Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodien lukulaite e34 vm94 m50b25 tai avulias jolla laitteet turussa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • buusaman
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 157
    • turku

    Vikakoodien lukulaite e34 vm94 m50b25 tai avulias jolla laitteet turussa.

    Eli millä ihmeellä ne pitäis lukea kun on miljoonaa eri postausta ja laitetta ja tyyliä.

    vuosimalli on 1994 maaliskuu. Koneena m50b25 vanos. Manuaalilootalla.
    20-pin pistoke.

    Omistan kannettavan, joten jokin usb-obd piuha varmaankin.
    Ohjelma netistä ilmeisesti torrena.

    Tai sitten jokin halpa valmis laite millä pystyy lukemaan / kuittamaan yleisimmät asiat.

    Anteeksi kun kysyn mutta koko aamupäivän yrittänyt ettiä tietoa mutta kun sanotaan et toimii ja sitten ettei toimikaan jne.

    Mieluusti jostain kaupasta jos voi hakea laitteen tai johdon jolla onnistuu, käy myös tilauskin.

    Tai sitten joku jolla laitteet on jo, 10e siitä voi maksaakkin.
    Benis Mahtavan Waltava
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3197
    • Saarijärvi

    #2
    Kyseinen auto vaatii ADS-kaapelin, joita saa ebaystä noin 100 euron hintaan. Vaatii COM-portin ja siihen ei USB-COM-sovittimet käy korvikkeeksi.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • buusaman
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 157
      • turku

      #3
      käykö?

      tälläinen http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=266907
      Benis Mahtavan Waltava

      Comment

      • Morkai
        BTCF Member
        • Sep 2005
        • 3197
        • Saarijärvi

        #4
        Ei, pitää olla ADS
        sigpic
        E23 728iA V8-projekti
        E38 730D -projekti
        E39 540iA -projekti
        I01 i3 -projekti

        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10501
          • Saaressa

          #5
          Originally posted by Morkai View Post
          Ei, pitää olla ADS
          Osaako Morkai kertoa mitä kaikkea E34 osaa vikakoodeillaan kertoa? :think

          Olen jo joskus aikaisemmin asiaa kysellyt, koska monessakin eri yhteydessä foorumilla käsketään lukea vikakoodit, näistä vanhoistakin.
          Kysyttäessä kukaan ei ole vastannut mitä nämä vanhat sitten oikeen osaavat murheistaan kertoa. :think

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • Incarnated
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2008
            • 452
            • Seinäjoki

            #6
            Jollen nyt ihan väärin muista niin lähinnä rikkinäisistä komponenteista, pikkuvikoja ei pakosti huomaa. Ja vanos-koneissa vissiin jopa livedataa antureista...?

            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

            Comment

            • Laakeri
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 983
              • Rovaniemi

              #7
              Kyllä 6/90 E34 M50B25 antaa livedataa antureista dis:llä. Ei vaan ole mikään vakain mahdollinen yhteys ainakaan omassa autossa. Pystyy korimodulilta näppäilee sähkölaseja auki jne. Mutta itsediagnostiikka ei kyllä juuri anna koodeja, lähinnä vain jos on yhteys poikki. Kyllä se 'lastutetusta' boksista anto vikakoodia, että dme viallinen
              E34 S38B38
              E36 S50B30us hx52 ->M50B32
              2gen RAM 5.9 cummins

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Työpaikalla on Actia multiplekserillä oleva testeri, sillä sai ihan järkevää livedataa m30 ja m20 moottoreista.

                Vikakoodeja ei missään omissa noilla moottoreilla olevissa autoissani ole koskaan ollut, niitä tulee kyllä jos irroittaa johdon komponentilta, mutta esim. m50 ei vanos koneisessa tuli ihan puutaheinääpaskaa tietoa kaasuläppä potikalta eikä pitkäkään ajo tuottanut vikakoodia, auto ei kyllä tietenkään toiminut hyvin.

                Eli uudemmista tuttuja vikakoodeja "arvo ei uskottava" ei näissä vanhoissa juuri taida olla.

                Eli kai semmoista järkevää livedataa saa ulos noilla lukijoilla.

                Joskus todella kauan sitten käytin tuosa DIS ohjelmaa ammatiksenikin ja ainakin m40 moottorista sai kattavan tietolistan näkyviin.

                Pitäisi varmaan tuo ADS kaapeli ihan vain harrastuksen takia hankkia itselleni, tietohan lisää tuskaa.

                Olli.

                Comment

                • Morkai
                  BTCF Member
                  • Sep 2005
                  • 3197
                  • Saarijärvi

                  #9
                  Originally posted by duuk View Post
                  Osaako Morkai kertoa mitä kaikkea E34 osaa vikakoodeillaan kertoa? :think

                  Olen jo joskus aikaisemmin asiaa kysellyt, koska monessakin eri yhteydessä foorumilla käsketään lukea vikakoodit, näistä vanhoistakin.
                  Kysyttäessä kukaan ei ole vastannut mitä nämä vanhat sitten oikeen osaavat murheistaan kertoa. :think
                  Riippuu vähän koneesta, mutta kaikista tulee kyllä lambdaviat ja muutkin anturiviat hyvin helpolla ulos M30:stä alkaen. Pitää vaan muistaa, että vanhemmista vikakoodimuisti nollaantuu aina kun sammuttaa niin pitää ajon päälle kattoa käynnissä olevasta autosta.

                  Livedataa saa ulos ilmamäärämittarilta, kaasuläpän asennontunnistimelta, lambdoilta, akun jännite, kierrosluvut jne. normit. Näyttää myös onkö lambdasäätö päällä, tyhjäkäynti tunnistettu jne.

                  Muualta kuin moottorinohjaukselta saakin sitten jo hirveästi dataa irti, automaatti-ilmastoinnin vikoja ei oikein ilman INPA:a osaa edes ratkoa. Sieltä näkee reaaliajassa kaikki lämpöanturien tiedot, läpät ja vesiventtiilit yms. GM-boksin livedata on kallisarvoista kun arvotaan miksi 88:sta E34:sta pomppailee lukot ylös kun laittaa kiinni yms. Samoin kauko-ohjattavan keskuslukituksen jumit ei edes aukea muutakuin INPA:lla kuittaamalla.

                  Toki se on todettava, että monet boksit on jo niin vanhoja, että osa komponenteistä on elinkaarensa päässä ja yhteys saattaa pätkiä tai olla syntymättä. Tuntuu olevan varsinkin automaattilaatikoiden ohjausboksit vaikeasti tavoitettavia.
                  sigpic
                  E23 728iA V8-projekti
                  E38 730D -projekti
                  E39 540iA -projekti
                  I01 i3 -projekti

                  Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎