Announcement

Collapse
No announcement yet.

540ia E34 käynti kierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kyrdelli
    Bimmer Rookie
    • Dec 2007
    • 96

    540ia E34 käynti kierroksilla

    eli tuli tossa maanantaina PIKKU vika rotteloon. 1500-2000 kierroksilla kone tärisee matalasti. oli sitten veto päällä tai ei. ajaessa tärisee enemmän. tai ainakin tuntuu siltä. heti kun menee yli 2000 kierroksen niin ei tärise enään.

    sit toinen PIKKU vika. nostaa kierroksen vaikka 4000 niin kierrokset rupee vetään 3500-4000 väliä. 3000 kierroksilla ei vielä kierrokset heittelehdi. auto toimii tyhjäkäynnillä hyvin mut heti ku kierroksia tulee niin ei enää toimi. öljyt, + muut nesteet kattottu ettei ole sekasin. piuhaan pääsen vasta 2-4 viikonpäästä.

    sit kysymys yhestä vaijerista. vaijeri sijaitsee koneen nokalla ja kääntää läppää ilmanotto putkessa. löytyiskö jotain räjäytys kuvaa kyseisestä vaijeriviritelmästä? todennäkösesti kääntää läppää auki ja kiinni ku polkee kaasua. realoem:stä koitin löytää mut en löytänyt. pitäs viä 1.5kk ajella ja hakee vikalista ja ottaa ikuisuus projektiks. ku ei tosta kukaan maksa mitään. tosin en oo koittanukkaan myydä.
  • SushiX
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 2096
    • ǝɓuᴉʌʎH

    #2
    Originally posted by kyrdelli View Post
    eli tuli tossa maanantaina PIKKU vika rotteloon. 1500-2000 kierroksilla kone tärisee matalasti. oli sitten veto päällä tai ei. ajaessa tärisee enemmän. tai ainakin tuntuu siltä. heti kun menee yli 2000 kierroksen niin ei tärise enään.

    sit toinen PIKKU vika. nostaa kierroksen vaikka 4000 niin kierrokset rupee vetään 3500-4000 väliä. 3000 kierroksilla ei vielä kierrokset heittelehdi. auto toimii tyhjäkäynnillä hyvin mut heti ku kierroksia tulee niin ei enää toimi. öljyt, + muut nesteet kattottu ettei ole sekasin. piuhaan pääsen vasta 2-4 viikonpäästä.

    sit kysymys yhestä vaijerista. vaijeri sijaitsee koneen nokalla ja kääntää läppää ilmanotto putkessa. löytyiskö jotain räjäytys kuvaa kyseisestä vaijeriviritelmästä? todennäkösesti kääntää läppää auki ja kiinni ku polkee kaasua. realoem:stä koitin löytää mut en löytänyt. pitäs viä 1.5kk ajella ja hakee vikalista ja ottaa ikuisuus projektiks. ku ei tosta kukaan maksa mitään. tosin en oo koittanukkaan myydä.
    Ettei olisi kalvo mennyt?

    Kuvasta osa nro 3..



    Tuo vaijeri on muistaakseni luistoneston osa.

    Viisaammat voipi korjata..
    E90 07 335D
    Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

    Comment

    • kyrdelli
      Bimmer Rookie
      • Dec 2007
      • 96

      #3
      Originally posted by SushiX View Post
      Ettei olisi kalvo mennyt?

      Kuvasta osa nro 3..



      Tuo vaijeri on muistaakseni luistoneston osa.

      Viisaammat voipi korjata..
      eli tarkotat huohotin venttiiliä? se on tukittu jo 4v sitten ku meni paskaks ja kuulin ettei se tarvi sitä. oireet ei oo nyt samat. suunta on sinne päin tosin. tarvii koittaa vilkasta sinne sit ku kerkee.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by kyrdelli View Post
        eli tarkotat huohotin venttiiliä? se on tukittu jo 4v sitten ku meni paskaks ja kuulin ettei se tarvi sitä. oireet ei oo nyt samat. suunta on sinne päin tosin. tarvii koittaa vilkasta sinne sit ku kerkee.
        Tukittu? No hyvä, ei kai huohotinta mihinkään tarvitakkaan...

        Tulpankolot täynnä öljyä, imuvuoto jossain / pullahtanut tiiviste. Eikun tutkimaan
        Last edited by Muurahainen; 08-01-2013, 18:35.

        Comment

        • kyrdelli
          Bimmer Rookie
          • Dec 2007
          • 96

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Tukittu? No hyvä, ei kai huohotinta mihinkään tarvitakkaan...

          Tulpankolot täynnä öljyä, imuvuoto jossain / pullahtanut tiiviste. Eikun tutkimaan
          johan se 4v on kestänykkin ilman huohotinta tai mikä lieneekään. laitan kyllähuohottimen takas ku saan konerempan tehtyä! eli joskus tulevaisuudessa.

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by kyrdelli View Post
            johan se 4v on kestänykkin ilman huohotinta tai mikä lieneekään. laitan kyllähuohottimen takas ku saan konerempan tehtyä! eli joskus tulevaisuudessa.
            Ei kyllä huonosti kestänyt.

            Koneen sisällä voi olla painetta ilman huohotusta.
            Voi tulla stefat yms. tiivisteet ulos.
            Ainakin periaatteessa öljyt pyyvät parempana jos huohotus on ja kondessivedelläkin poistumistie.

            Comment

            • E34M60
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 110
              • Tampere

              #7
              Originally posted by kyrdelli View Post
              eli tuli tossa maanantaina PIKKU vika rotteloon. 1500-2000 kierroksilla kone tärisee matalasti. oli sitten veto päällä tai ei. ajaessa tärisee enemmän. tai ainakin tuntuu siltä. heti kun menee yli 2000 kierroksen niin ei tärise enään.
              Tämä kuulostaa imuvuodolta, niin kuin ylläkin jo mainittu.

              Originally posted by kyrdelli View Post
              sit toinen PIKKU vika. nostaa kierroksen vaikka 4000 niin kierrokset rupee vetään 3500-4000 väliä. 3000 kierroksilla ei vielä kierrokset heittelehdi. auto toimii tyhjäkäynnillä hyvin mut heti ku kierroksia tulee niin ei enää toimi. öljyt, + muut nesteet kattottu ettei ole sekasin. piuhaan pääsen vasta 2-4 viikonpäästä.
              Tästä ei mitään havaintoa.

              Originally posted by kyrdelli View Post
              sit kysymys yhestä vaijerista. vaijeri sijaitsee koneen nokalla ja kääntää läppää ilmanotto putkessa. löytyiskö jotain räjäytys kuvaa kyseisestä vaijeriviritelmästä? todennäkösesti kääntää läppää auki ja kiinni ku polkee kaasua. realoem:stä koitin löytää mut en löytänyt. pitäs viä 1.5kk ajella ja hakee vikalista ja ottaa ikuisuus projektiks. ku ei tosta kukaan maksa mitään. tosin en oo koittanukkaan myydä.
              Jos siis kyse on siitä vaijerista, joka ei tule kaasupolkimelta vaan se kokonaan toinen läppä, kyseessä on luistonesto (kuten ylläkin jo mainittu). Se on auki normaalisti, ja kun luistonesto puuttuu peliin, vaijeri vetää läppää kiinni päin.
              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

              Comment

              • kyrdelli
                Bimmer Rookie
                • Dec 2007
                • 96

                #8
                Originally posted by E34M60 View Post
                Tämä kuulostaa imuvuodolta, niin kuin ylläkin jo mainittu.


                Tästä ei mitään havaintoa.


                Jos siis kyse on siitä vaijerista, joka ei tule kaasupolkimelta vaan se kokonaan toinen läppä, kyseessä on luistonesto (kuten ylläkin jo mainittu). Se on auki normaalisti, ja kun luistonesto puuttuu peliin, vaijeri vetää läppää kiinni päin.
                löytyykö täältä ohjeita venttiilikopantiivisteiden vaihtoon. oon purkanu jo jonkin verran mut tuli stoppi ku ei tiä mitä purkais seuraavaks. lähinnä toi muovikotelo mis menee noita vitun pieniä johtoja. miten saan sen irti et saa ruuvattua venttiilikopan irti? yritin ettiä mut ei vaan tullu vastaan ohjeita. huomenna saan vasta tiivisteen huohottimelle niin saan sen vaihdettua ja samalla vaihdan venttiilikopan tiivisteet ja kattoo sit toimiiko!




                venttiilikopan tiivisteet vaihdettu. mutta ei puutu enää ku huohotin paikoilleen. MUTTA MITEN VITUSSA TON TIIVISTEEN SAA PAIKOILLEEN???? tuun taaas huomenna hallille katteleen ja ihmetteleen miten vitussa. jos joku viisaampi vois jotain linkkiä tai jotain laittaa ni olisin kiitollinen.
                Last edited by kyrdelli; 19-01-2013, 19:43.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Tarkoitatko siis sitä imusarjan takapään tiivistettä?

                  Sehän menee siihen uraan kun revit vanhan pois sieltä ensin.

                  Comment

                  • kyrdelli
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2007
                    • 96

                    #10
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Tarkoitatko siis sitä imusarjan takapään tiivistettä?

                    Sehän menee siihen uraan kun revit vanhan pois sieltä ensin.
                    siellä menee 2 uraa ja molempiin tungettiin mut ei vaan mene. täytyy ilmeisesti tutkia tarkemmin. löytyiskö valokuvaa?

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by kyrdelli View Post
                      siellä menee 2 uraa ja molempiin tungettiin mut ei vaan mene. täytyy ilmeisesti tutkia tarkemmin. löytyiskö valokuvaa?
                      Tähän tapaan? Tulee siis imusarjan puolelle.

                      Comment

                      • kyrdelli
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 96

                        #12
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Tähän tapaan? Tulee siis imusarjan puolelle.

                        auto on taas läjässä. mut samat viat. mitäs sit koittais?? tarvii varmaan viedä jonnekin pajalle seuraavaks. olisko imusarjan tiiviste? onko minkälainen homma? ohjeita?

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          No oma hommansa tietysti siinäkin.

                          Mitään ihmeellisiä tuossa ei ole. Pultteja vain irti ja sieltä se imarikin nousee.

                          Comment

                          • kyrdelli
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2007
                            • 96

                            #14
                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            No oma hommansa tietysti siinäkin.

                            Mitään ihmeellisiä tuossa ei ole. Pultteja vain irti ja sieltä se imarikin nousee.
                            hmmm. eikös se oo toi mihin toi huohotinkin tulee kiinni? thmäkysymys mut kuitenkin. siinähän pitää toi bensajärjestelmä ottaa pois? suuttimet? ja se harmaa mötikkä toiselta puolelta johon menee johtoja yms? on siinä toisessa päässä kiinni? koskakohan senki sit kerkeis tekeen.

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by kyrdelli View Post
                              hmmm. eikös se oo toi mihin toi huohotinkin tulee kiinni? thmäkysymys mut kuitenkin. siinähän pitää toi bensajärjestelmä ottaa pois? suuttimet? ja se harmaa mötikkä toiselta puolelta johon menee johtoja yms? on siinä toisessa päässä kiinni? koskakohan senki sit kerkeis tekeen.
                              Just se käikäle. Suuttimet on kiinni bensakiskossa ja se irtoaa muutamalla pultilla. Sen jälkeen tukeva nykäisy niin lähtee irti.

                              Suihkuttele bräkkiksellä niin kuulee onko imuvuotoa. Ei joudu sitten purkamaan turhaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎