Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 vm 95 nestekytkin ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Julperi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 60
    • KOUVOSTOLIITTO

    e34 525 vm 95 nestekytkin ongelma

    Ennen vuodenvaihetta rupesi käyttöautosta häviämään kytkin kylmillä keleillä,aluksi polkimeen tuli vapaaliikettä enemmän, sitten eräänä kauniina kiireisenä aamuna oli koko polin lattiassa Pajalla aikasa ihmeteltyä ruuttasin sinne suoraa ruutalla NESTETTÄ pääsylinterin letkuun ja kytkin palasi kesti pariviikkoa ja taas sama homma polin lattiassa.. Vaihdoin kovalla vaivalla motonetin uudet kytkin pääsylinterin mikä oli "tehty loppuauto sen ympärille" ja työsylinterin, työsylinteri räjähti jo ilmatessa paskaksi kusi nestettä otin sen perkeleen irti ja koko sen 30e lystin sisusta oli vinossa ja tikku ulkona jumiutuneena..muutaman kerran se kesti painaa kytkimen pohjaa Toimiiko nää kalliimat sylinterit näissä vain ,vai onko laitettava jotain yyber kamaa?? Taitaa olla vaihtokamaa tietynajan kestävät alkuperäsetkin? kellään kokemuksia samanlaisesta vaivasta ja ohjetta miten sen kytkimen saa kunnolla ilmattua ja yleensäkkin toimimaan ja kestämään? onko alkuperästä järkeä huoltaa?? onko niihin edes olemas jotaa huoltosatsia??
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16357
    • Leppävirta

    #2
    ilmaukseen nyt ei ainakaan tarvii mitään taikoja. Kaataa nestettä riittävästi säiliöön ja käypi kahvilla. Sillä se hoituu.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #3
      Itse kanssa törmäsin tuohon samaiseen kun vaihdoin työsylinterin, ja systeemiin pääsi ilmaa. Tuolloin ilmasin painamalla ison lääkeruiskullisen jarrunestettä työsylinterin nipasta sisään, mutta ilmeisesti tämä ei ollut riittävästi...

      Toimi varmaan 3-4kk ihan ongelmitta kunnes yks kerta kytkin tuntu erikoiselta ja irrotti vasta melkeen poljin matossa kiinni...

      Yritin ilmata alipaineilmaimella työsylinterin nipasta, tämä ei onnistu, tosin vanhaa nestettä saa imettyä pois, mutta se ei jostainsyystä korvaudu uudella, vaan poljin lävähtää (ja pysyy) pohjaan jos sitä menee painelemaan kun on "ilmattu" alipaineilmaimella.

      Tein 0,5l kokispullosta paineastian, johon kaadoin reilun desin jarrunestettä, ja paineilman avulla syötin sitä reilusti työsylinterin nipasta ylöspäin, ja nyt kytkin on toiminut taas kuukausia ongelmitta.

      Comment

      • Julperi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 60
        • KOUVOSTOLIITTO

        #4
        Tein 0,5l kokispullosta paineastian, johon kaadoin reilun desin jarrunestettä, ja paineilman avulla syötin sitä reilusti työsylinterin nipasta ylöspäin, ja nyt kytkin on toiminut taas kuukausia ongelmitta.[/QUOTE]
        Joo eli sä täytit sen työsylkän täyteen ilmausnipasta nestettä ?.. Tiiä sit tot "kahvitaukohommaa" saa olla aika pitkä paussi ,et se ilma sielt lähtis vaa kaatamal säiliön täytee?? kehnosti se pääsylkkä tuntu ottavan vastaa sit nesua muutenki kun kaadoin se säiliö täytee ja polin oli lötkö 2päivää .. Tää vanha työsylkkä on kai vuotanu vähän ja halvaantuu se kytkin ajoittain .. Täytyy kokeillla uudel alkuperäis varaosa sylinteril kun hakee sen tot" painamal paineel sinne nesteet "kikkaa, jos siin pysyis kytkin pitempään:think nyt mennää vanhal työsylinteril mut uudel pääsylinteril ,kun se motonet sano jo enspolkasuil poks

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Ite ilmaillu niin että työsylinterin ilmausnipasta letku (jossa takaiskuventtiili!) pulloon ja sitten vaan kytkintä polkeen. Tarpeeks toistoja ja huolehtii vaan että säiliös on nestettä. Ja vehkeet rokkaa ...

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16357
            • Leppävirta

            #6
            Kahvitauon pituushan vaihtelee mutta voi sen määritellä kahvitauon pituiseksi. Jättää vaan sen säiliön korkin auki tauon ajaksi. Eipä siinä muuta tarvii mutta tehkää kuten parhaaksi näette. On kumma jos näihinkin juttuihin pitää jotain pullopatentteja tehdä.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Ihan helpoin ja idioottivarmin tapa on laittaa letku työsylinterin ja etujarrusatulan nippojen väliin, nipat auki ja polkemaan jarrua.. kertaakaan ei ole pettänyt
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Hamppu80
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 88
                • Liminka

                #8
                Originally posted by Axum View Post
                Ihan helpoin ja idioottivarmin tapa on laittaa letku työsylinterin ja etujarrusatulan nippojen väliin, nipat auki ja polkemaan jarrua.. kertaakaan ei ole pettänyt
                Perhana, eipä ole muuten käyny koskaan mielessä, mutta on varmasti helpoin ja varmin konsti, ainaki jos ei ole asiaan kuuluvia erikoistyökaluja

                Comment

                • penariko
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 82
                  • rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by Hamppu80 View Post
                  Perhana, eipä ole muuten käyny koskaan mielessä, mutta on varmasti helpoin ja varmin konsti, ainaki jos ei ole asiaan kuuluvia erikoistyökaluja
                  mistäs se ilma työsylinteriin on tullut? kannattaisko harkita uutta sylinteriä. niin ei ole sama ongelma seuraavilla pakkasilla:think
                  be my woman

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Itselläni oli vastaava ongelma äskettäin 518i:ssä (vm. 1995), poljin meni aivan lattiaan eikä irrottanut. Työsylinterin vaihdolla tuli aivan normaaliksi jälleen.

                    Comment

                    • Juzbe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1066
                      • Pori

                      #11
                      Originally posted by Julperi View Post
                      Ennen vuodenvaihetta rupesi käyttöautosta häviämään kytkin kylmillä keleillä,aluksi polkimeen tuli vapaaliikettä enemmän, sitten eräänä kauniina kiireisenä aamuna oli koko polin lattiassa Pajalla aikasa ihmeteltyä ruuttasin sinne suoraa ruutalla NESTETTÄ pääsylinterin letkuun ja kytkin palasi kesti pariviikkoa ja taas sama homma polin lattiassa.. Vaihdoin kovalla vaivalla motonetin uudet kytkin pääsylinterin mikä oli "tehty loppuauto sen ympärille" ja työsylinterin, työsylinteri räjähti jo ilmatessa paskaksi kusi nestettä otin sen perkeleen irti ja koko sen 30e lystin sisusta oli vinossa ja tikku ulkona jumiutuneena..muutaman kerran se kesti painaa kytkimen pohjaa Toimiiko nää kalliimat sylinterit näissä vain ,vai onko laitettava jotain yyber kamaa?? Taitaa olla vaihtokamaa tietynajan kestävät alkuperäsetkin? kellään kokemuksia samanlaisesta vaivasta ja ohjetta miten sen kytkimen saa kunnolla ilmattua ja yleensäkkin toimimaan ja kestämään? onko alkuperästä järkeä huoltaa?? onko niihin edes olemas jotaa huoltosatsia??
                      Et oo ainut tuon motonetin sylinterin kanssa painineena,itse hajotin 2kpl niitä ja molemmat hajosi vielä 5polkaisun sisällä.

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        #12
                        Hienosti toimii edelleen kytkin omassa autossani.

                        Eli riittävästi vaan nestettä työsylinterin nipasta sisään (ylöspäin). jarrunestesäiliön korkki auki tällöin.

                        Ja ennen ko. operaatiota imasee vielä vanhat nesteet pois alipaineilmaimella työsylkän nipasta, ite sain melkolailla mustaa mujua ulos sieltä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎