Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mallat78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 148
    • Kymi

    E34 öljyvuoto

    Näyttäisi siltä että öljyä valuu kampiakselin stefasta.
    Onkohan millanen homma vaihtaa?
    Vuotaa vain kun kengittää autoa kunnolla.
    Ei kuluta paljoa mutta,Ikävä sotkea toisten pihalaattoja.
    Niin ja autohan on 525 24v.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    Katoppa ensin öljypohjan ruuvit että ne on kiinni. Kyllähän siinä stefan vaihdossa saa vähän hommia tehdä, nimittäin pelkästään sen dampperin kiristysmomentti on 410Nm ja se siitä on saatava tieltä pois. Sitä en osaa sanoa voiko sen stefan vaihtaa ilman että ottaa jakopäänkopan alapuoliskon irti vai ei (luulisin että voi), mutta joku M50 moottoriin ko. homman tehnyt varmaan tietää.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • oldfart
      Newbiemmer
      • Nov 2004
      • 6
      • Raisio

      #3
      Omaan 525 24 v koneeseen vaihdoin öljypohjan tiivisteen ja kampuran etustefan öljyvuotojen takia.
      Stefan vaihto sujuu kivuttomasti, mikäli valmistaa työkalun jolla kampuraa pidetään paikoillaan värähdysvaimentimen (kampuran siivapyörän) pulttia avattaessa. Oman kokemuksen mukaan suosittelen nimenomaan tekemään työkalun, enkä esim. asettamalla mitään puikkoa kytkinkaavelin läpi vauhtipyörään. Tämä siksi, että ko. pultti on todella tiukassa. Työkalun voi tehdä esim. sopivan kokoisesta (siis isosta ja vahvasta) prikasta johon porataan reijät vastaamaan värähdyksenvaimentimen 8 mm pultteja joihin työkalu kiinnittyy. Kun vielä hitsaa em. prikkaan vahvan ja pitkän varren niin työkalu on valmis. Työkalu kiinnitetään laippaan ja pultti kierretään irti. Tämän jälkeen laippa vedetään paikoiltaan ulosvetäjällä. Itse stefan vaihdon jälkeen kaikki paikoilleen käännetyssä järjestyksessä ja homman on valmis.

      Mikäli kyseeseen tulee öljypohjantiivisteen vaihto, niin 24 v E34 mallissa EI konetta tarvitse nostaa. Öljypohja vain lasketaan etukelkkaa vasten ja öljypumppu irroitetaan. Tämän jälkeen pohjan saa taiteiltua pois kun kampuraa kiertää sopivasti.

      Ei muuta kuin työniloa. T. Oldfart

      Comment

      • mallat78
        Bimmer Rookie
        • Jun 2003
        • 148
        • Kymi

        #4
        Kiitoksia neuvoista. Eiköhän tuo onnistune kun vaan ajan kanssa rassaa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎