Ennen vuodenvaihetta rupesi käyttöautosta häviämään kytkin kylmillä keleillä,aluksi polkimeen tuli vapaaliikettä enemmän, sitten eräänä kauniina kiireisenä aamuna oli koko polin lattiassa Pajalla aikasa ihmeteltyä ruuttasin sinne suoraa ruutalla NESTETTÄ pääsylinterin letkuun ja kytkin palasi kesti pariviikkoa ja taas sama homma polin lattiassa.. Vaihdoin kovalla vaivalla motonetin uudet kytkin pääsylinterin mikä oli "tehty loppuauto sen ympärille" ja työsylinterin, työsylinteri räjähti jo ilmatessa paskaksi kusi nestettä otin sen perkeleen irti ja koko sen 30e lystin sisusta oli vinossa ja tikku ulkona jumiutuneena..muutaman kerran se kesti painaa kytkimen pohjaa Toimiiko nää kalliimat sylinterit näissä vain ,vai onko laitettava jotain yyber kamaa?? Taitaa olla vaihtokamaa tietynajan kestävät alkuperäsetkin? kellään kokemuksia samanlaisesta vaivasta ja ohjetta miten sen kytkimen saa kunnolla ilmattua ja yleensäkkin toimimaan ja kestämään? onko alkuperästä järkeä huoltaa?? onko niihin edes olemas jotaa huoltosatsia??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 525 vm 95 nestekytkin ongelma
Collapse
X
-
ilmaukseen nyt ei ainakaan tarvii mitään taikoja. Kaataa nestettä riittävästi säiliöön ja käypi kahvilla. Sillä se hoituu.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Itse kanssa törmäsin tuohon samaiseen kun vaihdoin työsylinterin, ja systeemiin pääsi ilmaa. Tuolloin ilmasin painamalla ison lääkeruiskullisen jarrunestettä työsylinterin nipasta sisään, mutta ilmeisesti tämä ei ollut riittävästi...
Toimi varmaan 3-4kk ihan ongelmitta kunnes yks kerta kytkin tuntu erikoiselta ja irrotti vasta melkeen poljin matossa kiinni...
Yritin ilmata alipaineilmaimella työsylinterin nipasta, tämä ei onnistu, tosin vanhaa nestettä saa imettyä pois, mutta se ei jostainsyystä korvaudu uudella, vaan poljin lävähtää (ja pysyy) pohjaan jos sitä menee painelemaan kun on "ilmattu" alipaineilmaimella.
Tein 0,5l kokispullosta paineastian, johon kaadoin reilun desin jarrunestettä, ja paineilman avulla syötin sitä reilusti työsylinterin nipasta ylöspäin, ja nyt kytkin on toiminut taas kuukausia ongelmitta.
Comment
-
-
Tein 0,5l kokispullosta paineastian, johon kaadoin reilun desin jarrunestettä, ja paineilman avulla syötin sitä reilusti työsylinterin nipasta ylöspäin, ja nyt kytkin on toiminut taas kuukausia ongelmitta.[/QUOTE]
Joo eli sä täytit sen työsylkän täyteen ilmausnipasta nestettä ?.. Tiiä sit tot "kahvitaukohommaa" saa olla aika pitkä paussi ,et se ilma sielt lähtis vaa kaatamal säiliön täytee?? kehnosti se pääsylkkä tuntu ottavan vastaa sit nesua muutenki kun kaadoin se säiliö täytee ja polin oli lötkö 2päivää .. Tää vanha työsylkkä on kai vuotanu vähän ja halvaantuu se kytkin ajoittain .. Täytyy kokeillla uudel alkuperäis varaosa sylinteril kun hakee sen tot" painamal paineel sinne nesteet "kikkaa, jos siin pysyis kytkin pitempään:think nyt mennää vanhal työsylinteril mut uudel pääsylinteril ,kun se motonet sano jo enspolkasuil poks
Comment
-
-
Kahvitauon pituushan vaihtelee mutta voi sen määritellä kahvitauon pituiseksi. Jättää vaan sen säiliön korkin auki tauon ajaksi. Eipä siinä muuta tarvii mutta tehkää kuten parhaaksi näette. On kumma jos näihinkin juttuihin pitää jotain pullopatentteja tehdä.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Ihan helpoin ja idioottivarmin tapa on laittaa letku työsylinterin ja etujarrusatulan nippojen väliin, nipat auki ja polkemaan jarrua.. kertaakaan ei ole pettänyt- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostIhan helpoin ja idioottivarmin tapa on laittaa letku työsylinterin ja etujarrusatulan nippojen väliin, nipat auki ja polkemaan jarrua.. kertaakaan ei ole pettänyt
Comment
-
-
Originally posted by Hamppu80 View PostPerhana, eipä ole muuten käyny koskaan mielessä, mutta on varmasti helpoin ja varmin konsti, ainaki jos ei ole asiaan kuuluvia erikoistyökalujabe my woman
Comment
-
-
Originally posted by Julperi View PostEnnen vuodenvaihetta rupesi käyttöautosta häviämään kytkin kylmillä keleillä,aluksi polkimeen tuli vapaaliikettä enemmän, sitten eräänä kauniina kiireisenä aamuna oli koko polin lattiassa Pajalla aikasa ihmeteltyä ruuttasin sinne suoraa ruutalla NESTETTÄ pääsylinterin letkuun ja kytkin palasi kesti pariviikkoa ja taas sama homma polin lattiassa.. Vaihdoin kovalla vaivalla motonetin uudet kytkin pääsylinterin mikä oli "tehty loppuauto sen ympärille" ja työsylinterin, työsylinteri räjähti jo ilmatessa paskaksi kusi nestettä otin sen perkeleen irti ja koko sen 30e lystin sisusta oli vinossa ja tikku ulkona jumiutuneena..muutaman kerran se kesti painaa kytkimen pohjaa Toimiiko nää kalliimat sylinterit näissä vain ,vai onko laitettava jotain yyber kamaa?? Taitaa olla vaihtokamaa tietynajan kestävät alkuperäsetkin? kellään kokemuksia samanlaisesta vaivasta ja ohjetta miten sen kytkimen saa kunnolla ilmattua ja yleensäkkin toimimaan ja kestämään? onko alkuperästä järkeä huoltaa?? onko niihin edes olemas jotaa huoltosatsia??
Comment
-
-
Hienosti toimii edelleen kytkin omassa autossani.
Eli riittävästi vaan nestettä työsylinterin nipasta sisään (ylöspäin). jarrunestesäiliön korkki auki tällöin.
Ja ennen ko. operaatiota imasee vielä vanhat nesteet pois alipaineilmaimella työsylkän nipasta, ite sain melkolailla mustaa mujua ulos sieltä.
Comment
-
Comment