Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orkkis IR-kaukosäätimen ohjelmointi ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4319
    • Kannus/Kokkola

    Orkkis IR-kaukosäätimen ohjelmointi ongelma

    Kyseessä 3/90 valmistettu E34 M5. Varustettu tehtaan varashälyttimellä johon kuuluu myös tuo makea kännykän kokoinen IR kaukosäädin. Patterithan tuosta oli tyhjänä, joten uusin ne ja säädin tuntuisikin pelaavan. Heijastavaa pintaa vasten tehty testi menee läpi (valo jää palamaan kun nappia pitää pohjassa). Jostain syystä silti kake ei halua keskustella auton kanssa. FAQista löysin tuon ohjelmointi ohjeen, mutta ei vaan halua toimia. Säädin räpyttää lediä viisi kertaa = ei onnistu.

    Ovet lukittaessa avaimella varashälyttimen ledi (keskituuletusaukon päällä) räppii n. 10s, jonka jälkeen jää palamaan (ainaki pariksi minuutiksi mitä seurasin).

    Onko jollain ajatuksia mistä tuo ohjelmointi ongelma voisi johtua ? Olisiko jollain Kokkolan alueella tollasta vastaavaa kaukosäädintä, jota vois koittaa ohjelmoida tohon mun autoon ? Sais selville onko ongelma säätimessä vai autossa...
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2096
    • ǝɓuᴉʌʎH

    #2
    Originally posted by Maza View Post
    Kyseessä 3/90 valmistettu E34 M5. Varustettu tehtaan varashälyttimellä johon kuuluu myös tuo makea kännykän kokoinen IR kaukosäädin. Patterithan tuosta oli tyhjänä, joten uusin ne ja säädin tuntuisikin pelaavan. Heijastavaa pintaa vasten tehty testi menee läpi (valo jää palamaan kun nappia pitää pohjassa). Jostain syystä silti kake ei halua keskustella auton kanssa. FAQista löysin tuon ohjelmointi ohjeen, mutta ei vaan halua toimia. Säädin räpyttää lediä viisi kertaa = ei onnistu.

    Ovet lukittaessa avaimella varashälyttimen ledi (keskituuletusaukon päällä) räppii n. 10s, jonka jälkeen jää palamaan (ainaki pariksi minuutiksi mitä seurasin).

    Onko jollain ajatuksia mistä tuo ohjelmointi ongelma voisi johtua ? Olisiko jollain Kokkolan alueella tollasta vastaavaa kaukosäädintä, jota vois koittaa ohjelmoida tohon mun autoon ? Sais selville onko ongelma säätimessä vai autossa...
    Onko tästä apua vaiko ihan perseestä?

    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • Maza
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 4319
      • Kannus/Kokkola

      #3
      Originally posted by SushiX View Post
      Onko tästä apua vaiko ihan perseestä?

      http://www.m5board.com/vbulletin/e34...-sequence.html
      Valitettavasti ei ole apua.. Ohjeethan tuossa on käsittääkseni uudemmalle ja vanhemmalle systeemille. Toi eka proseduuri on uudemmalle.

      Mulla siis tökkää homma tähän kohtaan:

      - Get inside the car, close all doors
      - Turn on ignition to position 2, do not start the car.
      Use a key without remote ( like valet key )
      - Place IR remote on dashboard LED
      Press unlock button until LED flash slowly ( and stopped )
      The first one coded is primary IR remote.
      Tode another remote by doing the same as above.
      You can code up to four IR remotes
      - Turn off ignition
      - Open and close the door
      - You should be able to lock/unlock using all remotes
      - When primary remote has been used over 100 times without other
      remotes,
      secondary remotes will need to press twice to lock/unlock
      When primary used over 1000 times without secondary remotes,
      secondary remotes will need to be recoded with primary

      Comment

      • SushiX
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 2096
        • ǝɓuᴉʌʎH

        #4
        Originally posted by Maza View Post
        Valitettavasti ei ole apua.. Ohjeethan tuossa on käsittääkseni uudemmalle ja vanhemmalle systeemille. Toi eka proseduuri on uudemmalle.

        Mulla siis tökkää homma tähän kohtaan:

        - Get inside the car, close all doors
        - Turn on ignition to position 2, do not start the car.
        Use a key without remote ( like valet key )
        - Place IR remote on dashboard LED
        Press unlock button until LED flash slowly ( and stopped )
        The first one coded is primary IR remote.
        Tode another remote by doing the same as above.
        You can code up to four IR remotes
        - Turn off ignition
        - Open and close the door
        - You should be able to lock/unlock using all remotes
        - When primary remote has been used over 100 times without other
        remotes,
        secondary remotes will need to press twice to lock/unlock
        When primary used over 1000 times without secondary remotes,
        secondary remotes will need to be recoded with primary
        Olisiko voinu tulla ohjeiden tekijällä kirjotusvirhe ja se olisikin lock button? Kuulostaisi omituiselta, mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen?
        E90 07 335D
        Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4319
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Originally posted by SushiX View Post
          Olisiko voinu tulla ohjeiden tekijällä kirjotusvirhe ja se olisikin lock button? Kuulostaisi omituiselta, mutta voisi olla kokeilemisen arvoinen?
          Ei taida olla kirjoitusvirhettä, mutta tuokin vaihtoehto on toki kokeiltu. Täytynee tässä kohtaa vaan olettaa, että kake ei keskustele auton kanssa, joten missä voisi vika olla ? Kaukosäädin vaikuttaa testin perusteella ehjältä.. voikos tuossa vastaanotin puolella olla häikkää ? Tai siis tietysti voi olla, mutta olis mukava tietää ennakkotapauksista ennenkuin lähtee osa kerrallaan vaihtamaan uutta tilalle...

          Comment

          • SushiX
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 2096
            • ǝɓuᴉʌʎH

            #6
            Originally posted by Maza View Post
            Ei taida olla kirjoitusvirhettä, mutta tuokin vaihtoehto on toki kokeiltu. Täytynee tässä kohtaa vaan olettaa, että kake ei keskustele auton kanssa, joten missä voisi vika olla ? Kaukosäädin vaikuttaa testin perusteella ehjältä.. voikos tuossa vastaanotin puolella olla häikkää ? Tai siis tietysti voi olla, mutta olis mukava tietää ennakkotapauksista ennenkuin lähtee osa kerrallaan vaihtamaan uutta tilalle...
            En uskonutkaan, että se olisi kirjoitusvirhe, mutta hyvä, että on saatu sekin pois laskettua.

            Toimiiko muuten lukot oikein napeista? Voisi melkein ottaa hälytin/kaken boksin/johdot auki.. Sijaitsee varmaankin takapenkin alla.. :think
            Voisiko olla joku kosketushäikkä johdoissa?
            E90 07 335D
            Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Liekkö tällä ongelmalla mitään yhteyttä tuohon keskuslukituksen ongelmaan. Ovien pitäisi ilmeisesti alunperin mennä lukkoon kääntämällä avainta 45 astetta myötäpäivään vaan eipä mene. Joutuu kääntämään 90 astetta (takalukkotoiminto?) ja senkin joutuu tekemään kahteen kertaan. Sama homma avatessa. Googlettamalla koitin etsiä tietoa ja ilmeisesti ongelma _voisi_ olla esimerkiksi takakontin johtosarjassa (sulake?), takakontin lukossa tai jopa ovien keskuslukon toimilaitteissa. Pitääpäs nyt korjata tuo ongelma ensiksi ja sitten kokeilla tuota ohjelmointia uudelleen.

              Keskuslukituksen ongelmat lienee aika yleisiä e34:ssa. Mulla on tainnut yhdessä ainoassa seitsemästä toimia oikein..

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                #8
                Mulla on kanssa ollut hieman ongelmia -93 540i:n orkkis hälyttimen kanssa. Ei lähde auto aina käyntiin, satunnaisella lukkojen+avaimien nappien renkkaamisella se lopulta on aina sitten lähtenyt mutta mitään fiksua "oikeaa" toimintamallia en ole siihen silti keksinyt :/

                Vika alkoi todennäköisesti ilmetä kosteiden kelien alettua.
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Maza
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 4319
                  • Kannus/Kokkola

                  #9
                  Originally posted by Maza View Post
                  Liekkö tällä ongelmalla mitään yhteyttä tuohon keskuslukituksen ongelmaan. Ovien pitäisi ilmeisesti alunperin mennä lukkoon kääntämällä avainta 45 astetta myötäpäivään vaan eipä mene. Joutuu kääntämään 90 astetta (takalukkotoiminto?) ja senkin joutuu tekemään kahteen kertaan. Sama homma avatessa. Googlettamalla koitin etsiä tietoa ja ilmeisesti ongelma _voisi_ olla esimerkiksi takakontin johtosarjassa (sulake?), takakontin lukossa tai jopa ovien keskuslukon toimilaitteissa. Pitääpäs nyt korjata tuo ongelma ensiksi ja sitten kokeilla tuota ohjelmointia uudelleen.

                  Keskuslukituksen ongelmat lienee aika yleisiä e34:ssa. Mulla on tainnut yhdessä ainoassa seitsemästä toimia oikein..

                  Itse itselleni vastaten - kyllähän noilla asioilla oli yhteyttä. Takakontin luukun johtosarjassa oli aiemmin vikaa ja sen yhteydessä? oli näköjään takapenkin alta irrotettu keskuslukon? 7,5A sulake. Nyt johtosarja kunnossa ja sulake paikoillaan niin pelaa keskuslukko virheettömästi avaimella.

                  Samoin myös IR kaken ohjelmointi onnistui ja muuten tuo tuntuu pelaavankin täysin, MUTTA jostain syystä ovet ei aukea "auki"-napista. Sisävalot kyllä syttyy, mutta ovet ei aukea.. Mikähän tuossa nyt voisi vielä olla vikana ? Tuskin on enää isosta asiasta kiinni... Avaimella kuitenkin siis aukeaa ovet siinä 45 asteen asennossa.

                  Edit. Toimiihan se prkl. Seuraavalla kerralla ku kävin pihalla kokeilemassa niin pelaa niin avaus kuin lukituskin. Varashälyttimen kytkeminen toimi vaan viiveellä, mutta oli prkl jäänyt takapenkin istuinosa pois ja siinä on yksi mikrokytkin hälyttimelle niin varmaan sitä vaan ihmetteli. Nyt pelaa kaikki täydellisesti - saa ovet auki ja lukkoon tolla leivänpaahtimella. Makeata
                  Last edited by Maza; 03-01-2013, 19:30.

                  Comment

                  • Maza
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 4319
                    • Kannus/Kokkola

                    #10
                    No liian aikasin tuli juhlittua.

                    Jossain kohtaa näyttää ovet (tai ainakin kuskin ovi) pomppaavan auki, vaikka laittaa ovet takalukkoasentoon ja hälyn päälle. Tänä aamuna mukava yllätys, kun kuskin ovi aukes vahingossa ja häly päällä. Naapurit varmasti arvosti.

                    Ovet ei siis pysy lukossa.. ja välistä sain taas toistettua tuon aiemman ongelman, jossa ovet menee lukkoon kakesta muttei aukea. Avausnappia painamalla ainoastaan sisävalo syttyy. Pitää nyt alkuun tutkia, että kaikki ovet tosiaan menee kunnolla lukkoon ettei sen takia tuo lukitus aukea.

                    Comment

                    • Pretoriaani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 3842
                      • Hyvinkää, Finland

                      #11
                      Kanittaako lukkotapit jotenkin esmes ovipahviin? Omassa kolmenepassa oli juurikin tuota ongelmaa ja syyksi paljastui, että yhden oven lukkotappi ei päässyt laskeutumaan alas asti. Ei myöskään auennut ensiyrityksellä, koska tappi otti juurikin ovipahviin kiinni.
                      I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎