukaisu ydinfysiikkaa vaativaa taitoa kun toiset sanoo että ei itte... ja toiset taas et kyllä mut kattoo mitä tekee jne..... suositellaan bmw omia työkaluja sitten taas joku sanoo et piisaa kun on oikeen kokosia poranteriä joilla lukita paikkoja.... jne...
                  sillä vain lähden kyseleen kun appiukko on kova sepittään autoja ja on useita koneita fiksaillut.. mutta joku oli mennyt sille sanoon et ei kannata itte mennä avamaan et kova/todella vaikee työ.......... olisko kellään kokemuksia

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16344
                    • Leppävirta

                    #10
                    Originally posted by j_oku View Post
                    ja seuraavaan asiaan kun nyt on todettu että se on kansivikainen...............onkohan se kannen aukaisu ydinfysiikkaa vaativaa taitoa kun toiset sanoo että ei itte... ja toiset taas et kyllä mut kattoo mitä tekee jne..... suositellaan bmw omia työkaluja sitten taas joku sanoo et piisaa kun on oikeen kokosia poranteriä joilla lukita paikkoja.... jne...
                    sillä vain lähden kyseleen kun appiukko on kova sepittään autoja ja on useita koneita fiksaillut.. mutta joku oli mennyt sille sanoon et ei kannata itte mennä avamaan et kova/todella vaikee työ.......... olisko kellään kokemuksia
                    Jos siitä selviää joillain kympeillä kun asiansa osaava koneistamo oikaisee kannen niin kannattaako lähteä itse arvuuttelemaan onnistuuko se ja varsinkin jos ei ole kunnon vehkeitä. Tai en tiedä onko mutta kumminkin. Ja osassa näityä koneistamoita kun saa kannen myös koeponnistettua että onko se halki yms..
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎