Announcement

Collapse
No announcement yet.

540iA käynnistysongelma *RATKAISTU*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 426Hemi
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2008
    • 621
    • Pälkäne

    540iA käynnistysongelma *RATKAISTU*

    Aihetta on sivuttu jonkinverran ennenkin, mutta nyt oireet/temppuilut sen verran eroaa muiden topiccien vastaavista että kokeillaan aloittaa ihan uusi ketju.

    -93 540 automaatissa isoin ongelma on käynnistys. Yön yli tai vähääkään pidempään seistyään ei meinaa lähteä millään käymään. Startti sahaa hienosti, mutta ei edes lupaa. Sitten yhtäkkiä saattaa lähteä ihan ongelmitta käyntiin.

    Ensin kuvittelin tuon johtuvan oikuttelevasta vakio hälytinsysteemistä, mutta jos auton saa ajettua lämpöiseksi, ei sillä ole mitään vaikutusta miten ovia aukoo tai sulkee tai orig. kauko-ohjainavaimen nappeja painelee. Se lähtee kyllä hienosti.

    Toinen ongelma joka ehkä liittyy edellämainittuun, on auton yhtäkkinen sammuminen. Paikallaan kun antaa käydä tyhjää, saattaa sammua yhtäkkiä ja lähtee kyllä taas kun käynnistää uudestaan.

    Sama on käynyt ajossa, saattaa kesken ajon vain sammua; vaihde vapaalle ja uudella startilla käymään ja meno jatkuu. Tähän ei mielestäni ole ollut moottorin lämpötilalla kovinkaan isoa vaikutusta.

    Ajatuksia mikä noita voisi aiheuttaa? Vikakoodit on menossa lukuun tässä kun vaan toisen harrastajan kanssa ehtii.
    Last edited by 426Hemi; 05-01-2013, 12:46.
    ex: viitisenkymmentä bmw+muut
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Kampi tunnistin tai vastaavaa.

    Comment

    • vellu87
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 119
      • harjavalta

      #3
      mulla oli kampiakselin asentotunnistin sökö,ihan samanlaiset oireet.
      nykyinen: E34 525i touring-92 ja E28 "M535i " -86
      exät:
      e30 318 M40B18 -88
      e28 535 M30B34-87
      e32 735 M30B34 -89
      e34 535 M30B34 -89
      e34 530 M60B30 iA -93
      e30 325 M20B25 -85
      e34 540 M60B40 iA -93
      e39 525 M54B25 -01
      e34 540iA M60B40 -93
      e38 740iA M60B40 -96

      Comment

      • 426Hemi
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2008
        • 621
        • Pälkäne

        #4
        Tänään päivällä ei sitten enää auto inahtanutkaan. Sahasin akun melkein tyhjäks, ei toivoakaan että lupais edes. Hain KL varaosista uuden kampiakslin asentotunnistimen. Täytyy illemmalla vaihtaa ja katsoa vaikuttaako mihinkään.
        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

        Comment

        • 426Hemi
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 621
          • Pälkäne

          #5
          Ongelma hävisi kokonaan kampuran asentotunnistimen vaihdolla
          ex: viitisenkymmentä bmw+muut

          Comment

          • buusaman
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 157
            • turku

            #6
            Helppo tarkistaa

            Ainakin manuulia voi vaihde silmässä työntää jolloin kampiakseli liikkuu ja sit jos lähtee käyntiin niin vika siinä.
            Benis Mahtavan Waltava

            Comment

            • marko83
              BTCF Member
              • Jun 2008
              • 222
              • Raahe

              #7
              Originally posted by buusaman View Post
              Ainakin manuulia voi vaihde silmässä työntää jolloin kampiakseli liikkuu ja sit jos lähtee käyntiin niin vika siinä.
              Kai se kampura startillaki pyörii

              Comment

              • 426Hemi
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2008
                • 621
                • Pälkäne

                #8
                Originally posted by marko83 View Post
                Kai se kampura startillaki pyörii
                Jep

                Samanlailla se moottori (=kampiakseli) pyörii jos työntää vaihde päällä, startilla tai vaikka ajatuksen voimalla.

                Jos ko. anturi on rikki, moottorinohjaus ei tiedä että moottori pyörii ja se ei silloin anna sinne tarvittavaa bensaa/kipinää/molempia jotka käymiseen tarvitaan. Tai jos anturi ei ole ihan mykkä mutta menossa rikki, saattaa keskusteluyhteys sen ja moottorinohjauksen välillä pätkiä joka aiheuttaa yhtäkkisiä sammuiluja sekä käynnistysongelmia.
                ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by buusaman View Post
                  Ainakin manuulia voi vaihde silmässä työntää jolloin kampiakseli liikkuu ja sit jos lähtee käyntiin niin vika siinä.
                  Tää olikin hyvä vinkki
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • E34Touring
                    BTCF Member
                    • Nov 2008
                    • 852
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by buusaman View Post
                    Ainakin manuulia voi vaihde silmässä työntää jolloin kampiakseli liikkuu ja sit jos lähtee käyntiin niin vika siinä.
                    Joo ite testasin samalla lailla oliko sulakkeet ehjät, helpompi siinä työnnellessä tsekata
                    BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
                    p.010 411 2381 / VKV Service

                    E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
                    E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
                    E34 M5 -91 Diamantschwarz
                    E39 M5 SC -99 Avusblau
                    E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
                    F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
                    F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

                    E46 M3 Individual -02 Imolarot2
                    E38 L7 -98 Titansilber
                    Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent

                    Comment

                    • marko83
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 222
                      • Raahe

                      #11
                      Originally posted by E34Touring View Post
                      Joo ite testasin samalla lailla oliko sulakkeet ehjät, helpompi siinä työnnellessä tsekata
                      Varsinki jos saa vielä emännän työntään

                      Comment

                      • SaQwa
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2009
                        • 545
                        • kempa

                        #12
                        Originally posted by marko83 View Post
                        Varsinki jos saa vielä emännän työntään
                        Vielä parempi jos saa sen jälkee emäntää työntää.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎