Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i OBC (IV) ongelma - Korjattu, kaikki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kemppainen8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 88
    • Oulu

    E34 525i OBC (IV) ongelma - Korjattu, kaikki

    Hoi,

    Searchilla melko kattavasti katsottu, ei perus threadeista vastausta löytynyt ongelmaani:

    Asensin anal.kellon paikalle "ison" OBC joka oli 1990 M5:sta, oma autoni on -90 525i M20. Ongelma on se että nopeustieto lakkasi tulemasta OBC:lle, täten keskinopeus ja muut nopeusriippuvaiset toiminnot näyttävät mitä sattuu. Asennuksen jälkeen ko.tieto toimi n. kahden viikon ajan, jonka jälkeen viikko siten että välillä toimi ja välillä tieto katkesi. Nyt tilanne on se ettei nopeutta ole ollut viikkoon.

    Mittariston nopeusnäyttö toimii joten nopeusanturi kunnossa, myös johdot OBC:n taakse ovat ehjät. Vika siis luultavasti OBC:n sisällä ajan hapertamassa liitoksessa.

    Kokemukset vastaavasta ongelmasta tervetulleita, myös tehdyt korjaukset, myös liittimen pinmap auttaisi varmistamaan että nopeustieto tosiaan tulee OBC:lle saakka.
    Last edited by kemppainen8; 22-05-2013, 08:27.
  • kemppainen8
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 88
    • Oulu

    #2
    Toimenpiteinä suoritettu satunnaista kolvailua- ei vaikutusta

    OBC käynyt myös 10min uunissa - toimi pätkien n. tunnin verran

    Seuraavana uusi uuni-sessio, vaikka 30min


    Onko siitä pinni-sommittelusta ihmisillä tietoa, ja kulkeeko virta/jännite/digitaali viestillä?

    Comment

    • kemppainen8
      Bimmer Rookie
      • Mar 2008
      • 88
      • Oulu

      #3
      Nonin,

      kuvakin siinä potilaasta, jos joku ei ole sattunut ko. laitetta vielä aukomaan.

      Asiaan: Toinen uunisessio koitui kohtaloksi, näyttö meni rikki, ja tarpeelliset napit sulivat ;P

      Nyt kuitenkin uusi OBC tulossa, sittenpähän selviää oliko tuossa muutenkaan vika. :think
      Last edited by kemppainen8; 22-04-2021, 21:05.

      Comment

      • kemppainen8
        Bimmer Rookie
        • Mar 2008
        • 88
        • Oulu

        #4
        Yksinpuhelu jatkuu..

        Näytti tosiaan siltä että kosketushäiriö korjaantui, sen verta näytöstä sai selvää. Olisi pitänyt suojata pisnespalikat hieman paremmin niin nyt olisi ehta OBC

        Niin, saisihan sen selville jos OBC-vilkkuviiksi olisi asennettu, vaan kun ei ole. Kokemuksia ohjauspylvään muovien irroittelusta kaivataan, jotta viiksen saan paikalleen.

        Comment

        • kemppainen8
          Bimmer Rookie
          • Mar 2008
          • 88
          • Oulu

          #5
          Joohei,

          "Uusi" OBC paikoillaan ja skulaa hienosti, valoja piti kylläkin vaihtaa...

          BC-vilkkuviiksenkin laitoin kiinni, kielen synkkailut ja CC-järjestyksen muuttaminen onnistui hienosti. Muutkin viiksen toiminnot säilyivät Eri johtosarja tuntui kuitenkin olevan, vähän joutui liittimiä mukiloimaan.

          Vielä yksi kysymys:
          Kun viiksestä painaa siten että jokin ohjelmoiduista "näytöistä" tulee näkyviin, ei tämä häviä mihinkään. Esim. kellon aika jää näkymään niin pitkään kunnes painaa CC-painiketta. Pitäisikö CC-näytön sammua itsekseen, tai siis OBC:n lopettaa tiedon lähettäminen?

          Ensimmäiselle vastaajalle luvassa yllätyspalkinto!

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1985
            • Tampere

            #6
            Originally posted by kemppainen8 View Post

            Kun viiksestä painaa siten että jokin ohjelmoiduista "näytöistä" tulee näkyviin, ei tämä häviä mihinkään. Esim. kellon aika jää näkymään niin pitkään kunnes painaa CC-painiketta. Pitäisikö CC-näytön sammua itsekseen, tai siis OBC:n lopettaa tiedon lähettäminen?

            Ensimmäiselle vastaajalle luvassa yllätyspalkinto!
            Terve!

            Ei se CC:n teksti itekseen sammu, eli valinta jää siihen. Ja onhan se omasta mielestä ainakin paras tapa.

            Comment

            • kemppainen8
              Bimmer Rookie
              • Mar 2008
              • 88
              • Oulu

              #7
              Originally posted by pheno View Post
              Terve!

              Ei se CC:n teksti itekseen sammu, eli valinta jää siihen. Ja onhan se omasta mielestä ainakin paras tapa.
              yllätyspalkintona saat linkin, joka kuvaa tätä koko threadia.
              Last edited by kemppainen8; 22-04-2021, 21:05.

              Comment

              • kemppainen8
                Bimmer Rookie
                • Mar 2008
                • 88
                • Oulu

                #8
                lämpötila-anturin liitin

                Sanokaapa nämä penat jotka on retro-fitannu anal.kellon paikalle OBC:n että missä teillä oli jemmassa se lämpötila-anturin liitin?

                Teline kyllä löyty sieltä vasemman sumarin vierestä, muttei johtoja.

                Jollain foorumilla oli että liitin olisi nipussa töötin vieressä, se selviää huomenna.

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  #9
                  Keltainen 2 - napainen liitin.
                  Pitäs löytyä samasta johtonipusta mistä tulee sähkö vasemmanpuoleisille etuvaloille.

                  Comment

                  • kemppainen8
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 88
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Klasu- View Post
                    Keltainen 2 - napainen liitin.
                    Pitäs löytyä samasta johtonipusta mistä tulee sähkö vasemmanpuoleisille etuvaloille.
                    Ohoh, muitakin yökyöpeleitä, tarkastan tänään niin loppuu tuo pimputtelu.

                    Comment

                    • Juzbe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1066
                      • Pori

                      #11
                      kysytääs aiheesta lisää, bc-viiksi ei toimi. Kys. Viiksessä erilainen liitin kuin johtosarjassa,johdot poikki ja abicoilla kiinni. Bc viiksi pitäisi olla toimiva,eikös tuo toimi maadotuksen kautta?

                      Eli varsinainen kysymys,vaikuttaako noi liitin erot sitten viiksen toimintaan, erilainen liitin -> ei toimi?

                      Comment

                      • kemppainen8
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 88
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Juzbe View Post
                        kysytääs aiheesta lisää, bc-viiksi ei toimi. Kys. Viiksessä erilainen liitin kuin johtosarjassa,johdot poikki ja abicoilla kiinni. Bc viiksi pitäisi olla toimiva,eikös tuo toimi maadotuksen kautta?

                        Eli varsinainen kysymys,vaikuttaako noi liitin erot sitten viiksen toimintaan, erilainen liitin -> ei toimi?
                        Ainakin minun tapauksessa toimi maadoituksen kautta, ja sain toimimaan vaikka olikin erilainen johtosarja.
                        -jomppaamalla pinnien funktiot selville ja sitten plug&pray.

                        Comment

                        • Juzbe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1066
                          • Pori

                          #13
                          Originally posted by kemppainen8 View Post
                          Ainakin minun tapauksessa toimi maadoituksen kautta, ja sain toimimaan vaikka olikin erilainen johtosarja.
                          -jomppaamalla pinnien funktiot selville ja sitten plug&pray.
                          Selvennätkö hiukan mitä teit? :P

                          Comment

                          • kemppainen8
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2008
                            • 88
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Juzbe View Post
                            Selvennätkö hiukan mitä teit? :P
                            Eli tähän hankala antaa yleisohjetta kun niitä viiksien johdotuksiakin on erilaisia. Mutta minulla oli se tilanne että vanhassa non-OBC-viiksessä(ja täten myös autossa) oli erilainen liitin OBC:lle.

                            Tein niin että hyppylangalla auton oikeasta liittimestä kytkin pinnin toiseen ja totesin että CC-näytölle tuli OBC-tietoja.

                            Viiksestä mittasin että nappi on kytkin-tyyppinen, siis vastus ääretön/nolla. Värit näille johdoille olivat keltapunainen ja ruskea.

                            Sitten kummastakin johdot poikki ja yhteen, ja pelasi.

                            Vitun huonosti selitetty, mutta huono on toiseen autoon nuita neuvoa kun sitä vaihtelua voi olla, eli minulla sattu toimimaan...

                            Comment

                            • kemppainen8
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2008
                              • 88
                              • Oulu

                              #15
                              Se anturijohdon sijainti

                              Etsin ja LÖYSIN sen liittimen lämpötila-anturille. Liitin oli johtoineen(pituus n.30cm) etusäleikön ja syylärin välissä, kuskinpuolella töötin yhteydessä.

                              Liittimen oma johto oli riittävän pitkä jotta anturin sai vedettyä oikealle paikalleen sinne sumarin viereen. Pääsin helpoiten käsiksi liittimeen konehuoneen puolelta irroittamalla syylärin yläkiinnikkeet ja siirtämällä suojamuovia.

                              Toivottavasti jollekkin apua.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎