Jo rupes toimii!
Jees! Auto toimii, lämpöanturin vaihdolla selvittii, kaiken ton muun jälkeen... oisko kannattunu eka kokeilla anturia... öö ehkä...
Kiitos kaikille avusta kuitenkin!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 M20B25 vm89
Collapse
X
-
Lämpötila-anturi / sensori
Onko kellään tietoo tästä lämpöanturista ? mihin se tiedon lähettää ? boksille joka sitten säätelee bensan syöttöä ?
Mikä mahtaa olla anturin virallinen nimi ? in english ?
Väittivät autosalvasta että kyseistä anturia ei valmisteta enään joten ei saatavilla...
Kiitos!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by buusaman View PostEli silloin kun ei starttaa ni koitas huvikses lyödä / kopauttaa bensapumppuun ja kato auttaako. Näin yleensä saa selville bensapumpun viallisuuden muttei aina. Pumppu on takapenkin alla vai oliko sittenkin takaluukussa? Sun pitää saada se pumppu siihen näkyville kun meet kopauttamaan sitä. Voihan se olla myös kontaktivika pumpun johdoissa. Vie vikakoodin lukuun kiveriön autopartti vai mikäsenytoli. Maksaa vissiin jotain 15e
Käytetty jo aikasemmin testerissä eikä antanu mitään,
Ja joo pumpulle kontin kautta, reitti selvillä, en oo viel jaksanu perehtyy sinne.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by buusaman View PostEli silloin kun ei starttaa ni koitas huvikses lyödä / kopauttaa bensapumppuun ja kato auttaako. Näin yleensä saa selville bensapumpun viallisuuden muttei aina. Pumppu on takapenkin alla vai oliko sittenkin takaluukussa? Sun pitää saada se pumppu siihen näkyville kun meet kopauttamaan sitä. Voihan se olla myös kontaktivika pumpun johdoissa. Vie vikakoodin lukuun kiveriön autopartti vai mikäsenytoli. Maksaa vissiin jotain 15e
Takaluukussa on kansi jonka alta tuon pääsee irroittelemaan
Leave a comment:
-
-
Bensapumpusta
Eli silloin kun ei starttaa ni koitas huvikses lyödä / kopauttaa bensapumppuun ja kato auttaako. Näin yleensä saa selville bensapumpun viallisuuden muttei aina. Pumppu on takapenkin alla vai oliko sittenkin takaluukussa? Sun pitää saada se pumppu siihen näkyville kun meet kopauttamaan sitä. Voihan se olla myös kontaktivika pumpun johdoissa. Vie vikakoodin lukuun kiveriön autopartti vai mikäsenytoli. Maksaa vissiin jotain 15e
Leave a comment:
-
-
Jees eli nyt kokeiltu toisella motronicilla, massamittarilla ja "tyhjäkäyntimoottori / lisäilmaluistin" vai mikä se murikka siinä olikaan, ei vaikutusta, edelleeen samat oireet. Oottelen että saan toiset suuttimet ja lämpöanturin kokeiluun jotta vois pois sulkea taas vaihtoehtoja, ei kyllä pulputtele paisarissa.
Luin myös tosta bensapumpusta mutta kuulostaa jotenki oudolta että siinä olisi, mutta kyllä sekin kokeiluun menee jos ei näillä edisty.
Leave a comment:
-
-
joku kirjotteli aikasemmin samanlaisesta viasta ja bensapumppu oli syypää , vaihto sen ja sen jälkeen auto toimi normaalisti. oisko sulla sama vika? kannattaa tutkia se alkajaisiksi.
Originally posted by Superi- View PostMikä vaivaa! Kylmänä lähtee käyntii, kierrokset nousee hetkellisesti ( muutama min) 2500 - 3000rmp, jonka jälkeen tasottuu, ja mitä lämpösemmäksi sitä paremmaksi tyhjäkäynti käy, toimii ajossa jees ei mitään, MUTTA kun sammutan lämpösen auton ja yritän startata uudestaa niin kappas ei starttaa, joutuu 20 - 30min oottelee ennenkun lähtee käyntiin seuraavan kerran, auto käy muutenkin todella rikkaalla, sillon kun ei lähde käyntii ni bensa haisee, kipinä tulee, mutta ei vaan starttaa, tulpat kastuu. Ohjainboksi vaihdettu, ilmamassavaihdettu...
Mistä lähteä etsimään vikaa ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by buusaman View PostMutta pysyykö nesteet sisällä syylärissä, kupliiko paisarissa jos auto käynnissä?
Kansivikainen auto oireelee joskus niin että lämpösenä ei lähe käyntiin.
Lämpötilaan liittyvät anturit ensisijaisena...
Kuulostaisi siltä kun sulla ois ryyppy päällä kokoajan.
Heh, laita korkki kiinni välillä...
Eiku oikeesti, sulla jostain syystä jäis ryyppy päälle.
Mikäs osa se oli mikä kylmäkäynnistyksessä on mukana mutta tippuu pelistä pois heti kun auto lämpenee?
Lambda voi myös tehdä tuollaista kierroksien nousua.
Eikös jos suuttimet vuotaa niin ne vuotaa myös kylmänä eli tulpat kastuis myös kylmänä eikä auto lähtisi käyntiin?
"Ryyppy" ohjataan siis moottorinohjauksen kautta lisäämällä ruiskutusta.
Jos suuttimet vuotavat kylmänä ei se ehkä ole niin pahaksi käynnistykselle kun kuitenkin pitää rikastaa.
Leave a comment:
-
-
Paha pelotella
Mutta pysyykö nesteet sisällä syylärissä, kupliiko paisarissa jos auto käynnissä?
Kansivikainen auto oireelee joskus niin että lämpösenä ei lähe käyntiin.
Lämpötilaan liittyvät anturit ensisijaisena...
Kuulostaisi siltä kun sulla ois ryyppy päällä kokoajan.
Heh, laita korkki kiinni välillä...
Eiku oikeesti, sulla jostain syystä jäis ryyppy päälle.
Mikäs osa se oli mikä kylmäkäynnistyksessä on mukana mutta tippuu pelistä pois heti kun auto lämpenee?
Lambda voi myös tehdä tuollaista kierroksien nousua.
Eikös jos suuttimet vuotaa niin ne vuotaa myös kylmänä eli tulpat kastuis myös kylmänä eikä auto lähtisi käyntiin?
Leave a comment:
-
-
E34 M20B25 vm89
Mikä vaivaa! Kylmänä lähtee käyntii, kierrokset nousee hetkellisesti ( muutama min) 2500 - 3000rmp, jonka jälkeen tasottuu, ja mitä lämpösemmäksi sitä paremmaksi tyhjäkäynti käy, toimii ajossa jees ei mitään, MUTTA kun sammutan lämpösen auton ja yritän startata uudestaa niin kappas ei starttaa, joutuu 20 - 30min oottelee ennenkun lähtee käyntiin seuraavan kerran, auto käy muutenkin todella rikkaalla, sillon kun ei lähde käyntii ni bensa haisee, kipinä tulee, mutta ei vaan starttaa, tulpat kastuu. Ohjainboksi vaihdettu, ilmamassavaihdettu...
Mistä lähteä etsimään vikaa ?Tags: None
-
Leave a comment: